Hoofdmenu

WK 2010

Gestart door Rinus A., feb 11, 2008, 23:56:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

King Nothing

Wel leuk is dat de Bild na de gewonnen halve finale van Nederland "we zien elkaar zondag" kopte en dan vervolgens halen de Duitsers de finale niet.
Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

Stadionfreund

Citaat van: Breda op jul 08, 2010, 17:26:26
Ik heb niks tegen Duitsland, Duitsers en Duits, maar wel nog steeds tegen het nationale voetbalelftal en de arrogantie die je - als het over dat elftal gaat - op de Duitse tv daarover tegemoetwalmt (zie o.a. Waldi's WM-Klub, dat is echt horrortelevisie; maar gisteravond dus wel leuk).
Oh mein Gott, Waldis WM-Club! Er is niets erger dan de dronken Waldi met zijn Weizenbier! Wutrede Rudi Völler (Rudi Völlers "Wutrede" 2003)

Maar in alle eerlijkheid, de Duitse spelers zijn allesbehalve arrogant! Ze hebben altijd gesproken van de volgende wedstrijd en hebben het "kampioenschap" bijna nooit in de mond genomen. Maar de rivaliteit is normaal en goed.

Nu wens ik het nederlandse elftal het beste voor de finale! Oranje boven!
Dem Ball hinterher - Die Reisen eines Stadionfreundes

AthleticHolanda

Citaat van: Breda op jul 08, 2010, 17:26:26
Volgens mij werd er maar één ploeg opgehemeld en dat waren de Duitsers

Ik vind dat ook meer dan terecht.

Citaat van: Breda op jul 08, 2010, 17:26:26
Ik heb niks tegen Duitsland, Duitsers en Duits, maar wel nog steeds tegen het nationale voetbalelftal en de arrogantie die je - als het over dat elftal gaat - op de Duitse tv daarover tegemoetwalmt (zie o.a. Waldi's WM-Klub, dat is echt horrortelevisie; maar gisteravond dus wel leuk). Maar zoals ik eerder al schreef: de aversie is volkomen irrationeel.

Een lezersbrief uit de VI van vandaag gaat hier ook over, met hem ben ik het bijna helemaal eens.

Han

Mixed feelings over de finale-tegenstander. Het soortelijk gewicht van een WK-titel ten koste van Duitsland sla ik als het hoogste culturele voetbalerfgoed aan. Een verlies daarentegen bevindt zich dan weer aan de andere kant van het sentimentenspectrum.





Strangely Devoted or Mentally Disturbed

hgrm

Gaan we ooit nog een keer zo'n kans krijgen....
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

TeeZee

Het is jammer, maar ik voel berusting. Niet dat Spanje nou geweldig was, maar hun passing game was natuurlijk wel heel sterk.

Han

Ik bespeur dat het me helemaal níets doet en níet omdat ik ervaringsdeskundige ben.

Mooi dat de teleurstelling uit het verleden nu gedeeld wordt met een nieuwe generatie.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Han

Bovendien leverde het zaalvoetbalcatenaccio van Spanje 8 doelpunten op in 7 wedstrijden; een all-time low.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

georgesv

ik was vooral teleurgesteld in de vele vuile fouten van NL.
ze waren er meer op uit Spanje te beletten te voetballen, dan zelf te voetballen, jammer!


TeeZee

Citaat van: georgesv op jul 12, 2010, 08:13:19
ik was vooral teleurgesteld in de vele vuile fouten van NL.
ze waren er meer op uit Spanje te beletten te voetballen, dan zelf te voetballen, jammer!
Nederland kon gewoon niet beter. Ze kregen nauwelijks de kans om wat anders te doen dan tegenhouden. Dat dwong Spanje af, zo eerlijk moet je zijn.

hgrm

Afgezien daarvan: het was gewoon een verschrikkelijk slechte wedstrijd. Als Nederland niet betrokken was geweest, dan was ik waarschijnlijk na 20 minuten al een boek gaan lezen ofzo.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

hgrm

Als je niet na afloop met de beker in handen staat, is het niet terecht dat je tot beste speler van het tournooi bent gekozen.....

Wat betreft de hardheid van het Nederlands Elftal: de wedstrijd van gisteren toont maar weer eens aan dat Nederland niet functioneel gemeen kan spelen. De effecten van de overtredingen waren zowel tactisch als fysiek nihil, maar leverden wel een voorraad kaarten op waarmee je de kerst makkelijk doorkomt. Bovendien waren de overtredingen in het begin zo opzichtig, dat je de arbitrage daarna constant tegen had.

De enige die het functioneel gemeen spelen 6 wedstrijden lang heeft beheerst, was van Bommel. De pogingen die ik van de rest heb gezien waren gemeen genoeg, maar niet functioneel.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

TeeZee

Ik ben Sneijder juist meer en meer gaan waarderen. Hij is een echt mannetje, maar hij heeft als een van de weinigen nog weleens leuke teksten en hij is toch eigenlijk wel de leider van dit elftal geweest.

Bovendien kan ik me herinneren wat hij deed na de plotselinge dood van Utrechtspeler Di Tomasso, een paar jaar terug. Een dag ervoor speelden Ajax en Utrecht tegen elkaar en Sneijder kreeg ladingen spreekkoren over zich heen. Tóch toonde hij de klasse en moed om een dag later bloemen te komen leggen voor de ingang van het Utrechtstadion.


georgesv


op de NOS was dit "een ongelukkige botsing " ;-)