Weekendtrip Spanje

Gestart door FWM, dec 19, 2010, 17:14:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

FWM

Wie van jullie heeft er ervaring met het plannen van een weekentrip Spanje met daarin meerdere wedstrijden?
Spanje is voor mij (wat voetbal betreft) nog onbekend.

Wat is de beste manier om kaarten te kopen voor bijvoorbeeld Barcelona of Real Madrid?
Heb gehoord dat er op de Ramblas in Barcelona nog makkelijk aan betaalbare tickets te komen is. Klopt dat?
Is er ook een vergelijkbare truc voor in Madrid?

Hoe lang vooraf wordt het speelschema eigenlijk definitief?
Is dat een beetje te regelen met vliegtickets etc?
Laatste nieuwe stadion: Celtic Park, Glasgow (Sco) - 24-11-2012 -

AthleticHolanda

Het speelschema is bekend, de exacte dagen en tijden (nog) niet, voor de Primera Division gebeurt dat ongeveer tien dagen van tevoren.

Voor zover ik weet zijn voor thuiswedstrijden van Barça en Real Madrid tegen onaansprekende tegenstanders (Racing Santander, Real Zaragoza, Almería etc.) makkelijk kaarten te verkrijgen op de wedstrijddag aan de kassa's. De prijzen liggen wel standaard een stuk hoger dan we hier gewend zijn.

Vliegtickets zou je dus nu al kunnen regelen, neem dan één duel, bv. Barça thuis, als richtpunt en plan daar je trip omheen. De speeldagen van de Primera Division zijn zaterdag, zondag en één wedstrijd op maandag. Het is onwaarschijnlijk dat Barça of Real Madrid op maandagavond thuis speelt, maar theoretisch wel mogelijk.

Als je wil groundhoppen zijn er legio mogelijkheden aangezien veel clubs in de Tercera Division 's ochtends rond 12 uur al spelen. Dubbels zijn dus goed mogelijk.

FWM


Bedankt voor je reactie.
Het zou ultiem zijn om een bezoek aan Real Madrid en Barcelona in 1 weekend te vangen. Gezien de late bekendmaking van dagen en tijden zal dat lastig worden.
We willen een meerdaagse trip maken met telkens 1 wedstrijd per dag, meerdere westrijden per dag trek ik helaas niet.
Of Barcelona of Madrid als uitgangspunt nemen is inderdaad een tweede goede optie.
UIteindelijk knutselen we waarschijnlijk wel iets moois in elkaar.
Laatste nieuwe stadion: Celtic Park, Glasgow (Sco) - 24-11-2012 -

AthleticHolanda

Citaat van: FWM op dec 20, 2010, 00:00:47
Het zou ultiem zijn om een bezoek aan Real Madrid en Barcelona in 1 weekend te vangen. Gezien de late bekendmaking van dagen en tijden zal dat lastig worden.

Ben ook benieuwd hoe je dan de afstand wil overbruggen tussen beide steden, binnen één dag. Dat is toch 620 kilometer, natuurlijk theoretisch wel mogelijk, maar praktisch zou het niet mijn voorkeur hebben.
Je kan er wel op gokken want wedstrijden van Real en Barça worden nooit tegelijkertijd afgewerkt, en vaak op verschillende dagen, vanwege de live TV uitzendingen, maar zeker weten doe je het pas zo'n tien dagen van tevoren.

Citaat van: FWM op dec 20, 2010, 00:00:47We willen een meerdaagse trip maken met telkens 1 wedstrijd per dag, meerdere westrijden per dag trek ik helaas niet.

Dat is toch best jammer, met bijvoorbeeld een ochtendwedstrijd in de regio Madrid en een avondwedstrijd, 20 of 22 uur van Real, is er nog meer dan genoeg tijd over voor sightseeing e.d.
Bij deze kleine wedstrijden maak je vaak de leukste dingen mee, maar je moet er van houden natuurlijk...

Verwijderd lid

Kaarten voor Barcelona kan je gewoon via de website van de club kopen, geen gedoe op de zwarte markt.
Op de wedstrijdddag kan je je kaart bij het stadion afhalen.

FWM

#5
Bedankt voor de reacties.
We hebben besloten de gok om Barcelona en Madrid in een weekend te vangen niet te wagen. In plaats daarvan wordt het een lang weekend Barcelona,
natuurlijk met bezoek aan Camp Nou. De rest wordt later ingevuld.

Laatste nieuwe stadion: Celtic Park, Glasgow (Sco) - 24-11-2012 -

spons

Citaat van: AthleticHolanda op dec 20, 2010, 18:30:22
Ben ook benieuwd hoe je dan de afstand wil overbruggen tussen beide steden, binnen één dag. Dat is toch 620 kilometer, natuurlijk theoretisch wel mogelijk, maar praktisch zou het niet mijn voorkeur hebben.

met de hogesnelheidstrein doe je daar ongeveer 3 uur over dus geen enkel probleem
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

AthleticHolanda

Citaat van: spons op dec 21, 2010, 17:01:17
met de hogesnelheidstrein doe je daar ongeveer 3 uur over dus geen enkel probleem

Dat is wel geld weg gooien... dan neem ik liever een bus waar ik drie uur langer in zit maar ook minstens drie keer minder voor betaal.

Bier und Bratwurst

Zonet las ik op Stadionwelt dat de bouw van Nou Mestalla van Valencia weer is uitgesteld naar een onbekende einddatum. Ze hebben de financiering nog steeds niet rond.
Het ene stadion is het andere niet!

Bier und Bratwurst

Ja das mooi!! Ik heb net vorige week Mestalla nog ff met een tour bezocht toen ik naar Villarreal ging. Gelukkig heb ik nu ook nog de kans om volgend jaar er een wedstrijd te zien.
Het ene stadion is het andere niet!