Hoofdmenu

Hoe het was

Gestart door TeeZee, apr 28, 2008, 09:26:41

Vorige topic - Volgende topic

syntric en 7 gasten bekijken dit topic.

Keveca

Ben bij RC Genk tegen Porto geweest in 't uitvak van Porto. Redelijke pot voetbal, slechte scheids en aardige mensen, die Portugezen...

FSC_87

Ben ook daar geweest, maar dan gewoon in het thuisvak.
Boh wat was die scheids slecht inderdaad...

3434

Visé-Lommel 2-1. Lommel verdiende een punt, maar miste een penalty in de slotfase.

Wat me erg op viel was dat er zoweinig volk zat. Er waren ongeveer 700 toeschouwers waarvan 200 Lommelaars. De eerste wedstrijd als promovendus tegen een titelkandidaat moet toch meer op de been kunnen brengen. Ok, het was op een woensdag. Maar dat was het voor de Lommelfans ook. Ik baal er gewoon van zolang in 4de te zitten :(
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Joost

SVN scoorde na 20 seconden 1-0 en daarna bleef het spannend tot de 75e minuut en uiteindelijk werd het 3-1. Lekker zomeravondvoetbal gezien al zijn er een hoop zorgen voor de naderende competitie. Naar verwachting wordt het weer een degradatiestrijd.

Joost

Heerlen – Maastricht, dat is een dik kwartier. Heerlen – Slenaken is een half uur, Rimburg – Slenaken is nog tien minuten verder, lokale poules noemen ze dat dan. Vlak voor Slenaken staan borden richting Verviers dat, net als Eupen, gewoon dichterbij is. De weg tussen Euverum en Beutenaken was dicht waardoor ik iets te laat arriveerde, maar niets gemist want nog 0-0.

Degradant Rimburg herbergde meer kwaliteit dan de thuisploeg en dat was op het veld te zien. De 0-1 kwam echter uit de lucht vallen. Letterlijk door de harde wind. Een te harde voorzat waaide over de keeper binnen. Dat was na een minuut of 20. Slenaken herstelde zich knap. Een vrij trap mocht door heen spits zomaar worden aangenomen in de 16 en als een volleerde Bombarda draaide en schoot hij de 1-1 binnen. Ook die stond niet lang op het bord want via een mooie combinatie nam RImburg weer de leiding. Voor de pauze kwam Slenaken weer langszij. De Rimburgse keeper was niet al te groot, had wat overgewicht en ontbeerde sprongkracht. Een schot van 25 meter zeilde daarom keurig over 'm heen.

Na de pauze knokte Slenaken zich via een mooie combinatie en houdbaar schot naar een 4-2 voorsprong na 55 minuten. Rimburg ging alles of niet spelen en begon te drukken. Dat leverde een 4-3 op, mooie kopbal. Wat volgde was een staaltje zeer creatief vlaggen van de Rimburgse grensrechter. Iedere bal naar voren werd afgevlagd tot ergernis van heel Slenaken. Zelfs spelers die 3 meter op eigen helft stonden mochten niet door. De scheidsrechter die overduidelijk het gebrek aan jonge instroom bij de KNVB aantoonde floot iedere keer. Eenmaal ging ook hij zwaar in de fout. Een iets te korte terugspeelbal werd door de Slenaakse spits langs de keeper getikt, die deelde een schop uit. In plaats van een penalty en rode kaart kreeg de keeper een vrije trap.

Tien minuten voor einde waait net als in de eerste helft een bal het Slenaakse doel binnen, 4-4. 5 minuten later trapt de scheidsrechter in een Rimburgse schwalbe en is de gestolen zege binnen.

