Hoofdmenu

Hoe het was

Gestart door TeeZee, apr 28, 2008, 09:26:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

betonrot

Wij waren inderdaad met z'n drieën en die engelsen stonden recht achter ons. Volgende keer zeggen we wel hallo ;)

De man met het fotoapparaat is Niels_Zitterd en ik had mijn pa meegesleurt.

3434

Een uur voor aftrap werd ik opgebeld om te vragen of ik naar België-Griekenland U21 ging in het Mijnstadion van voormalig FC Beeringen. Omdat ik hier nog nooit een wedstrijd gezien had was de keuze snel gemaakt! Mar had ook zin en ongeveer een half uur later waren we er. Mooi stadion, vrij veel volk (ik schat een 2000 à 2500 man) en de mogelijk slechtste wedstrijd die ik ooit in mijn leven gezien heb.

Het werd 0-1 voor Griekenland via een penalty ergens in de 2de helft.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

HRM1880

Citaat van: betonrot op mrt 28, 2011, 21:36:28
Wij waren inderdaad met z'n drieën en die engelsen stonden recht achter ons. Volgende keer zeggen we wel hallo ;)

De man met het fotoapparaat is Niels_Zitterd en ik had mijn pa meegesleurt.
Oei, wij stonden nochtans helemaal tegen het plein, alhoewel we zo'n beetje overal hebben gestaan. Volgende keer moet je inderdaad maar hallo komen zeggen.

Niels_Zitterd

#528
Citaat van: HRM1880 op mrt 29, 2011, 09:28:56
Oei, wij stonden nochtans helemaal tegen het plein, alhoewel we zo'n beetje overal hebben gestaan. Volgende keer moet je inderdaad maar hallo komen zeggen.

Jullie stonden geloof ik de eerste helft aan de linkerkant van de Adelaars. Althans daar heb ik iemand zien lopen met een t-shirt van European Football Weekends. Een gedeelte van die groep stond volgens mij de tweede helft aan de andere kant richting de Hoofdtribune.

Het was trouwens wel een leuke dag, ik had het gevoel in een tijdmachine te zijn gestapt.

En nog een update voor diegene die bij de wedstrijd waren. Ik heb net een reactie van het secretariaat van Berchem gehad, er waren +/- 1.600 toeschouwers aanwezig zondag. Dit is inclusief genodigden en seizoenkaarthouders.

stadiongebod

#529
Citaat van: Niels_Zitterd op mrt 29, 2011, 12:22:25
Jullie stonden geloof ik de eerste helft aan de linkerkant van de Adelaars. Althans daar heb ik iemand zien lopen met een t-shirt van European Football Weekends. Een gedeelte van die groep stond volgens mij de tweede helft aan de andere kant richting de Hoofdtribune

Dat is Danny Last, eigenaar van EFF -een van de beste groundhopblogs-, himself. Stond daar ook in de eerste helft. Tweede helft op de overdekte tribune gestaan. Er was in ieder geval een ruime internationale (Engeland, Duitsland, Nederland) verzameling groundhoppers.

Fantastische middag gehad bij Berchem en om het af te leren nog even langs Lyra gereden. Ook een aanrader.

Cyclebob

Straelen-KFC Uerdingen: gemakkelijke overwinning voor rood/blauw. Driekwart van de pakweg 800 bezoekers uit Krefeld. Prima sfeertje en broodjes worst. Na de 0-3 geloofden we het wel en fietsten we terug naar station Venlo. Blijft een interessante ploeg
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

Niels_Zitterd

#531
Citaat van: Niels_Zitterd op mrt 29, 2011, 12:22:25

En nog een update voor diegene die bij de wedstrijd waren. Ik heb net een reactie van het secretariaat van Berchem gehad, er waren +/- 1.600 toeschouwers aanwezig zondag. Dit is inclusief genodigden en seizoenkaarthouders.

Net nog een bericht ontvangen van Berchem, het toeschouwers aantal hebben ze naar 2.000  bijgesteld.

voetbalfan

Citaat van: Niels_Zitterd op mrt 31, 2011, 09:05:43
Net nog een bericht ontvangen van Berchem, het toeschouwers aantal hebben ze naar 2.000  bijgesteld.

De officiële site van Racing Mechelen meld zelfs 1500 bezoekers wat me toch wel wat overdreven lijkt.

Niels_Zitterd

Citaat van: voetbalfan op mrt 31, 2011, 13:05:20
De officiële site van Racing Mechelen meld zelfs 1500 bezoekers wat me toch wel wat overdreven lijkt.

Dat lijkt me inderdaad wat overdreven. Mijn inschatting is dat de 2.000 toeschouwers fifty-fifty waren verdeeld tussen beide clubs.

HRM1880

Citaat van: Niels_Zitterd op mrt 29, 2011, 12:22:25
Jullie stonden geloof ik de eerste helft aan de linkerkant van de Adelaars. Althans daar heb ik iemand zien lopen met een t-shirt van European Football Weekends. Een gedeelte van die groep stond volgens mij de tweede helft aan de andere kant richting de Hoofdtribune.

Het was trouwens wel een leuke dag, ik had het gevoel in een tijdmachine te zijn gestapt.

En nog een update voor diegene die bij de wedstrijd waren. Ik heb net een reactie van het secretariaat van Berchem gehad, er waren +/- 1.600 toeschouwers aanwezig zondag. Dit is inclusief genodigden en seizoenkaarthouders.
Neen, wij hebben eigenlijk heel de tijd naast die adelaar gestaan. Ik denk dat die mannen dat jij bedoelt Hugo en gevolg waren, daar stonden op een gegeven moment ook een paar van ons bij. Ik was de man met een rood-wit vestje die meer zat, lag, hing,...

Cyclebob

Het lijkt erop dat de hele tribune bij de Adelaars vol zat met groundhoppers? Het uitvak was behoorlijk vol.
Qua Nederlanders waren wij met drie en een stuk of 50 Dordtenaren present. Het had inderdaad een tweede klasse wedstrijd in de jaren 80 op de BRT kunnen zijn.
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

georgesv

Citaat van: Cyclebob op mrt 31, 2011, 23:59:15Het had inderdaad een tweede klasse wedstrijd in de jaren 80 op de BRT kunnen zijn.

eerste klasse had ook gekund! :-)

HRM1880

Citaat van: Cyclebob op mrt 31, 2011, 23:59:15
Het lijkt erop dat de hele tribune bij de Adelaars vol zat met groundhoppers? Het uitvak was behoorlijk vol.
Qua Nederlanders waren wij met drie en een stuk of 50 Dordtenaren present. Het had inderdaad een tweede klasse wedstrijd in de jaren 80 op de BRT kunnen zijn.
Toch even zeggen dat die Adelaars niets met de geschiedenis van de club te maken hebben. Paar jaar terug was er een Armeense investeerder, die uiteindelijk met de noorderzon en de nodige schulden verdween, en die man vond het mooi om daar twee adelaars te zetten. Nadien hebben ze die dan ook maar laten staan.

Cyclebob

Dat was in 2003? Het bewuste jaar dat Berchem kampioen werd in 3e en niet promoveerde?
Mijn eerste visit aan Berchem stadion was tegen Aalst. Heb toen dezelfde foto gemaakt, stadion leek niks veranderd.
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

Joost

Fortuna v MVV was niet bijzonder hoog qua niveau en spektakel was er helemaal nauwelijks. Jammer.