Hoofdmenu

Belgie

Gestart door Joost, feb 10, 2008, 00:33:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

rogo_breda

Thanks. Tussen welke teams gaat het dan bij de huidige stand? Wie hebben de licentie wel aangevraagd?
En promoveert de winnaar van deze play-offs dan meteen of volgen er nog wedstrijden tegen de laatste uit 1B?

Joost

Citaat van: rogo_breda op mrt 17, 2017, 07:52:12
Ik kan echt nergens vinden hoe het nu zit tussen 1B en Eerste amateurliga. Betekent dit nu dat Beerschot direct promoveert of volgt er nog een eindronde? Wat zijn de andere clubs die een licentie 1B hebben gekregen?

De winnaar van die play-off promoveert direct.

Dessel, Heist en Dender hebben geen licentie aangevraagd voor 1B. Wellicht Deinze wel maar die zullen eerst de evocatiecommissie af moeten wachten. Zoals het er nu voorstaat is Virton de enige concurrent voor Beerschot.

Joost

Ontwikkelingen in La Louviere.

Het stamnummer van de club die nu Charleroi-Couillet-Fleurus is verhuist naar La Louviere en zal daar AA La Louviere doen herleven. Tegelijkertijd is er in Centre een nieuwe club opgericht die gaat spelen in het oude stadion van Centre.

jona93

laatste wedstrijd: leeuwkens teralfene-vk liedekerke 25/11/12
volgende wedstrijd: panters okegem-ophasselt 02/12/12


hgrm

Misschien wordt het eens tijd dat de reglementen een goede update krijgen.....
En dat er iets in komt te staan als 'ter goeder trouw'. Oftewel: als een club een speler overneemt en de bond keurt dit goed (stuurt een spelerspas o.i.d., weet niet hoe dat in België werkt), dan kan een club nooit bestraft worden als er nog lijken uit de kast komen wat betreft de status van de speler.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Voetbalman

Liga tweede amateur vergaderde vanavond over de reeksindeling. Onderstaand voorstel wordt overgemaakt aan Voetbal Vlaanderen en wordt in principe aanvaard.

Reeks A: Torhout, Gullegem, S-E Winkel, Mandel (Izegem), Harelbeke, Westhoek, Ronse, Petegem, Brakel, Gent, Sint Niklaas, Temse, Pepingen, Londerzeel, Bornem en Boom

Reeks B: Cappellen, City Pirates, Sint Lenaarts, Zwarte Leeuw, Hoogstraten, Vosselaar, Duffel, Turnhout, Thes, Hasselt, Hades, Mopertingen, Bocholt, Tienen, Overijse en Wijgmaal

Geknipt en geplakt van de FB-pagina van KFC. Zwarte Leeuw

Joost

Daar hebben ze geen uren over vergaderd lijkt me.


syntric

Iemand nieuws over Racing Charleroi Couillet Fleurus? Op sommige sites zie ik hen in 3de amateurs staan volgend seizoen, op andere sites is er sprake van RAA La Louviere? Dezelfde club en alweer een naamsverandering? Of is er een fusie met La Louviere-Centre? Het is aan die kanten al langer ingewikkeld, met fusies, naamsveranderingen en verhuizingen.
Groundhopper for life :-)

Joost

Citaat van: syntric op jun 08, 2017, 15:58:16
Iemand nieuws over Racing Charleroi Couillet Fleurus? Op sommige sites zie ik hen in 3de amateurs staan volgend seizoen, op andere sites is er sprake van RAA La Louviere? Dezelfde club en alweer een naamsverandering? Of is er een fusie met La Louviere-Centre? Het is aan die kanten al langer ingewikkeld, met fusies, naamsveranderingen en verhuizingen.

En stel La Lou sympathisanten hebben de licentie van RCCF overgenomen en de club verhuist en vernoemd.

URS La Louviere-Centre is er ook nog steeds.

En oja, fans van het oude URS Centre hebben die club ook nieuw leven in geblazen in 4e provinciaal.

Voetbalman

#1991
Beker van Antwerpen, eerste groepen en wedstrijden zijn bekend.

Groepen 1 en 2 huisvest teams uit de eerste en tweede provinciale. Groepen 3, 4, 5 en 6 betreft ploegen uit de derde en vierde provinciale.

Eerste wedstrijden in het weekend van 29 en 30 juli.

Links naar de groepen en wedstrijden: http://www.voetbalexpress.be/seizoen2017-2018/BVA2017heren.html

Ik mik op zaterdag 29 juli alvast op KFC Lint v KFC Beekhoek

Gerrit-Jan

Zag op twitter voorbijkomen dat Union St Gillis binnenkort twee oefenwedstrijden speelt in hun Stade Marien:
http://www.rusg.brussels/article/preparation-2017-18-deux-matchs-amicaux-au-parc-du

Weet een van jullie of men daar al begonnen is met verbouwen?
Zo niet, dan lijkt het me namelijk nog een mooie kans om daar een wedstrijd te zien.

KRCM1904

Citaat van: Freebird op mei 31, 2017, 20:52:12
Liga tweede amateur vergaderde vanavond over de reeksindeling. Onderstaand voorstel wordt overgemaakt aan Voetbal Vlaanderen en wordt in principe aanvaard.

Reeks A: Torhout, Gullegem, S-E Winkel, Mandel (Izegem), Harelbeke, Westhoek, Ronse, Petegem, Brakel, Gent, Sint Niklaas, Temse, Pepingen, Londerzeel, Bornem en Boom

Reeks B: Cappellen, City Pirates, Sint Lenaarts, Zwarte Leeuw, Hoogstraten, Vosselaar, Duffel, Turnhout, Thes, Hasselt, Hades, Mopertingen, Bocholt, Tienen, Overijse en Wijgmaal

Geknipt en geplakt van de FB-pagina van KFC. Zwarte Leeuw

Van de fusie van KFC Izegem & OMS Ingelmunster had ik nog niets vernomen. Mandel United is de nieuwe clubnaam. http://www.mandelnieuws.be/index.php/6251-ingelmunster-izegem-zoveelste-voetbalfusie-voor-mandelploeg
Laatste wedstrijd: 20/08/2023 RC Mechelen - Montignies SC A 10-0 (Croky Cup - 4e ronde)

watergatehopper

Citaat van: Gerrit-Jan op jul 04, 2017, 16:13:04
Zag op twitter voorbijkomen dat Union St Gillis binnenkort twee oefenwedstrijden speelt in hun Stade Marien:
http://www.rusg.brussels/article/preparation-2017-18-deux-matchs-amicaux-au-parc-du

Weet een van jullie of men daar al begonnen is met verbouwen?
Zo niet, dan lijkt het me namelijk nog een mooie kans om daar een wedstrijd te zien.

Vorig seizoen speelde Union in het Koning Boudewijn. Ik heb wel foto's voorbij zien komen na het snoei en kapwerkzaamheden maar niet van het eindresultaat. Er zijn er vast hier die dit weten.
🇧🇪 Eerste klasse B ✅