Hoofdmenu

De Langeleegte

Gestart door Hielke, sep 06, 2009, 00:11:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Stadionhopper

Citaat van: Niels_Zitterd op feb 19, 2010, 13:45:08
Het is maar te hopen dat ze op de een of andere manier nog wat kunnen regelen want het is al erg genoeg dat er een club is verdwenen dit seizoen als het er nog meer worden zou dit wel eens verregaande gevolgen kunnen gaan hebben voor o.a de topklassen en de Jupiler League...

Als clubs niet kunnen voldoen aan hun verplichtingen is het terecht dat ze uit de competitie genomen worden. Er is niets jammers aan dat er dan clubs verdwijnen. Eindelijk worden er in Nederland maatregelen genomen. Na jarenlange belastinggelden van burgers in de clubs te hebben gestoken. In Duitsland krijgt een club meteen punten in mindering of wordt uit de competitie genomen.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Joost

Citaat van: Stadionhopper op feb 20, 2010, 10:41:30
Als clubs niet kunnen voldoen aan hun verplichtingen is het terecht dat ze uit de competitie genomen worden. Er is niets jammers aan dat er dan clubs verdwijnen. Eindelijk worden er in Nederland maatregelen genomen. Na jarenlange belastinggelden van burgers in de clubs te hebben gestoken. In Duitsland krijgt een club meteen punten in mindering of wordt uit de competitie genomen.
Maar in Duitsland en ook Belgie is er al jaren een vangnet van een lagere divisie, dat was er in Nederland lang niet.

Stadionhopper

Hoezo niet? De clubs kunnen doorstarten in de amateurs. Dat gebeurd in feite ook in Belgie en Duitsland. De Regionalliga en daaronder zijn allemaal amateurdivisies.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

King Nothing

Citaat van: Breda op feb 19, 2010, 13:13:22
Naar het zich laat aanzien hebben bijv. FC Oss en Emmen in het afgelopen transferwindow al die spelersaankopen om degradatie te voorkomen, voor niets gedaan. Grote kans immers dat, na het verloren geding tegen Jans Norder, Veendam op de fles gaat en er dus geen clubs zullen degraderen op basis van sportieve prestaties. Helaas.

Och, vast bouwen aan het team voor 2010/11 ;-) Emmen speelt zich, met Veendam die het seizoen uitspeelt, toch wel veilig dankzij die versterkingen. Oss ook trouwens. Degradatie gaat tussen Telstar, Sittard en Omniworld.

Ik heb ondertussen begrepen dat er bij Veendam 2 heren bezig zijn om de club te redden. Ergens heb ik wel het idee dat Veendam het dit jaar wel uit gaat zingen. Alleen hebben ze dan wel een probleem in de komende seizoenen, de begroting moet drastisch naar beneden en het vinden van nieuwe sponsoren zal een enorme klus worden na de rechtszaken tegen Norder.
Alleen, laat de KNVB dan wel ingrijpen en de club wel straffen voor dit wanbeleid. Idd, zoals in Engeland. Laat Veendam maar op -10 beginnen.
Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

Niels_Zitterd

Citaat van: Stadionhopper op feb 20, 2010, 10:41:30
Als clubs niet kunnen voldoen aan hun verplichtingen is het terecht dat ze uit de competitie genomen worden. Er is niets jammers aan dat er dan clubs verdwijnen. Eindelijk worden er in Nederland maatregelen genomen. Na jarenlange belastinggelden van burgers in de clubs te hebben gestoken. In Duitsland krijgt een club meteen punten in mindering of wordt uit de competitie genomen.

Ik ben het met je eens dat er geen belasting geld in BVO's moet worden gestoken. Zoals het bij sommige clubs er aan toe gaat neig ik er zelfs naar om dit competitie vervalsing te noemen.

Echter voor de supporters van, in dit geval Veendam vind ik het waardeloos. Er is niets erger dan je club (dreigen) kwijt te raken door een paar lieden die er al jaren een beleid op na houden waarvan je weet dat het vroeg of laat goed misgaat...


hgrm

Als je je realiseert hoeveel de overheid verdient aan het betaald voetbal.....Alleen al de directe inkomsten (BTW op kaartjes, inkomstenbelasting) zijn vele miljoenen. Dus dan mag de overheid ook wel eens wat terug doen als de bedrijfstak in de problemen zit.
Wat natuurlijk niet wil zeggen dat de geldkraan rücksichtlos open moet. Voor clubs als Volendam en Haarlem zou een garantiefonds moeten bestaan om de boel te saneren. Nieuw bestuur, verder in de topklasse of hoofdklasse en van daar uit opnieuw beginnen.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Hugo

Citaat van: Niels_Zitterd op feb 21, 2010, 12:32:01
Ik ben het met je eens dat er geen belasting geld in BVO's moet worden gestoken. Zoals het bij sommige clubs er aan toe gaat neig ik er zelfs naar om dit competitie vervalsing te noemen.

