Hoofdmenu

Hoe het was

Gestart door TeeZee, apr 28, 2008, 09:26:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Voetbalhopper

Citaat van: Bier und Bratwurst op nov 20, 2011, 23:14:37
Die keer dat ik daar was hing er juist een goede sfeer en mochten we ook staan!
Het stadion vond ik ook erg mooi.

Stond jij toen in het uitvak ? want de fans van Newcastle stonden wel tijdens de wedstrijd.

Het is ook mooi maar niet indrukwekkend

Gouverneur

CiteerNee, deze man was niet Bassie aus Holland, maar bleek de 1. Vorsitzender van FK te zijn, herr Klaus Ulonska. Leuk dat die man met een spaarpot langs het publiek loopt of zij nog wat geld willen doneren.

Mooi dat je gevonden hebt om wie het ging. Wat mij opviel is dat hij alle vrouwen en kleine kinderen in het publiek zoende. Gezien het toeschouwersaantal had hij daar zeker geen dagtaak aan, maar in sommige gevallen leek hij me niet te benijden.

Ik heb een goed gevoel overgehouden aan het bezoek aan Fortuna Köln. Mijn sympathie hebben ze inmiddels. De clubkas heb ik zelf nog even gespekt door een shawl te kopen. Mooi: met opdruk in Keuls dialect.

Wat me opviel is dat er in het Südstadion een vlag van Hearts hing. Iemand die weet of er een connectie is tussen beide clubs?

Bier und Bratwurst

Citaat van: yesyes op nov 21, 2011, 13:01:32
Stond jij toen in het uitvak ? want de fans van Newcastle stonden wel tijdens de wedstrijd.

Het is ook mooi maar niet indrukwekkend

klopt ,ik stond in het uitvak!!
Het ene stadion is het andere niet!

Kaiser

Zaterdag naar Borussia Mönchengladbach - Werder Bremen geweest! Ik ben inmiddels meer dan 70 keer in het Borussia-Park geweest dus wist wat ik kon verwachten qua sfeer maar deze wedstrijd overtrof alles.

Dit seizoen is voor Borussia sowieso al uniek, in de laatste jaren dan, en wanneer er dan verdiend met 5-0 gewonnen wordt is iedereen happy. Heel de wedstrijd werd gezongen en het geluid kwam niet alleen van de Nordkurve maar ook van de overige tribunes waar de minder fanatieke supporters zich huisvesten.

Ben zelf geen fan van de wave maar was wel grappig dat de Werder fans bij een 5-0 achterstand meededen, zeer sympathiek.

Koning Kriel

Je merkt ook in de kaartverkoop dat het goed gaat, al veel uitverkochtte wedstrijden dit jaar.

cafebac

Afgelopen vrijdag bij Eindhoven - Volendam geweest, erg leuke pot en toch weer ruim 3000 toeschouwers, waarvan 6 uit Volendam. Tot voor enkele jaren geleden was het wel anders aan de Aalsterweg. Ondanks het succes hangt er wel nog steeds de gemoedelijke atmosfeer die je bij een amateurclub zou verwachten.

Zondag bij Waasland Beveren - Roeselare geweest. Leuk stadionnetje De Freethiel, al vormt de nieuwe hoofdtribune wel een heel groot contrast met de rest van de nostalgische tribunes. Tribunes staan ook heerlijk kort op het veld. Opvallend is ook de lichtmast die in het uivak staat en door een gat in het dak naar buiten steekt. De onoverdekte staantribune is helaas niet meer in gebruik, maar ik kan me voorstellen dat het hier in de succesjaren van Beveren aardig heeft gespookt. Ik schat zo'n 3 á 4000 man aanwezig maar ik vond de sfeer wat tegenvallen. Helaas fotocamera vergeten *stom*

HRM1880

Citaat van: cafebac op nov 23, 2011, 11:54:45
Afgelopen vrijdag bij Eindhoven - Volendam geweest, erg leuke pot en toch weer ruim 3000 toeschouwers, waarvan 6 uit Volendam. Tot voor enkele jaren geleden was het wel anders aan de Aalsterweg. Ondanks het succes hangt er wel nog steeds de gemoedelijke atmosfeer die je bij een amateurclub zou verwachten.

Zondag bij Waasland Beveren - Roeselare geweest. Leuk stadionnetje De Freethiel, al vormt de nieuwe hoofdtribune wel een heel groot contrast met de rest van de nostalgische tribunes. Tribunes staan ook heerlijk kort op het veld. Opvallend is ook de lichtmast die in het uivak staat en door een gat in het dak naar buiten steekt. De onoverdekte staantribune is helaas niet meer in gebruik, maar ik kan me voorstellen dat het hier in de succesjaren van Beveren aardig heeft gespookt. Ik schat zo'n 3 á 4000 man aanwezig maar ik vond de sfeer wat tegenvallen. Helaas fotocamera vergeten *stom*
De echte sfeermakers van vroeger komen niet meer naar de fusieclub kijken en gaan in de plaats naar het zelfopgerichte Yellow Blue Eskabee in vierde provinciale.

