Hoofdmenu

Hoe het was

Gestart door TeeZee, apr 28, 2008, 09:26:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Joost

3. Liga, daar had Alemannia veel eerder aan moeten beginnen!
Aftrappen op zaterdag om 14uur en af en toe op vrijdag om 19 uur. Wat een verademing.

En dan ook nog eens leuk voetbal. Na drie jaar van noodverbanden aanleggen is alle oude meuk eruit en staat er een jonge, enthousiaste groep. De eerste helft tegen Dortmund II was nog wt onnauwkeurig qua passing en de 0-1 achterstand vooral zuur. Na de pauze volle bak en heel terecht 1-1 met vele kansen op meer. Na afloop een daverend applaus van de 19336 toeschouwers.

Het lijkt erop dat nu de Nederlanders van Tivoli verdwenen zijn de supporters weer terugkomen. Het vorige seizoen was dit aantal alleen tegen Frankfurt, Düsseldorf, St. Pauli en Duisburg gehaald. Waarbij alleen tegen Düsseldorf dat niet door een speciale actie kwam.

En met de supporters kwam ook de sfeer terug, het was genieten. Alleen jammer dat de winnende niet viel. Dinsdag naar Saarbrucken en met een beetje mazzel ben ik erbij.

Stadionhopper

Citaat van: Joost op aug 03, 2012, 22:33:47
3. Liga, daar had Alemannia veel eerder aan moeten beginnen!
Aftrappen op zaterdag om 14uur en af en toe op vrijdag om 19 uur. Wat een verademing.

En dan ook nog eens leuk voetbal. Na drie jaar van noodverbanden aanleggen is alle oude meuk eruit en staat er een jonge, enthousiaste groep. De eerste helft tegen Dortmund II was nog wt onnauwkeurig qua passing en de 0-1 achterstand vooral zuur. Na de pauze volle bak en heel terecht 1-1 met vele kansen op meer. Na afloop een daverend applaus van de 19336 toeschouwers.

Het lijkt erop dat nu de Nederlanders van Tivoli verdwenen zijn de supporters weer terugkomen. Het vorige seizoen was dit aantal alleen tegen Frankfurt, Düsseldorf, St. Pauli en Duisburg gehaald. Waarbij alleen tegen Düsseldorf dat niet door een speciale actie kwam.

En met de supporters kwam ook de sfeer terug, het was genieten. Alleen jammer dat de winnende niet viel. Dinsdag naar Saarbrucken en met een beetje mazzel ben ik erbij.

Saarbrücken, het laatste pareltje qua stadion!

Maar sportief gezien kun je toch niet blij zijn dat Aachen in de 3. Liga thuis gelijkspeelt tegen n.b. Dortmund II ??
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Joost

Citaat van: Stadionhopper op aug 03, 2012, 22:40:20
Saarbrücken, het laatste pareltje qua stadion!

Maar sportief gezien kun je toch niet blij zijn dat Aachen in de 3. Liga thuis gelijkspeelt tegen n.b. Dortmund II ??
Dortmund had anders wel 1200 man mee vandaag. Natuurlijk is het leuk wanneer ze hoger spelen maar de afgelopen jaren waren een drama. Het voetbal was echt niet om aan te zien en in plaats van de bezem door de selectie te halen werd iedere trainer weggestuurd. Ik zie 3. Liga vooral als frisse nieuwe start om snel weer terug te klimmen naar de 2. Bundesliga.

En maakt het echt uit wie de tegenstander is? Uiteindelijk staan er gewoon 11 tegenstanders op het veld, en of dat nu de U23 van Dortmund is of SF Lotte maakt mij op zo'n dag weinig uit.

3434

Ik kan dit enkel beamen. Leuke wedstrijd, veel volk (bijna 20.000) en een leuke sfeer.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Sander11

Net terug uit Lier leuk stadion! Leuke mensen! En lekker dichtbij & hartstikke vriendelijke ontvangst mijn avond was TOP!
HEYA DEN BOSCH!

jona93

net thuis van de wedstrijd charleroi-club brugge. mijn punten
sfeer: 7,5/10 sfeer was langs beide kanten goed juist bij de thuisploeg op sommigen momenten iets minder.
drank: 6/10 bier was te warm bij super warm weer had ik liever een koud pint verwacht. €2 is te veel voor een pint
stadion: 5/10 stadion van 20 000 plaatsen was maar voor 1/4e gevuld amper 5676 toeschouwers 2e ring achter beide goalen word in de loop van het seizoen afgebroken. ook lag er op vele plaatsen in de tribune duivenstr*nt .
bediening:5,5/10 waren bij somigen momenten gefrusteerd bij de rust ze konden niet rap genoeg hun geld hebben.
laatste wedstrijd: leeuwkens teralfene-vk liedekerke 25/11/12
volgende wedstrijd: panters okegem-ophasselt 02/12/12

Joost

Auswärtssieg in Saarbrücken gisteren; 1-2.