Ik zie het probleem niet. Alles en nogwat krijgt subsidie in Nederland; theaters, hangjongeren in Gouda, kaartclubjes etc. Dus dan mogen die voetbalclubs ook wel wat krijgen.

Niels_Zitterd


Clubs, verenigingen e.d. die subsidie krijgen zijn over het algemeen gerund door vrijwilligers.
Een BVO wordt gerund door professionals en professionele voetballers. Hier is het waar de schoen wringt.
Als een BVO geld krijgt van een gemeente en een gedeelte hiervan wordt via allerlei constructies aangewend om spelers te gaan aantrekken dan blijf ik dit competitie vervalsing vinden.

Als er al gemeentelijke steun naar BVO's gaat dan moeten er richtlijnen komen zodat voor iedere club een gelijk financieel klimaat is m.b.t. gemeenschapsgeld.

hgrm

Ook theaters etc. zijn professionele organisaties. Daar gaan ook smakken geld tegenaan. En die trekken geen duizenden bezoekers per twee weken; degenen die dat wel doen, hebben geen subsidie nodig.

Het probleem is dat de opbrengsten van het betaald voetbal binnenkomen bij het Rijk (inkomstenbelasting, BTW), maar dat de gemeenten subsidie geven. Die dragen dus wel de lasten maar hebben niet de lusten. Dit leidt tot willekeur op grond van lokale belangen en de lokale financiële positie. Er moet dus vanuit de rijksoverheid (ministerie van sport) beleid komen voor ondersteuning van toeschouwerssporten.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Niels_Zitterd

Theaters maken regelmatig gebruik van ouderen, mensen met een beperking die daar kleine taken uitvoeren waardoor een theater in aanmerking komt voor subsidie.
Dat is bij een BVO meestal niet van toepassing. Hoe hier de richtlijnen voor zijn durf ik niet te zeggen.

Citaat van: hgrm op feb 22, 2010, 09:40:14

Het probleem is dat de opbrengsten van het betaald voetbal binnenkomen bij het Rijk (inkomstenbelasting, BTW), maar dat de gemeenten subsidie geven. Die dragen dus wel de lasten maar hebben niet de lusten. Dit leidt tot willekeur op grond van lokale belangen en de lokale financiële positie. Er moet dus vanuit de rijksoverheid (ministerie van sport) beleid komen voor ondersteuning van toeschouwerssporten.

Niets aan toe te voegen.

Hielke

Vandaag is er dan echt een einde gekomen aan betaald voetbal in Veendam.

Wat rest is de Langeleegte.

King Nothing

Ook het einde van de enige derby die Emmen had. Al blijft derby wel raar klinken bij 2 clubs die een 45km uit elkaar liggen.
Jammer voor de supporters, erg jammer.
Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

Hielke

Aan alles hoorde je dat de betrokkenen in Veendam spijt leken te hebben van het 'onnodige' faillissement. En zie daar.

CiteerRedding BV Veendam in de maak

Veendam - BV Veendam lijkt toch nog gered te gaan worden. Hoewel curator mr. Wim Entzinger nog niet wil vooruitlopen op eventueel goed nieuws, is de kans levensgroot dat er vandaag beroep wordt aangetekend tegen het faillissement. Dat beroep dient dan bij het gerechtshof in Leeuwarden.

Het benodigde bedrag van 750.000 euro om de club van de ondergang te redden, zou bij elkaar gebracht zijn. Een substantieel deel daarvan komt van de voormalige bestuursleden Jans Norder (vier ton + een sponsorovereenkomst voor vijf jaar) en Henk-Jan Hoekman (twee ton). Ook zijn er extra commerciële inspanningen geleverd door het managementduo Korte/Kaspers van BV Veendam.

Vandaag vergadert een groep oostelijke ondernemers over de mogelijkheden om extra geld te genereren voor BV Veendam. Ook oud-international Marc Overmars is hierbij betrokken. Hij is tevens technisch manager van Go Ahead Eagles. Gepoogd wordt om Michael de Leeuw over te nemen van BV Veendam. (Dagblad van het Noorden)

hgrm

<sarcasme>
Ik kan vanuit Amersfoort het gejuich in Oss horen...
</sarcasme>
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

hgrm

Ik schrijf dit terwijl mijn horloge aan het verspringen is van "31" naar "1".

Er is nog geen uitspraak in het hoger beroep van Veendam tegen het faillisement. Dat betekent dat Veendam nog steeds een licentie heeft op 1 juni.

Als het hoger beroep wordt toegewezen, is er niks aan de hand, speelt Veendam volgend seizoen gewoon  eerste divisie en Oss topklasse.

Maar wat nu als Veendam definitief failliet gaat?
Het is dan na 1 juni, dus heeft Oss niet reglementair recht op een plaats in de eerste divisie.

Gaat de KNVB TOP toch toelaten? Of worden ook IJsselmeervogels en de kampioen Zondag gepolst of ze interesse hebben. Of een competitie van 17, zoals Kesler zo graag wil???
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen