Hoofdmenu

Hoe het was

Gestart door TeeZee, apr 28, 2008, 09:26:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

HRM1880

Voetbal in Madrid:

Een echte openbaring, geweldig gewoon. Openbaar vervoer is zeer goed geregeld. Combinatie van metro, stadstreinen en bussen maken dat je nooit ver hoeft te lopen. Ook alles gemakkelijk te vinden, behalve Puerta Bonita dat zich even goed wist te verstoppen. Het eten is daar ook geweldig. Broodjes met ei, chorizo, spek, ham,... en overal eten ze nootjes. Sfeer viel me ook zeer goed mee eigenlijk, al was het bij Getafe zeer gematigd doordat het allemaal door elkaar zat.
Als echte Engeland liefhebber toch ook mijn hart verloren aan Spanje en ze zien er mij zeker nog terug voor een potje voetbal links of rechts. Kan het iedereen aanrader. Jammer genoeg bier und bratwurst niet tegengekomen.

spons

Citaat van: HRM1880 op aug 29, 2012, 10:00:41
Voetbal in Madrid:

Een echte openbaring, geweldig gewoon. Openbaar vervoer is zeer goed geregeld. Combinatie van metro, stadstreinen en bussen maken dat je nooit ver hoeft te lopen. Ook alles gemakkelijk te vinden, behalve Puerta Bonita dat zich even goed wist te verstoppen. Het eten is daar ook geweldig. Broodjes met ei, chorizo, spek, ham,... en overal eten ze nootjes. Sfeer viel me ook zeer goed mee eigenlijk, al was het bij Getafe zeer gematigd doordat het allemaal door elkaar zat.
Als echte Engeland liefhebber toch ook mijn hart verloren aan Spanje en ze zien er mij zeker nog terug voor een potje voetbal links of rechts. Kan het iedereen aanrader. Jammer genoeg bier und bratwurst niet tegengekomen.

Zag op tv heel veel lege plekken in het stadion, het was zeker geen enkel probleem om nog aan de kassa nog een kaartje te kopen ?
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

HRM1880

Had mijn kaart al gekocht voor Getafe, maar het was inderdaad abnormaal hoeveel er nog leeg was. Had gemakkelijk de dag zelf nog kunnen kopen.

Bier und Bratwurst

Maandagnacht waren wij ook weer terug uit Madrid.
Inderdaad zoals HRM1880 al vermelde, een prachtige stad,zelfs voor de tweede keer(eerste keer Getafe-Twente) en ondanks de hitte verveelde het niet.
Ga er zeker nog weer terug dit seizoen voor een wedstrijd van Atletico.
Voor mijn vriendin was dit de eerste keer en we hebben ons er prima vermaakt.
Het stappen is daar supermooi. De voetbal vond ik ook weer een belevenis. We zijn bij 2 wedstrijden geweest.
Real Madrid Castilla - Barca B was een leuke pot voetbal. Het stadion was wel een eind weg van het metrostation. We hebben snel een taxi gepakt die er toevallig langskwam. Na snel een kaart te hebben gekocht moesten we een uur wachten voor we in het stadion mochten. Dat was het enige minpunt.(Ging iets minder dan een uur voor aanvang open).
Zondag zijn we met de trein naar Toledo gegaan en na een aantal uren met zo'n 37 graden door de stad te hebben gelopen,gezeten en bier/tinto de verano te hebben gedronken zijn we naar het stadion van Toledo gegaan. daar hebben we de wedstrijd Toledo-Illescas gekeken met een zak vol zonnepitten. Leuk stadionnetje daar! Estadio Municipal Salto del Caballo.
@ HRM1880 .Die braadworst en de biertjes bewaren we voor een andere wedstrijd. Heb alleen spanjaarden gezien bij beide wedstrijden.
Het ene stadion is het andere niet!

