Hoofdmenu

Hoe het was

Gestart door TeeZee, apr 28, 2008, 09:26:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hugo

Citaat van: HJanneman op sep 07, 2010, 21:05:37
Ik zal die Naan-variant overwegen, ik ben zelf gecharmeerd van de Keema Naan(gehaktvulling).

Hugo: Mijn vriendin en ik zijn sinds een vakantie in Portugal 4 jaar geleden helemaal gek van Indiaas eten, dus als we uit eten gaan, gaan we 4 van de 5 keer naar een Indiër.
Van de andere restaurants in Leeuwarden weet ik dus direct veel minder, of het moeten de 'daghap'-restaurants zijn waar ik met medestudenten/vrienden wel eens heb gegeten.

Wat vind je eigenlijk van de "nieuwe" Ierse pub?

HJanneman

Citaat van: Hugo op sep 07, 2010, 21:10:44
Wat vind je eigenlijk van de "nieuwe" Ierse pub?

Positief punt vind het pand zelf, het is 'mooi', maar het mist, waarschijnlijk mede daardoor, het Ierse Pub gevoel.
Ik vind het te 'clean'.
De vorige editie was veel 'bruiner'.
Ze hebben wel veel Ierse elementen aangebracht, maar de plafonds zijn te hoog, het is te wijds, te wit..het is niet echt een plek waar je in een donker hoekje met een kaarsje zit, want het is gewoon niet donker.

De vorige pub had daarnaast ook een geweldige locatie(op kruipafstand van Jamuna).

Wat vind jij?

AthleticHolanda

Daar ben ik laatst ook nog geweest maar ik geloofde niet dat dat een Ierse pub was, maar het blijkt dus toch zo te zijn...

Bossche Bol

Hier wat foto's van één van de meest sfeervolle wedstrijden die ik de laatste jaren heb bezocht, Kaiserslautern-Bayern München van 27 augustus j.l.:

















Flutlichtspiel, 'Fritz Walter Wetter', een gehate tegenstander die ook nog eens de Kampioen/Bekerwinnaar/Champions League finalist is, de Betzenberg en een Traditionsverein die op sterven na dood was en na 4 jaar weer terug is waar het hoort: de Bundesliga.
Kortom het beloofde al het een en ander, maar het overtrof mijn stoutste dromen.
Verrassende winst op de 'FC Arroganz' en ik heb de 2e helft vaak met kippenvel op de tribune gezeten. Fantastische sfeer.
Laatste nieuwe stadion: Städtisches Stadion an der Grünwalderstraße (Bayern München U19 - Viktoria Plzeň U19, 23-10-2013)

Hugo

Het blijft een indrukwekkend lelijk stadion die Betzenberg.

Joost

Vandaag na een verjaardag in het prachtige Heuvelland even doorgereden naar de Sportoase Eburonsdome te Tongeren. Het vorige bezoekje had een negatieve nasmaak achtergelaten. We kwamen door de slechte bewegwijzering en voorbereiding pas tegen de rust aan. Dit keer iets te lang blijven hangen op de verjaardag  en daardoor de eerste 5 minuten gemist.

Niet dat er verder iets te missen was want het aantal doelkansen voor beide teams was zeer minimaal. Een enorm slechte wedstrijd waarbij Spouwen-Mopertingen een minuut of 10 na de pauze en vrije trap binnenkopte en Tongeren een kwartier laten via een scrimmage gelijkmaakte. Combineer dat met de werkelijk troosteloze ambiance en je hebt een tobavond. Hoogtepunt was eigenlijk het handbal in de sporthal erachter. United Tongeren speelde daar Europacup  tegen Partizan Belgrado. Daar had ik beter kunnen blijven zitten dan terug te gaan naar de voetbal.

Spouwen-Mopertingen was overigens wel ietsje beter dan Tongeren maar beide zullen Patro weinig in de weg leggen op weg naar 3e Klasse.

Hugo

Is het oude stadion van Tongeren inmiddels volledig gesloopt?

wekke

Een zwak voetbal weekend:

Jaren geleden was ik al eens te gast in de Gelredome van Vitesse Arnhem voor de fandag en de bijbehorende wedstrijd van Lierse. Toen was ik na de stadiontoer nog iets wat onder de indruk van het stadion zeker in vergelijking met die bij ons in België. Vrijdag bleek echter dat een revisit naar Vitesse en de Gelredome er waarschijnlijk nooit meer van zal komen. Het dak was gesloten, de hoeken leken zo uit een industriehal weggeplukt, zeer zwakke sfeer, slechte wedstrijd, 0-0,... Ik waande me in een cinema waar ik aan het kijken was naar een zeer slechte film.

