Hoofdmenu

Hoe het was

Gestart door TeeZee, apr 28, 2008, 09:26:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joost

Citaat van: Niels_Zitterd op okt 04, 2010, 08:37:10
Welke thuiswedstrijd kun je dit seizoen aanbevelen?
Ondanks dat Maasmechelen zo dichtbij is ben ik er maar een keer geweest bij een oefenwedstrijd tegen Fortuna.

Ik ook maar eenmaal, het is dan wel dichtbij maar stadiontechnisch ongelofelijk saai.

Niels_Zitterd

Citaat van: Joost op okt 04, 2010, 08:47:11
Ik ook maar eenmaal, het is dan wel dichtbij maar stadiontechnisch ongelofelijk saai.

Dat hoeft geen probleem te zijn als de sfeer op dat moment goed is.
Bij Fortuna is het ook maar 2-3 wedstrijden per jaar goed gevuld/sfeervol, de rest van het seizoen zie je ook alleen maar beton.

Niels_Zitterd

Citaat van: Breda op okt 04, 2010, 10:56:40
Afgelopen vrijdag vond ik het hartverwarmend, Fortuna-Cambuur - ondanks al het beton. Althans op de hoofdtribune werd de overwinning gevierd als een kampioenschap. 'Een kinderhand is gauw gevuld', aldus een oude man met een gelukzalige glimlach om de lippen. Het was leuker dan Fortuna-Bayern met 9.000 toeschouwers op de tribune.

De eerste overwinning van het seizoen werd inderdaad uitbundig gevierd.
Echter was er gedurende de wedstrijd maar een matige sfeer. Vanaf de Noord tribune werd wel gezongen echter kan het veel, veel beter.
2 seizoenen geleden tegen Excelsior, die wedstrijd kon bij winst een periodetitel opleveren, kolkte het hele stadion. Zelfs de hoofdtribune was toen mee aan het zingen.
Dat vind ik zoveel mooier!  Uiteraard zijn de derby's ook geweldige wedstrijden waar het ouderwets kan 'spoken' in Sittard.

3434

#288
Die 9600 van wikipedia is denkelijk de capaciteit van het oude patrostadion. Maar voor 70% staanplaatsen. Lijkt me moeilijk te schatten. Van mijn grootvader hoorde ik wel verhalen dat er tegen Tongeren en Winterslag vroeger soms 10 000 toeschouwers waren. Maar doorgaans een man of 5000.

De kraker van het seizoen wordt wellicht Patro Eisden - Oosterzonen. Tenzij het kampioenschap dan al beslist zou zijn.

@Joost: 1 van de hoofdredenen waarom ons stadion zo saai en 'praktisch' ingericht is, is het feit dat zowel politie als brandweer een grote invloed gehad hebben. Met als gevolg, sfeerloos stadion. Bijvoorbeeld de tribunes die niet tot tegen het veld lopen, dat zou al veel beter/mooier zijn. Vraag gerust aan elke patrofan, het oude stadion renoveren, dat zou de enige goede oplossing geweest zijn.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Joost

het was geen kritiek op het stadion hoor, nouja niet negatief bedoelt in ieder geval. De infrastructuur is gewoon niet optimaal voor zeldzame bezoekers. Afgelegen, saai. Vergelijk het eens met Pairay in Luik. Heerlijk stadion en daar ga je ook heen om wat sfeer te proeven.

Verder heb ik zeker sympathie voor Patro! Als jullie kampioen kunnen spelen kom ik weer eens gloryhunten of anders weer eens een uitpotje.

3434

Nee maar ik vind het terecht wat je zei. De staantribune is ontworpen om ooit omgevormd te worden tot een zittribune :(

Omdat de tribune zo 'hoog' is staat iedereen verspreid en komt de sfeer niet ten goede. Als je in mijn andere topic kijkt, de wedstrijd van zaterdag, lekker op mekaar gepropt. Zo hoort het altijd te zijn zeg maar.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

HJanneman

Citaat van: Joost op okt 04, 2010, 13:22:28
het was geen kritiek op het stadion hoor, nouja niet negatief bedoelt in ieder geval. De infrastructuur is gewoon niet optimaal voor zeldzame bezoekers. Afgelegen, saai. Vergelijk het eens met Pairay in Luik. Heerlijk stadion en daar ga je ook heen om wat sfeer te proeven.

Verder heb ik zeker sympathie voor Patro! Als jullie kampioen kunnen spelen kom ik weer eens gloryhunten of anders weer eens een uitpotje.

Over het stade Pairay: hoewel het stadion eigenlijk van Seresien is, speelt Club Liege er ook zijn wedstrijden, is het aan te raden om het stadion aan te doen als de tweede ploeg er speelt of is het ook de moeite wanneer Seresien een thuispot speelt?