HRM1880

Ik heb gewandeld naar Real Madrid Castilla en was inderdaad wel een heel eind. Was 's middags op Bernabeu al een kaartje gaan kopen, dus redelijk laat vertrokken. Aan het metrostation twee jonge Spanjaarden aangesproken en met hen het eind naar het stadion gewandeld. Toch 20-30 minuten over gedaan. Was er dan ook pas 5 minuten voor de aftrap. Ik zit op de niet-overdekte lange zijde, juist naast de toren met camera's en commentaarpost.
Ben zeker ook van plan om eens terug te gaan, wil Parla eens bezocht hebben. Die waren met best wel veel supporters bij Puerta Bonita, had pas na een uur door dat ik al heel de tijd voor de bezoekers was aan het supporteren. En er liepen daar een paar aardige spelers rond.

Bier und Bratwurst

Citaat van: HRM1880 op aug 29, 2012, 13:42:43
Ik heb gewandeld naar Real Madrid Castilla en was inderdaad wel een heel eind. Was 's middags op Bernabeu al een kaartje gaan kopen, dus redelijk laat vertrokken. Aan het metrostation twee jonge Spanjaarden aangesproken en met hen het eind naar het stadion gewandeld. Toch 20-30 minuten over gedaan. Was er dan ook pas 5 minuten voor de aftrap. Ik zit op de niet-overdekte lange zijde, juist naast de toren met camera's en commentaarpost.
Ben zeker ook van plan om eens terug te gaan, wil Parla eens bezocht hebben. Die waren met best wel veel supporters bij Puerta Bonita, had pas na een uur door dat ik al heel de tijd voor de bezoekers was aan het supporteren. En er liepen daar een paar aardige spelers rond.

Grappig dat jij wel een kaartje kon kopen bij het Bernabeu. Ik ben daar ook geweest en mij zeiden ze at er alleen verkoop was bij Alfredo di Stéfano. Ik zat op de overdekte hoofdtibune. Kaarten vond ik ook niet duur!  10 euro . Het was goedkoper dan Toledo met 15 euro. Puerta Bonita lijkt mij ook leuk om eens te bezoeken. Misschien de volgende keer,dan maak ik er een voetbalweekend van. Ik vond dat er in Madrid ontzettend veel mensen in Barcelona-shirts rondliepen. En ook veel Barca artikelen in winkels hangen. Tijdens de wedstrijd van Barca-Madrid zaten in de kroegen ook veel Barcafans tussen die van Real. Bijzonder dat dit kan.Terwijl bij RMCastilla juist vocaal flink tekeer werd gegaan tegen Barca. In de wijk waar wij ons hotel hadden,Malasana, liepen er nogal wat rond in Rayo-shirts.
Het ene stadion is het andere niet!

HRM1880

Citaat van: Bier und Bratwurst op aug 29, 2012, 15:06:18
Grappig dat jij wel een kaartje kon kopen bij het Bernabeu. Ik ben daar ook geweest en mij zeiden ze at er alleen verkoop was bij Alfredo di Stéfano. Ik zat op de overdekte hoofdtibune. Kaarten vond ik ook niet duur!  10 euro . Het was goedkoper dan Toledo met 15 euro. Puerta Bonita lijkt mij ook leuk om eens te bezoeken. Misschien de volgende keer,dan maak ik er een voetbalweekend van. Ik vond dat er in Madrid ontzettend veel mensen in Barcelona-shirts rondliepen. En ook veel Barca artikelen in winkels hangen. Tijdens de wedstrijd van Barca-Madrid zaten in de kroegen ook veel Barcafans tussen die van Real. Bijzonder dat dit kan.Terwijl bij RMCastilla juist vocaal flink tekeer werd gegaan tegen Barca. In de wijk waar wij ons hotel hadden,Malasana, liepen er nogal wat rond in Rayo-shirts.
Ik ben de dag zelf geweest. Eerst naar de clubshop, maar daar verwezen ze mij naar de automaten buiten. Dan naar iemand van de security gegaan, mijn beste Spaans boven gehaald en die wees mij de weg naar de ticket shop. Eerst vroegen ze daar nog achter een bewijs van socio of Madritista kaart maar dat heb ik niet, uiteindelijk gewoon een kaartje meegekregen. Het viel mij trouwens ook op in heel de stad, dat als je de moeite deed om Spaanse te praten, de mensen plots veel behulpzamer waren.
Viel mij inderdaad ook op Barca gewijs, ook tijdens Getafe-Real zat alles door elkaar en werd er constant voor elkaar geklapt, echt raar. Bezoekersvak stond zelfs gewoon open.

