Hoofdmenu

Hoe het was

Gestart door TeeZee, apr 28, 2008, 09:26:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Niels_Zitterd

Citaat van: hgrm op mei 24, 2010, 22:54:59
Wellicht worden ze in Zuid ingedeeld, dan heb je met Mannheim en Darmstadt twee traditionsvereine in de buurt.

Zit er helaas niet in. Volgens de clubsite zijn ze in West ingedeeld.

Hugo

Citaat van: Niels_Zitterd op mei 25, 2010, 11:04:15
Zit er helaas niet in. Volgens de clubsite zijn ze in West ingedeeld.

Mannheim zit toch ook in West?

Niels_Zitterd

Citaat van: Hugo op mei 25, 2010, 20:24:08
Mannheim zit toch ook in West?

Klopt inderdaad. Echter ben ik zelf meer gecharmeerd van Darmstadt.
Darmstadt heeft nog een lekker ouderwets stadion.

Verder ben ik ook wel benieuwd hoe het Saarbrücken zal vergaan in de derde liga.
Hopelijk wordt er niet teveel verbouwd aan het stadion. Eens kijken of er komend seizoen een leuke fixture tussenzit.

hgrm

Echte derbies worden er helaas niet gespeeld...Koblenz, Sandhausen en Offenbach zijn waarschijnlijk de dichtstbijzijnde clubs. Maar als het een beetje loopt zal het Ludwigspark waarschijnlijk redelijk vollopen.

Over concrete ombouwplannen heb ik niks kunnen vinden.... Het huidige stadion zal nog wel een paar jaar respijt krijgen.

Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Niels_Zitterd

Citaat van: hgrm op mei 27, 2010, 08:34:43
Echte derbies worden er helaas niet gespeeld...Koblenz, Sandhausen en Offenbach zijn waarschijnlijk de dichtstbijzijnde clubs. Maar als het een beetje loopt zal het Ludwigspark waarschijnlijk redelijk vollopen.

Over concrete ombouwplannen heb ik niks kunnen vinden.... Het huidige stadion zal nog wel een paar jaar respijt krijgen.

Ik verwacht het meeste publiek bij de wedstrijden tegen Braunschweig, Jena en Dresden. Dit zijn toch wel de clubs die altijd veel publiek meenemen. Zeker als Saarbrücken zoals je zelf ook aangeeft leuk meedraait in de 3. liga.

Heb jij trouwens een idee hoe het in Duitsland zit met de eisen aan het stadion voor bepaalde liga's?
Ik weet dat b.v. Westfalia Herne zonder grote aanpassingen aan het stadion niet mag promoveren naar de regionalliga.
Echter kan ik de betreffende voorwaarden nergens terug vinden...

Stadionhopper

Citaat van: Niels_Zitterd op mei 28, 2010, 16:04:12
Heb jij trouwens een idee hoe het in Duitsland zit met de eisen aan het stadion voor bepaalde liga's?
Ik weet dat b.v. Westfalia Herne zonder grote aanpassingen aan het stadion niet mag promoveren naar de regionalliga.
Echter kan ik de betreffende voorwaarden nergens terug vinden...

Voor de 3. Liga moet het stadion over een lichtinstallatie beschikken en moeten er gescheiden vakken zijn. ook moet het stadion over een minimumcapaciteit beschikken, ik dacht 10.000
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

hgrm

Volgens mij zal het in Herne wel meevallen....de eisen van de NRW-liga zijn (zeker in vergelijking met de overige Oberligen) al heel hoog en bijna van RL-niveau.

Volgens mij gaat het voornamelijk om:
* Lichtinstallatie
* Afgesloten uitvak met eigen ingang, gescheiden van het thuispubliek

Bij Herne is geen licht, dus dat zou het probleem kunnen zijn. Verder valt het wel mee. Het uitvak is al gescheiden, op een vergelijkbare of betere manier dan dat van bv. Darmstadt dat al RL speelt.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Hielke

Millwall - Swindon Town op Wembley was een bijzondere belevenis. Alleen het niveau van het voetbal deed vermoeden dat we met een wedstrijd uit de League One te maken hadden...

Net thuis van een korte, maar krachtige trip. Binnenkort verslag + foto's.

Batflyer

Citaat van: Hielke op mei 30, 2010, 19:57:17
Millwall - Swindon Town op Wembley was een bijzondere belevenis. Alleen het niveau van het voetbal deed vermoeden dat we met een wedstrijd uit de League One te maken hadden...

Net thuis van een korte, maar krachtige trip. Binnenkort verslag + foto's.

Leuk dat het ze toch nog gelukt is. Ik was drie weken geleden bij Millwall v Swindon en helaas had ik niet het geluk om een gigantische pitch invasion te zien. Wel een onvergetelijke belevenis, zo'n middagje op The Den.
Laatste nieuwe ground:
San Siro (15 februari 2012, AC Milan v Arsenal 4-0)

Volgende nieuwe ground:
Veltins Arena (6 november 2012, Schalke 04 v Arsenal)

Niels_Zitterd

Vandaag een leuke (groundhop) seizoensafsluiting gehad in Solingen.