HRM1880

Gisteren Forest Green Rovers-York City. Scoren de gelijkmaker in de laatste minuut tegen een hoger geklasseerd York, groot feest dus. Na de match ook nog op de foto geweest met David Ginola en ze hebben mij daar zelfs vermeld in het programmaboekje.

Voetbalhopper

Het voetbal tussen Twente en Vitesse was niet aan te zien. Een terechte 0-0

Twente had van te voren wel een mooie sfeeractie i.v.m. Bibi

Foto`s staan op mijn blog

Bier und Bratwurst nogmaals bedankt voor de kaarten

Joost

Heb de laatste 20 minuten gezien op TV en die waren best het aanzien waard.

Was zelf vanmiddag in Zeelst bij UNA v Achilles. Uitslag 0-1. UNA was niet bij machte Achilles echt partij te bieden, na de vroege 0-1 bleef Achilles heer en meester.

Bier und Bratwurst

Citaat van: yesyes op nov 27, 2011, 21:32:48
Het voetbal tussen Twente en Vitesse was niet aan te zien. Een terechte 0-0

Twente had van te voren wel een mooie sfeeractie i.v.m. Bibi

Foto`s staan op mijn blog

Bier und Bratwurst nogmaals bedankt voor de kaarten

geen dank, helaas was het bedroevend slecht ,bah
Het ene stadion is het andere niet!

Koning Kriel

Gisteren een hele saaie wedstrijd gezien maar toch was het een fantastische middag. 0-7 winnen had ik willem II nog nooit zien doen en de laatste keer dat ik rustig een wedstrijd uit kon kijken omdat Willem II zeker ging winnen was ook alweer een jaartje of drie geleden. Maar ja als je in de 6e minuut tegen 10 man komt te staan en net voor rust tegen 9 dan moet je natuurlijk ook wel makkelijk winnen.

cafebac

Citaat van: HRM1880 op nov 23, 2011, 19:00:08
De echte sfeermakers van vroeger komen niet meer naar de fusieclub kijken en gaan in de plaats naar het zelfopgerichte Yellow Blue Eskabee in vierde provinciale.

Zoiets had ik al gelezen ja. Bij Beveren is het nog goed te merken dat het een 'verse' fusieclub is, sjaals van beveren en red star door elkaar op de tribune. Toch denk ik dat gezien de locatie, historie en fanschare Beveren de fusie zal 'overleven', al is het zonder de vaste sfeermakers.

Zondag ben ik bij Antwerp-Charleroi geweest. De Bosuil is echt een bezienswaardigheid op zich, de sfeer vond ik voor een Tweedeklasser indrukwekkend, er werd flink lawaai gemaakt bij vlagen. Mooi club Antwerp, al staat dat Hand in Hand me wel tegen ;)

Joost

Citaat van: cafebac op nov 30, 2011, 12:15:55
Zoiets had ik al gelezen ja. Bij Beveren is het nog goed te merken dat het een 'verse' fusieclub is, sjaals van beveren en red star door elkaar op de tribune. Toch denk ik dat gezien de locatie, historie en fanschare Beveren de fusie zal 'overleven', al is het zonder de vaste sfeermakers.

Zondag ben ik bij Antwerp-Charleroi geweest. De Bosuil is echt een bezienswaardigheid op zich, de sfeer vond ik voor een Tweedeklasser indrukwekkend, er werd flink lawaai gemaakt bij vlagen. Mooi club Antwerp, al staat dat Hand in Hand me wel tegen ;)

Ik ben vorig jaar in Beveren geweest en vond het qua sfeer best wel aardig.

HRM1880

Maandag getuige geweest van het eerste competitieverlies van Huddersfield sinds een jaar tijd op Charlton.
Maar door de omstandigheden van dit weekend, kwam de meeste indrukwekkende wedstrijd gisteren: Nottingham Forest-Leeds United.
Het begon al met een indrukwekkende minuut applaus voor Gary Speed. Na elf minuten begonnen de Leeds-supporters zoals voorspeld ook nog eens voor Speed te zingen, waarop ze applaus kregen van de Forest supporters. Supporters die het voor de rest niet echt begrepen hadden op hun collega's uit Leeds.
In de 22e minuut, elf minuten nadat ze met hun gezangen voor Speed waren begonnen, wist Leeds met een droge knal te scoren. Kan het nog symbolischer? Juist toen ze hun gezangen afzwakten en de Forest supporters zich klaarmaakten voor een rondje van applaus. Gingen ze bij Leeds weer eens zo luid. http://www.youtube.com/watch?v=MGiw8sN2Z7w&feature=player_embedded Filmpje van mede-reiziger meteen na de goal.