Hoofdmenu

Hoe het was

Gestart door TeeZee, apr 28, 2008, 09:26:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Peenvogel

Citaat van: Joost op mei 15, 2012, 14:41:33
Leuk verslag, zondag weer?

Ik had eigenlijk gehoopt dat het bestuur van York ons als lucky charms nu zou uitnodigen om een positief resultaat af te dwingen aankomende zondag. Compleet met vliegreis e.d. maar dat zat er niet in, dus nee. ;)

Joost

Vanmiddag een opmerkelijk potje gezien in de nacompetitie: SHH v Schinnen. Ik vertrok 3 minuten voor de aftrap en was net op tijd want al na 8 seconde scoorde SHH 1-0. Daarna raakte Schinnen de lat en de paal en miste SHH een aantal goede kansen. Maar na 20 minuten was er een schuldige botsing tussen de linksback en de keeper van Schinnen, eigenlijk viel de back alleen maar over e voeten van de keeper. Hij bleef liggen en werd 25 minuten later met de ambulance afgevoerd. Een normale competitiepot was stilgelegd, nu moest er een beslissing vallen dus werd doorgespeeld.

Het niveau werd er niet beter op na de hervatting. Halverwege de tweede helft kreeg Schinnen een betwistbare strafschop en werd het gelijk. Met de verlenging in het zicht mocht in de slotminuut een van de SHH spelers alleen op de keeper af, die maakte hands buiten de 16-meter en kon vertrekken.

In de eerste verlenging werd een van de SHH'ers overduidelijk neergehaald maar de scheids besliste schwalbe en een tweede gele kaart. De verlenging werd ook door kramp en andere blessures lang onderbroken. Toen volgden ook nog strafschoppen waarna SHH uiteindelijk won.
Door al het oponthoud was ik pas om kwart voor 6, 3 uur en een kwartier na aftrap thuis.

Verwijderd lid

Gisteren Oostende - Westerlo bezocht. Viel me behoorlijk tegen. Voetbal was niet om aan te zien. De rit veel te lang. Thuiskomst veel te laat. Was er dan helemaal niets goed ? Het gratis entreekaartje, dat was prima, net zoals het fotograferen.

Joost

Het was geen enkel probleem om in Essen nog aan een kaartje te komen voor de laatste officiele wedstrijd in het George-Melches-Stadion. Mijn ticket was voor een vak direct achter het doel en er waren volgens mij meer kaarten verkocht dan mocht want er kon geen kip meer bij.

De wedstrijd deed er helemaal niet meer toe, het werd 1-1 waarbij het laatste officiële doelpunt van grote schoonheid was. Wat er op het veld gebeurde had echter geen enkele invloed op wat er op de tribunes gebeurde. De Essener zongen 90 minuten lang. Over het stadion, hun eigen ploeg, over Werder en Dortmund en iets uit Wenen dat ze heel aardig vonden, dat ze een bloedhekel hebben aan Schalke 04 en Alemannia. Maar vooral zongen ze graag lang en veel over zichzelf. Zelden zoveel zelfpijperij gehoord als aan de Hafenstraße.

Vooraf was er nog wat gedoe met de voorzitter die wat vertelde over 3 spelers die tegen hun eigen club gewed hadden bij de partij tegen Dortmund. De drie werden geschorst. Ook Brauer, die naar Alemannia komt, kreeg een flink fluitconcert.

AthleticHolanda

Nog een speciale (sfeer)actie geweest? Fans het veld op na de wedstrijd?

Joost

Citaat van: AthleticHolanda op mei 19, 2012, 19:35:00
Nog een speciale (sfeer)actie geweest? Fans het veld op na de wedstrijd?
Morgen is er nog een speciale wedstrijd tussen legendes van de club en dan mogen de fans het veld op. Toen ik buiten was hoorde ik speaker wel vragen of de supporters weer van het veld wilden gaan.

Op de korte tribune was er een gigantisch doek, daar stond ik onder dus of er verder iets was weet ik niet. Ik ben wel heel benieuwd hoe ze het andere stadion op tijd af krijgen. In vergelijking met de foto's op groundhoppers.info van de wedstrijd tegen Wuppertal is er nog niets nieuws.

Nico1880

Terug van Letland.
Voetbal leeft daar echt helemaal niet.
Een wedstrijd op het 3e niveau gaan kijken tussen Salaspils en Kekava. Geen inkomticket, geen eten,  of drank en een 15 tal toeschouwers.
Een dag later naar de topper tussen nummer 2 en nummer 3 gaan bekijken op het hoogste niveau. Wederom geen ticket, eten, of drank. Niveau lag ook niet echt hoog.

Joost

Wel entree betaald?

Nico1880

Gratis inkom bij zowel Salaspils FC  en Spartaks Jurmala.

HRM1880

Citaat van: Nico1880 op mei 29, 2012, 14:13:13
Gratis inkom bij zowel Salaspils FC  en Spartaks Jurmala.
Bij die eerste zou je toch sloten bier verwachten.

hgrm

Ik zou juist verwachten dat ze er erg veel zouden morsen.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

Door het opheffen van FC Vinkenslag mogen de vier verliezend finalisten van de promotiefinales naar 3e klasse in Zuid 2 nog voor 1 extra plek spelen. RMKVC verloor in Lieshout met 0-2 van Venhorst. Ik ging, uiteraard, SHH achterna dat in Sittard tegen SCG speelde.

De eerste helft was ronduit saai 35 minuten lang, maar in die overige 10 minuten scoorde SHH (tussen minuut 25 en 35) 4 goals. Duel beslist en na de pauze toen het wat vrijer en leuker werd kwam er 6-1 op het scorebord.

Volgende week de finale, locatie nog onbekend en ik zou ook geen idee hebben. Het kan Meijel of Someren worden maar ook Sevenum.

Stadionhopper

Citaat van: Meester op mei 18, 2012, 10:38:08
Gisteren Oostende - Westerlo bezocht. Viel me behoorlijk tegen. Voetbal was niet om aan te zien. De rit veel te lang. Thuiskomst veel te laat. Was er dan helemaal niets goed ? Het gratis entreekaartje, dat was prima, net zoals het fotograferen.

Jaren terug heb ik hetzelfde affiche bezocht in een bloedheet Oostende.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Joost

Wat een onbevredigend einde van het voetbalseizoen. Ik was SHH achterna gereisd naar Maarheeze waar tegen rksv Venhorst voor promotie werd gespeeld.

Ik weet niet meer van wie de beroemde uitspraak 'je bent zo sterk als je zwakste schakel' was maar hij was erg toepasselijk. SHH was voetballend een stuk sterker dan Venhorst maar stuitte steeds op de keeper van Venhorst. Aan de andere kant dook de SHH keeper eerst over een zwak rollertje heen, sloeg hij toen naast een houdbaar schot, was hij te laat in de hoek om een vrije trap te vangen en liet hij zich verrassen toen er van 30 meter op doel werd geschoten. 4 mogelijkheden, 4 goals voor Venhorst.

Vlak voor de pauze werd het eindelijk 1-4 en 10 minuten na de rust miste SHH een strafschop. Ondanks vele kansen en aanvallen ging hij er niet meer in totdat er 5 minuten voor het eind weer een strafschop werd gegeven. Volgend jaar dus weer 4e klasse.

Joost

Vandaag teruggekeerd uit Australië. Geweldige vakantie gehad. Helaas geen voetbal kunnen zien maar en Rugby League in het oude Olympisch Stadion van Sydney en een U18 wedstrijd Australian rules football in Cairns.

Daarnaast in Melbourne nog een flink aantal stadions bezocht.