Nieuwe interpretatie buitenspelregel

Gestart door hgrm, sep 28, 2015, 23:25:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hgrm

Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

Lijkt mij een absolute verbetering, ook voor de arbitrage wordt het er een stuk duidelijker op.

hgrm

Zeker.
Ik denk dat de regel nu heel eenvoudig te hanteren is: buitenspel staan is niet 'strafbaar' als de betreffende speler geen invloed uitoefent op het spel.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Nort

Rest nog een grote uitdaging: De regel overbrengen aan clubscheidsrechters, grensrechters, spelers, trainers, etc.

Joost

Als clubgrensrechter hoef je toch alleen je vlag omhoog te steken als de bal naar voren geramd wordt?

Nort


Tribuneklanten

Citaat van: Joost op sep 29, 2015, 16:52:17
Als clubgrensrechter hoef je toch alleen je vlag omhoog te steken als de bal naar voren geramd wordt?

Twijfelen is altijd vlaggen!

Koning Kriel

En clubgrensrechters twijfelen snel

Bossche Bol

Clubgrensrechters zijn mijn grootste ergernis in het voetbal.
Af en toe te gênant voor woorden. Er worden ontzettend veel goals of veelbelovende aanvallen afgefloten die onterecht zijn.
Laatste nieuwe stadion: Städtisches Stadion an der Grünwalderstraße (Bayern München U19 - Viktoria Plzeň U19, 23-10-2013)

hgrm

Niet alleen ergernis.
Volgens mij zijn clubgrensrechters ook de grootste veroorzakers van agressie rond de velden.

Ik zou het helemaal niet verkeerd vinden als er een regeling zou komen dat elke ploeg die meedoet in de competitie verplicht wordt om tweewekelijks twee grensrechters te leveren die als neutrale grensrechters bij een andere wedstrijd in de buurt worden ingezet. Bijvoorbeeld als je team zelf uit speelt.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Nort

Citaat van: hgrm op okt 22, 2015, 15:07:13
Niet alleen ergernis.
Volgens mij zijn clubgrensrechters ook de grootste veroorzakers van agressie rond de velden.

Ik zou het helemaal niet verkeerd vinden als er een regeling zou komen dat elke ploeg die meedoet in de competitie verplicht wordt om tweewekelijks twee grensrechters te leveren die als neutrale grensrechters bij een andere wedstrijd in de buurt worden ingezet. Bijvoorbeeld als je team zelf uit speelt.

Ik denk dat 99% van de grensrechters afhaakt als ze hun eigen club niet meer mogen vlaggen.

Tribuneklanten

Citaat van: hgrm op okt 22, 2015, 15:07:13
Niet alleen ergernis.
Volgens mij zijn clubgrensrechters ook de grootste veroorzakers van agressie rond de velden.

Ik zou het helemaal niet verkeerd vinden als er een regeling zou komen dat elke ploeg die meedoet in de competitie verplicht wordt om tweewekelijks twee grensrechters te leveren die als neutrale grensrechters bij een andere wedstrijd in de buurt worden ingezet. Bijvoorbeeld als je team zelf uit speelt.

Ik vermoed ook dat ze tegen een eventuele concurrent of rivaal alles af zullen vlaggen. Eigenlijk moeten we niet zeuren op die mensen, tegenwoordig moet je blij zijn dat mensen nog belangeloos van alles naar hun hoofd geslingerd krijgen.

jvdreumel2

Mijn pa is scheidsrechter in zuid 2 en wordt ook ingezet bij nacompetitie wedstrijden. Vaak fluit hij dan 1 wedstrijd en vlagt er twee. In de afgelopen twee jaar heeft hij in vier volledig wedstrijden slechts 1x gevlagd voor buitenspel.

In 9 van de 10 gevallen treedt een clubgrensrechters op als vijfde verdediger.

Joost

Ik merk wel dat op standaardniveau de eerlijkheid toeneemt met het niveau.

Koning Kriel

Buitenspel moet afgeschaft worden omdat:
1) Het fysiek niet mogelijk is buitenspel te constateren (echt respect voor grensrechters op topniveau). Een spits in volle sprint legt (uit mijn hoofd) 1,5 meter af in de reactietijd van de grensrechter.
2) Het de grootste veroorzaker van agressie op de amateurvelden is.

Voor wie bang is dat er dan luie spitsen voor de goal hangen, ga bij het hockey kijken. En als we het dan alsnog willen voorkomen kunnen we een aanvalsvak maken waar de bal eerst in moet voordat de spelers mogen.

Het grote probleem met voetbal is dat ze niet vernieuwen. Ik heb nog wel een paar regels die het spel op alle niveaus zouden verbeteren. Ik zal er geen al te lang stuk van maken maar twee regels die wat mij betreft per direct overal ingevoerd mogen worden zijn:
1) Doorlopend wisselen. Veiliger voor de speler want bij lichte blessure of hoofdblessure kan de trainer de speler er af halen zonder dat het hem een wissel kost. Tactisch worden wedstrijden interessanter omdat je continue je tactiek kan wijzigen. Spelsnelheid kan omhoog omdat spelers tussentijds kunnen uitrusten (kijk naar het hockey). Tijdrekken door onzinwissels valt weg.
2) Tijdstraf bij gele kaart. De enige die nu profiteert van geel is misschien de volgende tegenstander van je concurrent omdat de speler dan geschorst is, zelf behaal je er minimaal voordeel uit.

Zo, ff een stukje frustratie kunnen ventileren ;)