Best een stukje rijden, dwars door de Belgische Ardennen, maar na 3 uur stonden we bij het Ludwigparkstadion. Onderweg al veel Akense fans gezien en het was dus lekker druk in het vakje, ongeveer 1000 man op een totale gate van 6377.

Echt een heerlijk oud stadion, de nostalgie druipt er vanaf. De Engelse Health & Safety zou er nachtmerries van krijgen en de boel direct sluiten. In het uitvak zijn er zelfs geen betonnen staantreden.

Aken heeft wat meer kwaliteit maar Saarbrücken compenseerde dat met werklust, de 1-0 voorsprong bij de pauze voor de thuisploeg was redelijk verdient. Na de pauze draaide Alemannia het duel en scoorde Borg in de 83e minuut de winnende.

AthleticHolanda

Citaat van: Joost op aug 08, 2012, 16:32:34
Auswärtssieg in Saarbrücken gisteren; 1-2.

Best een stukje rijden, dwars door de Belgische Ardennen, maar na 3 uur stonden we bij het Ludwigparkstadion. Onderweg al veel Akense fans gezien en het was dus lekker druk in het vakje, ongeveer 1000 man op een totale gate van 6377.

Echt een heerlijk oud stadion, de nostalgie druipt er vanaf. De Engelse Health & Safety zou er nachtmerries van krijgen en de boel direct sluiten. In het uitvak zijn er zelfs geen betonnen staantreden.

Aken heeft wat meer kwaliteit maar Saarbrücken compenseerde dat met werklust, de 1-0 voorsprong bij de pauze voor de thuisploeg was redelijk verdient. Na de pauze draaide Alemannia het duel en scoorde Borg in de 83e minuut de winnende.

Wat er in de fanatieke fanscene van Alemannia allemaal gaande is kan ik niet beoordelen, maar het volgende bericht spreekt toch min of meer voor zich, niets van gemerkt?

http://www.zeit.de/sport/2012-08/aachen-saarbruecken-karlsbande-ultras

Wat ik vooral vreemd vind, is dat de 'a-politieke' Karlsbande op zoveel 'sympathie' kan rekenen terwijl de Aachener Ultras min of meer verguisd worden...

jona93

mijn punten van de match kv mechelen-club brugge
sfeer 9,5/410 : de aanhang van mechelen en club brugge zorgden tijdens de wedstrijd voor een zeer goede sfeer.
stadion 7,5/10: stadion gaat naar de oude kant toe, er wordt op het einde van seizoen aan gewerkt.
drank 5/10: ook hier was het €2 voor iet te drinken, toeval bij de supporters van kv mechelen vragen ze €1,80
eten 6/10: €4 voor een hamburger is echt wat vee, ook hier weer een prijsverschil van 50 cent
laatste wedstrijd: leeuwkens teralfene-vk liedekerke 25/11/12
volgende wedstrijd: panters okegem-ophasselt 02/12/12

Joost

Citaat van: AthleticHolanda op aug 11, 2012, 13:57:45
Wat er in de fanatieke fanscene van Alemannia allemaal gaande is kan ik niet beoordelen, maar het volgende bericht spreekt toch min of meer voor zich, niets van gemerkt?

http://www.zeit.de/sport/2012-08/aachen-saarbruecken-karlsbande-ultras

Wat ik vooral vreemd vind, is dat de 'a-politieke' Karlsbande op zoveel 'sympathie' kan rekenen terwijl de Aachener Ultras min of meer verguisd worden...

Als je van de tweespalt in Aken niets merkt bij een bezoekje dan moet je echt poep in je ogen hebben. Ja, ik ben dus inmiddels redelijk op de hoogte van de situatie.

Van de ongeregeldheden in Saarbrucken heb ik niets gemerkt. Na het laatste fluitsignaal zijn wij vrijwel direct gegaan en hebben niet gewacht tot de spelers het vak kwamen bedanken. Achteraf dus maar goed ook.

