Week 7: maandag 11 februari t/m zondag 17 februari

Gestart door rogo_breda, jan 10, 2019, 19:03:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rogo_breda

16-02 Preussen Münster - Osnabrück


Freekos79

Citaat van: rogo_breda op jan 10, 2019, 19:03:56
16-02 Preussen Münster - Osnabrück (als we aan kaarten kunnen komen, daar lijkt het niet op nu...)
Heb geen kennissen in Duitsland? Kun je op hun adres bestellen.
Volgende wedstrijd: ?

Semper Fidelis


rogo_breda

Ook kaarten voor deze derby, met dank aan Semper Fidelis!!

Olav

16/02 Girondins de Bordeaux - Toulouse. Ik kijk uit naar deze derby! Mooie timing om naar Frankrijk te gaan.

spons

Citaat van: Olav op jan 26, 2019, 21:46:07
16/02 Girondins de Bordeaux - Toulouse. Ik kijk uit naar deze derby! Mooie timing om naar Frankrijk te gaan.

Derby ? Bordeaux en Toulouse liggen ongeveer 250km uit elkaar. Kan me ook niet voorstellen dat deze wedstrijd meer leeft dan andere willekeurige wedstrijden tegen een middennmotertje
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Olav

Verkeerd gedacht! Statistieken liegen er niet om, zo werd deze Derby de la Garonne vorig seizoen door 38.000 man bezocht. Wedstrijden tegen bijv. Saint-Etienne (23.000) en Dijon (11.000) dus veel minder. Ook bij Toulouse beter bezocht dan de gemiddelde wedstrijd.

Daarbij is Frankrijk is niet zo klein als Nederland, afstanden zijn dus relatief groter.

Nort

Citaat van: Olav op jan 26, 2019, 22:42:52
Verkeerd gedacht! Statistieken liegen er niet om, zo werd deze Derby de la Garonne vorig seizoen door 38.000 man bezocht. Wedstrijden tegen bijv. Saint-Etienne (23.000) en Dijon (11.000) dus veel minder. Ook bij Toulouse beter bezocht dan de gemiddelde wedstrijd.

Daarbij is Frankrijk is niet zo klein als Nederland, afstanden zijn dus relatief groter.
Een wedstrijd die leeft, hoeft niet een derby te zijn toch? PSV - Ajax is toch ook geen derby, maar is wel de meest gewilde wedstrijd van het seizoen.

Olav

Dat hoeft niet inderdaad, maar in dit geval wel. Het zijn de grootste clubs langs de Garonne, vandaar ook de naam  "Derby de la Garonne".

spons

Ben één keer bij Toulouse geweest ( tegen Stade Reims ) toen ik toevallig in de buurt was. Vond het maar een saaie kleurloze club
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Olav

Citaat van: spons op jan 27, 2019, 00:16:36
Ben één keer bij Toulouse geweest ( tegen Stade Reims ) toen ik toevallig in de buurt was. Vond het maar een saaie kleurloze club

Toulouse staat voor mij waarschijnlijk in mei op het programma. Ik heb ook niet al te hoge verwachtingen, het stadion is zelden vol en ze doen al tijden niet echt meer mee. Zonde, want Toulouse is de vierde stad van Frankrijk.

Joost

Citaat van: spons op jan 27, 2019, 00:16:36
Ben één keer bij Toulouse geweest ( tegen Stade Reims ) toen ik toevallig in de buurt was. Vond het maar een saaie kleurloze club
Bij dat stadion denk ik alleen maar aan die schuiver van Davids op die avond in 98.

Saltacampos

Citaat van: spons op jan 26, 2019, 22:05:54
Derby ? Bordeaux en Toulouse liggen ongeveer 250km uit elkaar. Kan me ook niet voorstellen dat deze wedstrijd meer leeft dan andere willekeurige wedstrijden tegen een middennmotertje
Wordt in Frankrijk wel degelijk als een derby beschouwd, dus als je Toulouse eens wil doen, is deze wedstrijd zeker een mooie gelegenheid.
Het is een groot land, de profclubs liggen meestal niet meteen bij elkaar in de buurt.
Over land and sea

Saltacampos

Citaat van: Olav op jan 27, 2019, 00:40:04
Toulouse staat voor mij waarschijnlijk in mei op het programma. Ik heb ook niet al te hoge verwachtingen, het stadion is zelden vol en ze doen al tijden niet echt meer mee. Zonde, want Toulouse is de vierde stad van Frankrijk.
Rugbystad + heel veel inwijking vanuit andere regio's in Frankrijk door o.a. de werkgelegenheid bij Air Bus en dergelijke, ook zeer aangenaam klimaat. Bovendien is de club niet echt succesvol, itt de rugbyclub (Stade Toulousain)
Over land and sea