Overzicht Londen

Gestart door Olav, sep 02, 2014, 23:07:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Olav

Van 22 september tot 26 september ben ik in Londen met school.
Donderdag 25 september heb ik in de middag vrije tijd om stadions en/of wedstrijd te bezoeken.
Heeft iemand een overzicht (kaart) van clubs uit Londen? Het maakt niet uit of het het hoogste niveau is!

b.v.d

Olav

Arjen

#1
 23 en 24 september spelen vijf clubs een thuiswedstrijd in de League Cup. Donderdagmiddag wordt er niet gevoetbald ben ik bang.



jvdreumel2

Dat is nu echt een mooie kaart voor de voetballiefhebber! Top

jona93

Stadiontour van Chelsea is de moeite waard vind ik
laatste wedstrijd: leeuwkens teralfene-vk liedekerke 25/11/12
volgende wedstrijd: panters okegem-ophasselt 02/12/12

smitswessel

Citaat van: jona93 op sep 03, 2014, 21:25:29
Stadiontour van Chelsea is de moeite waard vind ik

Helemaal mee eens. Keer een voetbaltrip Londen gedaan met m'n vader waarop we op de vertrekdag om 13.00 rii het vliegveld moesten. Toen ervoor gekozen om de stadiontour op Stamford Bridge te doen. Alhoewel Chelsea niet direct een van mijn favorieten is, vond ik het een prachtige ervaring.
Ik was behoorlijk onder de indruk van de schoonheid van The Bridge.
Überhaupt was de stadiontour heel mooi vormgegeven. Perfecte indeling, het duurde een hele poos, maar geen moment kakte het in of vond ik het genoeg. Tevens word je niet begeleid via een audiogids of iets dergelijks. Maar er gaat gewoon een 'echte' gids mee. Als je pech hebt, heb je een persoon (veel vrouwen tijdens onze tour) die de stadiontours geeft voor de poen, omdat ze waarschijnlijk geen ander werk heeft. Maar wij hadden Dave.....

Sir DAVE! Prachtige, iets te dikke, kale Engelsman van een jaar of 55 die met z'n slissende tongval en z'n cockney accentje de hele groep wist mee te krijgen. Hij was een echte fan, stond onder de Chelsea-tattos en barstte van de ultra-flauwe, pro-Chelsea humor.

Mede door Dave zullen mijn vader en ik de stadiontour op Stamford Bridge niet snel vergeten.

Ps. als ik de tours bij Barça en Real vergelijk met die van Chelsea, dan stellen ze niets voor. Dikke aanrader dus, voor een paar vrije uurtjes tijdens je verblijf.

3434

#6
Stadiontour van Wembley is ook de moeite waard. Wij hadden een zeer goede gids. Vroeg aan iedereen van de tour (groepje van 10) voor welke club ze supporterden. Daarna volgde een korte anekdote over die club al dan niet in Wembley. Helaas niets over mijn club gehoord (haha grappig).

Ik geloof dat het een tour is van 90 à 100 minuten. Uitleg van het oude Wembley, de bouw van het huidige Wembley. De beroemde deklat van het oude Wembley hangt er ook ( de kenners weten wel wat ik bedoel).

Je mag via de spelerstunnel richting het veld. Mogelijkheid tot foto met replica van de FA cup (denk ik), heb ik wel niet gedaan. Vond het geen 10 of 15 pond waard. Het is niet eens de echte dus.

Zelfs leeg vond ik het stadion indrukwekkend. En dit is tevens het enige stadion dat ik leeg bezocht heb. Normaal zegt dit me niets. De dag erna gingen we naar Fulham - Wolfsburg. Ook zeker en vast een aanrader qua stadion en niet duur. In de Europa League kostten de kaartjes 20 pond achter het doel (4j geleden).
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

FC_Emmen

Ik heb ook een rondleiding gehad door Wembley, vond het de beste rondleiding die ik ooit bij een voetbalstadion heb gehad.
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

Saltacampos

Ik heb een paar jaar geleden de finale van de play offs in The Championship tussen West Ham en Blackpool gezien op Wembley en ik vond het stadion dik tegen vallen, een zoveelste inspiratieloze megadome, in niets te vergelijken met het legendarische origineel. Ook de sfeer kwam er niet zo goed door. Misschien wel mijn grootste groundhopontgoocheling, de verwachtingen waren dan ook torenhoog.
Over land and sea

FCT1980

Same here.
Al moet ik zeggen dat de ambiance tijdens de Conference final helemaal verschrikkelijk was en ik me bij 90.000 supporters wel een ander Wembley. Het is gewoon het Emirates en dan iets groter.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

spons

Citaat van: rrcg1899 op sep 08, 2014, 22:50:14
Ik heb een paar jaar geleden de finale van de play offs in The Championship tussen West Ham en Blackpool gezien op Wembley en ik vond het stadion dik tegen vallen, een zoveelste inspiratieloze megadome, in niets te vergelijken met het legendarische origineel. Ook de sfeer kwam er niet zo goed door. Misschien wel mijn grootste groundhopontgoocheling, de verwachtingen waren dan ook torenhoog.

Het oude Wembley vond ik ook helemaal niets het had alleen de naam en de historie
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Olav

Bedankt allemaal voor jullie reactie en vooral het overzicht helpt me veel!