Redelijk wat mensen op de been ondanks dat Union Solingen al geruime tijd gedegradeerd is.
Ook KFC Uerdingen had nog behoorlijk wat mensen bij zich. De eerste helft werd afgesloten met een 3-3 tussenstand.
De eerste Krefeldse treffer werd gemaakt door good old Ailton.
De tweede helft had Solingen helemaal niets meer in te brengen en dat resulteerde in een 3-6 eindstand.
Verder werd er gedurende de wedstrijd veel bengaals vuurwerk afgestoken.
Na afloop van de wedstrijd werd er door de fans van Solingen samen met de spelers een feestje gebouwd voor de tribune.
Een erg aparte manier om degradatie te vieren...

Na de wedstrijd heb ik nog wat navraag gedaan betreffende het stadion bij een club official.
In eerste instantie zou dit deze zomer worden afgebroken. Echter door een aantal protesten en een handtekeningen actie van de fans is dit met 2 jaar uitgesteld. Na het seizoen 2011-2012 zal het stadion definitief worden afgebroken.
Volgens hem is de kans het grootst dat er ergens een veld komt met wat staanplaatsen en niets meer.
De club wil nog proberen om het stadion op een lijst met beschermde gebouwen te laten zetten.
Dit is nog de enige mogelijkheid om het stadion van de afbraak te redden.

Hugo

Citaat van: Niels_Zitterd op mei 30, 2010, 22:26:12
Vandaag een leuke (groundhop) seizoensafsluiting gehad in Solingen.

Redelijk wat mensen op de been ondanks dat Union Solingen al geruime tijd gedegradeerd is.
Ook KFC Uerdingen had nog behoorlijk wat mensen bij zich. De eerste helft werd afgesloten met een 3-3 tussenstand.
De eerste Krefeldse treffer werd gemaakt door good old Ailton.
De tweede helft had Solingen helemaal niets meer in te brengen en dat resulteerde in een 3-6 eindstand.
Verder werd er gedurende de wedstrijd veel bengaals vuurwerk afgestoken.
Na afloop van de wedstrijd werd er door de fans van Solingen samen met de spelers een feestje gebouwd voor de tribune.
Een erg aparte manier om degradatie te vieren...

Na de wedstrijd heb ik nog wat navraag gedaan betreffende het stadion bij een club official.
In eerste instantie zou dit deze zomer worden afgebroken. Echter door een aantal protesten en een handtekeningen actie van de fans is dit met 2 jaar uitgesteld. Na het seizoen 2011-2012 zal het stadion definitief worden afgebroken.
Volgens hem is de kans het grootst dat er ergens een veld komt met wat staanplaatsen en niets meer.
De club wil nog proberen om het stadion op een lijst met beschermde gebouwen te laten zetten.
Dit is nog de enige mogelijkheid om het stadion van de afbraak te redden.

Gezellig middagje daar, wel erg veel mannetjes die foto's aan het maken waren. En goedkoop eten!

HJanneman

Citaat van: Hielke op mei 30, 2010, 19:57:17
Millwall - Swindon Town op Wembley was een bijzondere belevenis. Alleen het niveau van het voetbal deed vermoeden dat we met een wedstrijd uit de League One te maken hadden...

Net thuis van een korte, maar krachtige trip. Binnenkort verslag + foto's.

Kijk er naar uit.
Ben dit jaar ook naar Millwall geweest en gunde het ze ook wel.
Ik denk dat het Championship ook wel hun niveau is.

Rinus A.

Citaat van: Niels_Zitterd op mei 30, 2010, 22:26:12
Vandaag een leuke (groundhop) seizoensafsluiting gehad in Solingen.

Overigens niet erg breed geliefd in de stad, dat Union.

Van de 5 ondervraagden hadden er 4 geen flauw idee waar Union dan wel zou moeten spelen. En de 5de stuurde ons naar een voetbalveldje in der Stadtsmitte, waar een klein amateurclubje een wedstrijd aan het afwerken was.

Niels_Zitterd

Citaat van: Rinus A. op mei 31, 2010, 13:35:21
Overigens niet erg breed geliefd in de stad, dat Union.

Van de 5 ondervraagden hadden er 4 geen flauw idee waar Union dan wel zou moeten spelen. En de 5de stuurde ons naar een voetbalveldje in der Stadtsmitte, waar een klein amateurclubje een wedstrijd aan het afwerken was.

Ik had het voordeel dat ik er al een keer was geweest en precies wist waar ik moest zijn.

De belangstelling voor de club viel inderdaad erg tegen, er waren ongeveer 600 fans en ik denk dat die evenredig waren verdeeld over beide supporters kampen. Dat de club niet meer echt leeft kan ik me nog wel voorstellen ook.
Al jaren in de kelder van het duitse voetbal zonder successen en dat zal alleen maar erger worden...

Joost

Rupel-Boom zien promoveren in een krankzinnige 4-4 bij URS Centre.