Het terrein van Slenaken is overigens recentelijk gered. Ondanks de kleine kern is het een bloeiende vereniging met vele jeugdteams. De gemeente Gulpen-Wittem wil echter het aantal voetbalterreinen terugdringen tot 3. Dat betekende dat in Mechelen, Gulpen en Eys de terreinen zouden blijven en dat Nyswiller, Epen, Partij, Reymerstok, Slenaken en Wylre hun voetbalveld en uiteindelijk club zouden verliezen. Slenaken heeft echter met succes geprotesteerd en heeft van de gemeente het gevraagde ton voor opknappen ontvangen,

Ici c est Paris

Utrecht-Celtic was wel leuk gister.

Hielke

Celtic, Liverpool en Napoli in één seizoen; het is niet eerlijk!

Overigens was het gisteren ook voor de (zeker) niet Utrecht-fan genieten voor de buis. Mooi hoe een Nederlandse club op Europees niveau zo flitsend en herkenbaar voor de dag komt. En niet met dure derderangs buitenlanders, maar met Mertens en Van Wolfswinkel, voor een prikkie opgehaald bij AGOVV en Vitesse. Petje af.

Peenvogel

#247
Hoe het was? Kut, maar dat hoeft geen betoog.



In Gent hadden ze nog wat overblijfselen uit Normandie '44 op de kop getikt....Het hele 'verslag' staat op mijn website. Hier onder de wereldbol.

Hugo

Utrecht speelde heel goed, Celtic werd bijna genant, zo slecht kwamen die voor de dag. Vond de bezetting van het stadion wel teleurstellend.

AB

Citaat van: Hugo op aug 28, 2010, 00:40:20
Utrecht speelde heel goed, Celtic werd bijna genant, zo slecht kwamen die voor de dag. Vond de bezetting van het stadion wel teleurstellend.
Ik ben jaloers op de Utrecht-supporters. Minimaal 6 Europese tripjes in 1 seizoen, genieten, en wat voor tripjes WOW!

AthleticHolanda

Net voor ruim 70 toeschouwers Olympia thuis zien verliezen van Heeswijk en daarmee uitgeschakeld zien worden in de beker, de stunt van vorig seizoen zal dus niet geëvenaard worden...
Wel werd ons een overduidelijke penalty ontnomen.

Saillant detail is dat de vorige Olympia-Heeswijk die ik zag eveneens eindigde in 0-1.

Lek11

Vandaag voor het eerst bij De Graafschap geweest, leuk stadion. Heerlijk dat vrij vervoer. 14:15 was de wedstrijd afgelopen en 15:30 alweer thuis. Dat ben ik niet gewend!

AthleticHolanda

Citaat van: Lek11 op aug 29, 2010, 16:03:57
Vandaag voor het eerst bij De Graafschap geweest, leuk stadion. Heerlijk dat vrij vervoer. 14:15 was de wedstrijd afgelopen en 15:30 alweer thuis. Dat ben ik niet gewend!

Vrienden van mij moesten in Veenendaal omwisselen???

Lek11

Citaat van: AthleticHolanda op aug 29, 2010, 16:24:33
Vrienden van mij moesten in Veenendaal omwisselen???

Klopt, was officieel ook een autocombi maar even kaarten omwisselen bij Veenendaal was het enige wat verplicht was. Voor de rest was het gewoon vrij. Geen verplichte route en in Doetinchem en bij het stadion kon je gaan en staan waar je wilde. Na de wedstrijd konden we ook direct weg.


Ici c est Paris

Citaat van: Lek11 op aug 29, 2010, 18:14:59
Klopt, was officieel ook een autocombi maar even kaarten omwisselen bij Veenendaal was het enige wat verplicht was. Voor de rest was het gewoon vrij. Geen verplichte route en in Doetinchem en bij het stadion kon je gaan en staan waar je wilde. Na de wedstrijd konden we ook direct weg.



Bij Utrecht plannen ze dat omwisselen dan altijd zo in, dat je zoiezo de stad niet meer in kan. Bijvoorbeeld bij Roda uit moeten we dan een uur voor de aftrap in Noord-Limburg omwisselen.