Amateurs 2015/2016

Gestart door hgrm, aug 09, 2015, 23:11:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Shepherd

#60
Citaat van: hgrm op dec 24, 2015, 15:20:12
Eén van die clubs die met het geld van een geldschieter ineens opgekomen is zonder dat er in dat dorp draagvlak voor is. Failliet gaan is wel het andere uiterste, maar dat soort clubs horen niet in de hoofdklasse.
Dus: wat mij betreft opnieuw beginnen in de vierde klasse en vooral ook daar blijven.
Als je alleen al langs het sportpark rijdt weet je al genoeg: Hier kan geen duurzame topper huizen.
Zonde voor de nog aanwezige jeugd en pure hobbyvoetballers. Ze zullen verder moeten reizen voor hun portie vermaak. Zij worden het meest gestraft.

Langemannetje

GVVV, DOVO en vooral de Merino's is niet ver weg. Een aantal spelers uit het 1e elftal komt ook van (jeugd)elftallen van die clubs.
73 grounds in 14 verschillende landen

Jef400

Juist met dit soort gelegenheden vraag ik mij af wat er gebeurd met clubs als de geldschieter eruit klapt. Ook op hoger niveau gebeurd dit heb ik het idee. Waardoor er clubs met gigantische historie eruit klappen. Ik zie het een beetje als het levende bewijs dat het eenmansbewind van een voetbalclub levensgevaarlijk is. 

Shepherd

Citaat van: Langemannetje op dec 25, 2015, 11:02:44
GVVV, DOVO en vooral de Merino's is niet ver weg. Een aantal spelers uit het 1e elftal komt ook van (jeugd)elftallen van die clubs.
En anders kun je wel naar Candia'66. Maar als je jarenlang bij VVA hebt gevoetbald zul je je toch even ontheemd voelen.
Je kiest niet voor niets voor een kleine vereniging.

FC_Emmen

Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

Semper Fidelis


spons

De voorzitter van Magreb 90 is in Turkije gearresteerd
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Jef400

Soms weet ik me geen houding te geven. Moet ik nou balen of lachen om dit soort situaties?

hgrm

Dus in een maand tijd VVA en AFC Arnhem en binnenkort wellicht ook Magreb.

Ik wil me niet uitlaten hoe legaal het geld is maar het lijkt er bij deze drie "verenigingen" op dat het van één persoon of hooguit enkelen komt.
Persoonlijk heb ik niet zo'n moeite mee als dat soort clubs verdwijnen. Ik zie er liever verenigingen voor terug die organisch gegroeid zijn en op grond van goede (jeugd)arbeid en een goede binding in de (sociale) omgeving organisch zijn gegroeid.

Los daarvan ben ik geen fan van clubs die zich heel nadrukkelijk richten op één etnische doelgroep.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Shepherd

Deze clubs passen naadloos in het rijtje Dijkse Boys, Young Boys, Türkiyemspor en in mindere mate ook Deltasport en De Dijk: een zeer select gezelschap pompt er geld in, ze schieten binnen zeer korte tijd naar de top om na de glorietijd direct in elkaar te donderen.

Eind jaren '90 had je ook zo'n circus met Falabella. Het exacte verhaal weet ik niet, maar volgens mij betrof het èèn enkele investeerder die binnen een paar jaar van club naar club hopte in de regio Zwolle. Onder andere met wat ex-profs (Martin Reynders oa).

Cyclebob

We hebben in Schiedam in de SVV SMC tijd (1997-2005) hier ook mee te maken gehad, een belastingheffing over zwrte uitbetalingen tot gevolg. Nu wordt er door dezelfde auto-handel ploeg rechtsom geld doorgesluisd naar SVDPW paar honderd meter verderop. FC Lienden (geld van eigenaar C1000) is overigens tot nu toe een positieve uitzondering. 
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

Robbie

Citaat van: hgrm op jan 14, 2016, 15:32:09
Dus in een maand tijd VVA en AFC Arnhem en binnenkort wellicht ook Magreb.

Met als gevolg dat de tot nu toe gespeelde wedstrijden als niet gespeeld worden beschouwd. Een slechte zaak, vooral als je bijvoorbeeld tegen VVA hebt gewonnen en tegen degradatie vecht, dan zijn de punten heel duur. Een soort van competitievervalsing. Ik heb ook geen goed voorstel om dit tegen te gaan.

Bier und Bratwurst

Citaat van: Shepherd op jan 15, 2016, 07:33:55
Deze clubs passen naadloos in het rijtje Dijkse Boys, Young Boys, Türkiyemspor en in mindere mate ook Deltasport en De Dijk: een zeer select gezelschap pompt er geld in, ze schieten binnen zeer korte tijd naar de top om na de glorietijd direct in elkaar te donderen.

Eind jaren '90 had je ook zo'n circus met Falabella. Het exacte verhaal weet ik niet, maar volgens mij betrof het èèn enkele investeerder die binnen een paar jaar van club naar club hopte in de regio Zwolle. Onder andere met wat ex-profs (Martin Reynders oa).

Je vergeet Glanerbrug
Het ene stadion is het andere niet!

Shepherd


Joost

Citaat van: Shepherd op jan 15, 2016, 09:13:56
Inderdaad! En FC Vinkenslag.
Die horen daar niet echt in thuis. Vinkenslag was meer een soort WKE maar dan kleiner. Opgekomen uit het kamp maar wel een vrij stabiele vereniging. Vinkenslag heeft 23 seizoen achtereen Hoofd of Eerste Klasse gespeeld.