Week 49 / 01 - 07 dec 2008

Gestart door hoevenen lion, nov 03, 2008, 18:20:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

spons

Citaat van: Hielke op dec 06, 2008, 09:24:56
Pas als de rest van Nederland het volkslied gaat begrijpen en waarderen zie ik genoeg reden er mee te stoppen. Zover is het voorlopig nog niet, getuige ook deze reacties. Gelukkig maar.

als friesland zo nodig een eigen volkslied wil horen moet het maar onafhankelijk worden en dit bij interlands gaan spelen, waarschijnlijk niveau luxemburg want ook bij Heerenveen spelen geen friezen dus vind ik het sowieso nog onbegrijpelijker dat het gespeeld wordt
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Hielke

#46
Je moet toch echt eens met jullie eigen trainer gaan praten, spons. Verbeek heeft al laten weten mee te zullen zingen met het volkslied als hij met Feyenoord op bezoek komt.

Een discussie over tradities heeft verder weinig zin. Het is er, het hoort zo en het zal ook zo blijven. Punt.

spons

Citaat van: Hielke op dec 06, 2008, 10:24:54
Je moet toch echt eens met jullie eigen trainer gaan praten, spons. Verbeek heeft al laten weten mee te zullen zingen met het volkslied als hij met Feyenoord op bezoek komt.

Een discussie over tradities heeft verder weinig zin. Het is er, het hoort zo en het zal ook zo blijven. Punt.

Tegen die tijd is Verbeek geen trainer meer bij ons, de UEFA verbiedt het gewoon terecht bij europese wedstrijden
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

TeeZee

Het Friese volkslied voorafgaand aan een thuiswedstrijd van Heerenveen is vrij onschuldig, niet iets om je vreselijk over op te winden. Het grootste gedeelte van de bevolking zal er weinig of niks mee hebben. Het is folklore, maar dat geldt net zo hard voor de oubollige liederen die ze voorafgaand aan een thuiswedstrijd van Feyenoord inzetten.

Het doet mij ook vrij weinig, maar mocht ik ooit in het AL-stadion verzeild raken, dan zou ik teleurgesteld zijn als het niet meer gedraaid zou worden. Overigens weet ik van mezelf al zeker dat ik een soortgelijke traditie bij een club als Swansea, Cardiff of Wrexham geweldig zou hebben gevonden. Zo willekeurig is het allemaal dan wel weer.

spons

Citaat van: TeeZee op dec 06, 2008, 11:01:08
Het Friese volkslied voorafgaand aan een thuiswedstrijd van Heerenveen is vrij onschuldig, niet iets om je vreselijk over op te winden. Het grootste gedeelte van de bevolking zal er weinig of niks mee hebben. Het is folklore, maar dat geldt net zo hard voor de oubollige liederen die ze voorafgaand aan een thuiswedstrijd van Feyenoord inzetten.

Het doet mij ook vrij weinig, maar mocht ik ooit in het AL-stadion verzeild raken, dan zou ik teleurgesteld zijn als het niet meer gedraaid zou worden. Overigens weet ik van mezelf al zeker dat ik een soortgelijke traditie bij een club als Swansea, Cardiff of Wrexham geweldig zou hebben gevonden. Zo willekeurig is het allemaal dan wel weer.

maar voor die oubollige liederen in de kuip laat we geen tegenstander en scheidsrechter in een line-up staan dat is wat me mateloos irriteert het zogenaamde officiele karakter wat er door de club aan wordt gegeven en dat de knjb en scheidsrechters daar altijd maar aan meewerken.

2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

TeeZee

Citaat van: spons op dec 06, 2008, 11:09:57
maar voor die oubollige liederen in de kuip laat we geen tegenstander en scheidsrechter in een line-up staan dat is wat me mateloos irriteert het zogenaamde officiele karakter wat er door de club aan wordt gegeven en dat de knjb en scheidsrechters daar altijd maar aan meewerken.
Wat irriteert jou dan zo enorm? Blijkbaar zijn er mensen die die twee minuten wel leuk vinden, kost het dan zoveel moeite om dat even te tolereren? Probeer het eens, ik weet zeker dat het je goed zal doen om met een glimlach (maar stiekem toch ook een beetje smalend) het toneelstukje te aanschouwen.