Maar het is een heel aparte situatie die er nu is. Korte uitleg voor degenen die het niet weten. Eind 2010 zijn is er een splitsing geweest tussen de Ultra's in Aken, de Karlsbande Ultra's hebben zich losgemaakt van de sinds 1999 actieve Aachen Ultra's (ACU). Op het nieuwe Tivoli is er 1 grote staantribune achter het doel. In het midden daarvan stonden onderaan altijd de Ultra's. Sinds anderhalf jaar echter zijn de ACU verdreven naar een van de hoekvakken waar stoeltjes staan. Hier bovenin hebben zij zich verzameld.

De ACU is links georienteerd de Karlsbande heeft rechtse sympathien en is ook op het achterveld flink gelinkt aan neonazi's. Het grote publiek echter heeft meer met de Karlsbande dan met de ACU. De ACU staat tegenwoordig in dat hoekje echt helemaal alleen. Ik ben er van overtuigd dat het overgrote deel van de supporters helemaal niets met deze politieke strijd heeft. Maar bij wedstrijden staan de ACU, die toch eigenlijk de normaalsten van de 2 groeperingen zijn, in een verdomhoekje en worden ze eigenlijk compleet genegeerd. Ze hebben ook een ritmische trommelaar en zingen allerlei andere, nieuwe liedjes. De Karlsbande daarentegen hebben het oude reportoire aan gezang en krijgen daarom wel een hele tribune mee.

Ik weet niet precies wat ik er van moet denken, de ACU zou absoluut mijn sympathie hebben maar mij interesseert die hele achtergrond weinig, ik sta daar gewoon om een mooie pot voetbal te kijken en de ploeg te steunen en dat doet de Karlsbande gewoon beter. Ik heb er vandaag met een stel buurmannen op de tribune over gepraat en dit was de algemene tendens. Wel is het zo dat de situatie vervelende vormen begint aan te nemen. Bij het naar buiten lopen vandaag moest ik door een rij stewards omdat ze absoluut een confrontatie wilden voorkomen.

De wedstrijd was overigens een drama. De spelers van Alemannia leken wel voor het eerst een bal te hebben gezien want alles ging mis. Passes over een paar meter die fout liepen. Passes richting niemandsland, ingooi naar de tegenstander, geen aansluiting, geen beleving. Offenbach zal geschrokken zijn van de eenvoud waarop het 0-2 werd. Alle hoop werd direct na rust weggevaagd omdat het binnen een minuut 0-3 was. De 1-3 in de 82e minuut zorgde voor een heel klein opleving.

Nico1880

Met 838 Antwerpfans in Birmingham voor een friendly.

Waanzin!

Bier und Bratwurst

Vanavond eventjes naar een amateurwedstrijd in de districtsbeker oost geweest.
Rijssen Vooruit - RKSV Bornerbroek ,uitslag 1-10!!!  De duitse keeper van Rijssen Vooruit lag nog 10 minuten te huilen in de goal na de wedstrijd . Onder de wedstrijd zag ie het allemaal ook al niet meer zitten en schreeuwde "Ich mach niemals mehr mit!! Niemals Niemals!!
En schold de bank van Bornerbroek ook nog de huid vol en vloog een speler aan. De trainer van RV schreeuwde dat ie met 10 man liever verder ging dan met hem als ie z'n mond niet hield. Heel apart allemaal.
Het ene stadion is het andere niet!

Sebastiaan_W

Citaat van: Bier und Bratwurst op aug 14, 2012, 21:44:09
Vanavond eventjes naar een amateurwedstrijd in de districtsbeker oost geweest.
Rijssen Vooruit - RKSV Bornerbroek ,uitslag 1-10!!!  De duitse keeper van Rijssen Vooruit lag nog 10 minuten te huilen in de goal na de wedstrijd . Onder de wedstrijd zag ie het allemaal ook al niet meer zitten en schreeuwde "Ich mach niemals mehr mit!! Niemals Niemals!!
En schold de bank van Bornerbroek ook nog de huid vol en vloog een speler aan. De trainer van RV schreeuwde dat ie met 10 man liever verder ging dan met hem als ie z'n mond niet hield. Heel apart allemaal.

Wat een verhaal! Begint lekker bij Rijssen Vooruit. Ik denk dat ik 1 septembereven bij de derby ga kijken, voordat ze zich weer uit de competitie terugtrekken.

Bier und Bratwurst

Citaat van: witte leeuw op aug 15, 2012, 10:15:45
Wat een verhaal! Begint lekker bij Rijssen Vooruit. Ik denk dat ik 1 septembereven bij de derby ga kijken, voordat ze zich weer uit de competitie terugtrekken.

Doelpunten gegarandeerd!! Die keeper is me er een hoor!
Het ene stadion is het andere niet!

ðe waan

Hoe komt Arrevee überhaupt aan een Duitse keeper?