Joost

Het maakt redelijk weinig uit. RFC Luik trok dit seizoen voor iedere pot zo'n 1000 man. Seresien zit rond de 400. Zeker met de dramatische prestaties van Luik zal hun aantal alleen maar dalen. In de laatste wedstrijden vorig jaar trokken ze soms ook maar 500 man.

Niels_Zitterd

We zijn gisterochtend vertrokken richting Aalst.
Eerst nog wat groundspots gedaan
- KFC Diest
- Oud Heverlee Leuven
- FC Dender

Daarna doorgereden richting Eendracht Aalst.
Na het zoeken naar een parkeerplek was er helaas geen tijd meer om nog even naar het centrum te gaan voor een pintje.
Na het aanschaffen van een ticket voor de zittribune hebben we daar in de kantine nog een lekker palmpje gedronken.

Dan de wedstrijd zelf: D'n Iendracht was gelijk de bovenliggende partij. Wielsbeke werd volledig in de verdediging gedrukt. Af en toe was er een scherpe counter maar dit leverde geen doelpunt op voor Wielsbeke. Rond het half uur werd de ban gebroken en scoorde Aalst de 1-0 na een scherpe aanval over de rechter flank. Toen ging het rap, na wederom een aanval vanaf de rechterflank werkte een verdediger van Wielsbeke de bal onhoudbaar achter zijn eigen keeper. Op slag van rust viel zelfs nog de 3-0. De tweede helft was toen nog maar een formaliteit. Zeker toen na 5 minuten in die tweede helft de 4-0 viel. Toen vervolgens de tussenstand van Coxyde - Temse (0-1) doorkwam werd het feest op de tribunes alleen maar groter.
D'n Iendracht heeft het eerste periodekampioenschap in 3A binnengehaald. Na de wedstrijd gingen de spelers nog even met de fanatieke aanhang wat liedjes zingen om zich daarna naar de kleedkamer en ongetwijfeld een kantine te begeven.
Zelf hebben we nog een rondje om het stadion gemaakt en vanaf de andere zijde nog wat foto's gemaakt van de hoofdtribune.
Ik moet zeggen dat ik het een leuke club vond. Er waren tussen de 3 en 4 duizend supporters aanwezig die een leuke sfeer maakten. Ook het stadion ligt erg leuk tussen de huizen in.

Uiteindelijk na een terugreis van 2,5 uur dankzij een goede file bij Brussel was deze dag teneinde gekomen.
De foto's zullen een dezer dagen op mijn website worden gezet.

HJanneman

Klinkt goed, Niels!

Rondom het stadion zitten anders ook opvallend veel 'drukbevolkte' cafe's voor zo'n relatief kleine club. Maar de kantine heeft ook opvallend veel bierkeuze, en achter het stavak hadden ze ook een tuinhuis omgebouwd tot hamburgertent, en daar was het broodje hamburger, uiteraard met ajuin, ook niet te versmaden.
Mooi om te horen dat de club ook qua toeschouwersaantallen en dergelijke weer in de lift zit.
Het zou fantastisch zijn als ze zouden kunnen promoveren.

voetbalfan

Had Wielsbeke veel uitsupporters bij?

3434

Citaat van: HJanneman op okt 11, 2010, 09:57:01

en daar was het broodje hamburger, uiteraard met ajuin, ook niet te versmaden.


In Nederland is dit not done?
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Joost

Citaat van: 3434 op okt 11, 2010, 19:25:56
In Nederland is dit not done?

In Nederland krijg je een heel klef broodje. Belgische Hamburgers zijn klassen beter.

hgrm

IK ben zeer te spreken van de hamburgers die je voorgeschoteld krijgt bij de diverse honk- en softbalclubs in den lande.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Niels_Zitterd

Citaat van: voetbalfan op okt 11, 2010, 17:02:10
Had Wielsbeke veel uitsupporters bij?

In totaal een man of dertien. Zeven in het uitvak en zes op de hoofdtribune (voor zover ik heb kunnen zien).

Citaat van: HJanneman op okt 11, 2010, 09:57:01
Klinkt goed, Niels!

Rondom het stadion zitten anders ook opvallend veel 'drukbevolkte' cafe's voor zo'n relatief kleine club. Maar de kantine heeft ook opvallend veel bierkeuze, en achter het stavak hadden ze ook een tuinhuis omgebouwd tot hamburgertent, en daar was het broodje hamburger, uiteraard met ajuin, ook niet te versmaden.
Mooi om te horen dat de club ook qua toeschouwersaantallen en dergelijke weer in de lift zit.
Het zou fantastisch zijn als ze zouden kunnen promoveren.

Als je als club de bijnaam Ajuinen hebt, dan moet dat ook op de hamburger zitten :-)
Er zaten trouwens wel een aantal cafe's bij het stadion in de buurt waar het aanwezige publiek nu niet direct uitnodigde om naar binnen te gaan.