Bier und Bratwurst

Zonet naar FC Twente- Bursaspor geweest.Fantastische sfeer in het stadion.
Man wat een zinderende wedstrijd. Bij rust ligt Twente er nog uit door de late goal van Pinto, en dan toch nog na 2 goals achter elkaar verlenging. Rode kaart na 2 x geel voor Bursa. En dan een prachtige goal van Fer.
Een fantastische avond waar diepte en hoogtepunten ,dramatiek en victorie, kortom alles wat voetbal zo leuk maakt erin zat.
Het enige minpunt dat ik kan bedenken is dat het niet uitverkocht was.
Het ene stadion is het andere niet!

FCT1980

En geen bier op de tribunes haha
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Joost

Eerste driepunter van het seizoen; Roda 3 Willem II 0.
Bijzonder slechte eerste helft, na de goal speelde Roda in de tweede helft steeds beter en won het wel terecht. Mooie invalbeurt van onze Chelseahuurling Afane. Hij liet in twintig minuten meer zien dan vrijwel alle andere spelers in 90 minuten.

Bij Willem II vond ik vooral doelman Meul matig bij hoekschoppen. Haast iedere bal liet hij los.

Koning Kriel

Matige pot inderdaad. Roda kwam pas los na de invalbeurt van afane. Uiteindelijk een geflatteerde overwinning voor Roda.

Joost nogmaals bedankt voor het regelen van de kaartjes.

Ici c est Paris

Málaga - Real Mallorca bezocht. Leuke wedstrijd en sfeer, La Rosaleda bleek een aardig stadion (ondanks het late tijdstip van 23.00 nog goed volgelopen) en Málaga bleek onverwacht een hele leuke club te zijn. Van dat hele poenerige imago merkte je niks, voor zover ik het kon beoordelen was het gewoon een echt Spaanse club, zonder overdreven commercie. Aanrader.

Hugo

Citaat van: Ici c est Paris op sep 10, 2012, 02:02:46
Málaga - Real Mallorca bezocht. Leuke wedstrijd en sfeer, La Rosaleda bleek een aardig stadion (ondanks het late tijdstip van 23.00 nog goed volgelopen) en Málaga bleek onverwacht een hele leuke club te zijn. Van dat hele poenerige imago merkte je niks, voor zover ik het kon beoordelen was het gewoon een echt Spaanse club, zonder overdreven commercie. Aanrader.

De poen is toch al weer op bij Malaga? Alle "sterren" hebben ze in de uitverkoop gedaan.

FC_Emmen

Die eigenaar was het na een jaartje weer zat, waardoor de club bijna failliet ging en de duurst betaalde spelers de deur uit moesten.
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

cafebac

zaterdag bij FC Luik - Olympic Charleroi geweest. De oude bak van Seraing is echt prachtig, die staantribune met zo'n 1.500 behoorlijk fanatieke fans van Luik geven je totaal niet het idee dat je op het vierde niveau van belgië bent. Ontzettend mooi dat een club die al bijna 20 jaar zo zwalkt door de lower leagues en geen eigen stadion meer heeft toch nog zo leeft. Charleroi had nog 28 supporters bij. Het voetbal zelf was overigens weinig inspirerend, maar wat maakt het uit :)