Gisteren was ik dan weer getuige van de zoveelste zwakke wedstrijd van mijn eigen clubje. Het belooft nog een lang en zwaar seizoen te worden.


3434

#278
Citaat van: Joost op okt 03, 2010, 00:30:14
Spouwen-Mopertingen was overigens wel ietsje beter dan Tongeren maar beide zullen Patro weinig in de weg leggen op weg naar 3e Klasse.

How how, let daar maar mee op. Deze periode telt nog 4 matchen. Wij spelen nu vervolgens tegen: Zwarte Leeuw (thuis), Lutlommel (uit), Spouwen (uit) en Overpelt (thuis). Een eerste periodetitel halen zou al een hele stap vooruit zijn. We behaalden de vorige 5 jaar immers niet eens dit. Waarschijnlijk valt in Spouwen de beslissing.

Titelkandidaat bij uitstek blijft Veldwezelt/Oosterzonen en daarna pas Patro. In Oosterzonen zwemt men in het geld, bij Veldwezelt kunnen ze rekenen op een goed ingespeeld elftal. Wij zijn eigenlijk nog aan het 'bouwen. Maar bedankt voor je positivisme, misschien ben ik wat verbitterd na 8-9 jaar wanbeleid.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

3434

Bwa als je puur voor de sfeer komt is een uitmatch eerder aan te raden. In ons, voor 4de klasse, immens stadion is het altijd wat minder. 1000 man zie je niet zitten in een stadion waar bijna 6000 mensen binnen mogen. En eerlijk gezegd nu we 1ste staan is er niet meer sfeer dan toen we bijvoorbeeld 6de stonden. Raar maar waar. Extra 'successupporters' zijn er nagenoeg niet en de gewone fans doen ook niet mee.

Hehe al het pessimisme op een rij, je bent steeds van harte welkom. Daar niet van ;-)
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Joost

Een bijzonder prettige middag gehad bij EMS v FC Geleen Zuid. Rust 4-0, eind 4-1. De gasten konden totaal geen grip krijgen op DE sterspeler van de thuisploeg: Michel Koster.

Joost

Citaat van: 3434 op okt 03, 2010, 21:17:00
Bwa als je puur voor de sfeer komt is een uitmatch eerder aan te raden. In ons, voor 4de klasse, immens stadion is het altijd wat minder. 1000 man zie je niet zitten in een stadion waar bijna 6000 mensen binnen mogen. En eerlijk gezegd nu we 1ste staan is er niet meer sfeer dan toen we bijvoorbeeld 6de stonden. Raar maar waar. Extra 'successupporters' zijn er nagenoeg niet en de gewone fans doen ook niet mee.

Hehe al het pessimisme op een rij, je bent steeds van harte welkom. Daar niet van ;-)
6000? Ik ben bij een derby tegen Verbroedering geweest en toen was het met 2400 helemaal vol.

3434

#282
Klopt was ik ook. Maar dat waren 2400 betalenden. Jeugdspelers +ouders, oud-spelers, genodigden, ouders/vrienden van spelers en de hele reutemeteut niet meegeteld. En bij zo'n historische derby (eerste in 50+ jaar) kan dat snel tot 500 oplopen. Dan zitten we aan 3000. Tel daarbij het uitvak dat maar voor de helft gevuld was. Capaciteit van het uitvak is 900.

Ik vind nu even geen officiële capactiteit maar het was ofwel 4500 ofwel 5500. Ik ging uit van het laatste vandaar mijn '6000'.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

3434

#283
Nog steeds niet officieel, maar kwam toevallig op: http://groundhopping.logt.nu/grounds/belgie/patromm/gemeente/ground.html

En als je denkt dat het tegen Verbroedering druk was.. Kijk eens naar deze beelden van Patro-Galatasaray (1-1). Ze hebben de poorten moeten sluiten omdat men over de capaciteit heen ging. Mensen klommen over de hekken etc..


Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Niels_Zitterd

Citaat van: 3434 op okt 03, 2010, 21:17:00
Bwa als je puur voor de sfeer komt is een uitmatch eerder aan te raden. In ons, voor 4de klasse, immens stadion is het altijd wat minder. 1000 man zie je niet zitten in een stadion waar bijna 6000 mensen binnen mogen. En eerlijk gezegd nu we 1ste staan is er niet meer sfeer dan toen we bijvoorbeeld 6de stonden. Raar maar waar. Extra 'successupporters' zijn er nagenoeg niet en de gewone fans doen ook niet mee.

Hehe al het pessimisme op een rij, je bent steeds van harte welkom. Daar niet van ;-)

Welke thuiswedstrijd kun je dit seizoen aanbevelen?
Ondanks dat Maasmechelen zo dichtbij is ben ik er maar een keer geweest bij een oefenwedstrijd tegen Fortuna.