Klaag je trouwens ook als Feyenoord in de CL komt te spelen en je verplicht naar de hypercommerciele CL-tune moet luisteren (inclusief kinderarbeid in de vorm van het wapperen van het CL-logo) voorafgaand aan weer een avondje weggegooid geld?

spons

Citaat van: TeeZee op dec 06, 2008, 11:16:18
Klaag je trouwens ook als Feyenoord in de CL komt te spelen en je verplicht naar de hypercommerciele CL-tune moet luisteren (inclusief kinderarbeid in de vorm van het wapperen van het CL-logo) voorafgaand aan weer een avondje weggegooid geld?

nee maar die hymne wordt gespeeld voor BEIDE teams en niet voor 1 TEAM zoals in Hoerenveen gebeurd,
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

TeeZee

Citaat van: spons op dec 06, 2008, 11:19:59
nee maar die hymne wordt gespeeld voor BEIDE teams en niet voor 1 TEAM zoals in Hoerenveen gebeurd,
Dus als het Friese volkslied ook wordt opgedragen aan de tegenstander is er wat jou betreft niks meer aan de hand? Ik begrijp nog steeds niet waarom je hier wakker van ligt, je ergert je duidelijk helemaal kapot. Je doet me aan mezelf denken als ik in de file sta.

Joost

Heerenveen is gewoon de meest gehypte club van Nederland. Wel knap gedaan van die Riemer.

HJanneman

Ik kan me de reactie van spons wel voorstellen.
Bij gebrek aan twee provinciale derby's in Friesland en Groningen moesten de fans van beide clubs het doen met één 'Noordelijke' derby met de nodige 'culturele' botsingen.
Deze derby stond(op het moment dooft het kaarsje en is men toe aan Cambuur, beide clubs wel te verstaan) in het teken van ludieke acties, vooral van Groningen-kant waren deze acties origineel.
Groningen was deze 'ludieke strijd' dan ook gestart, dit valt natuurlijk goed te verklaren, omdat derby's vooral leven bij de 'underdog'(voor die ploeg gaat de volgende term dan ook echt op: winnen van de rivaal betekent een geslaagd seizoen, maar je kunt je afvragen of Twente niet veel meer de grote rivaal is).
Groningen was(in mijn ogen is dit sinds de overgang naar de Euroborg hard achteruit gegaan) de volksclub en Heerenveen de geitenwollensokken(en mutsen, sjaals en truien met die menstruatievlekken op het wit en blauw..wat oma brijen kon, dat werd gedragen).

Heerenveen was/is in alle opzichten dan ook anders dan Groningen.
Toen Groningen mevrouw Wia Buze dan ook inhuurde om ons Groningse volkslied voor te dragen voor de spelersopkomst werd deze met gemengde gevoelens ontvangen.
Ik heb toen mijn beklag hierover gedaan op het forum van FC Groningen en aan de leiding van de FC.
Dit werd uiteindelijk op het forum uitgewerkt tot een actie en de keer daarop dat het tafereel zich weer dreigde af te spelen werd deze met een (vrij) massaal gefluit ontvangen en bij de opkomst door de fans massaal overnieuw gezongen.
Ons punt was duidelijk: wij hebben niets tegen ons eige volkslied, maar wel om deze op een Heerenveen-manier te gebruiken.

Bij uitwedstrijden werd dan ook hetzelfde gedaan: met de rug naar het veld, middelvingers omhoog en fluiten maar.
Ik geloof dat Martin Drent ook eens door is gegaan met zijn laatste onderdeel van zijn warming-up tijdens dit tafereel.
Die tweetalige naamborden vind ik al ver gaan, maar dat volkslied voelt voor mij ook een beetje als de druppel.
Friesland is niets meer en niets minder dan een provincie, maar ze willen het daar zelf groter maken dan het is, maar willen niet die laatste stap zetten..
Totdat die laatste stap gezet is vind ik dat ze maar gewoon normaal moeten doen.
Van Heerenveen zeggen ze altijd dat ze zo lekker normaal en gemoedelijk gebleven zijn, maar ze zijn allesbehalve normaal gebleven daar: als er één club is die het wat te hoog naar de boel is gestegen en doet wat het zelf wil, dan is het wel Heerenveen, met dat volkslied voorop.

Ici c est Paris

Was erg gezellig in de Goffert.

Hielke

Citaat van: Ici c est Paris op dec 07, 2008, 19:44:07
Was erg gezellig in de Goffert.

Zelfde verhaal in Tilburg.

Ik blijf me verbazen over dat stadion. Van buiten niks mis mee, van binnen mooie tribunes. Maar die gracht... De ophaalbrug ontbreekt nog.

Batflyer

Twente - Sparta was ook wel leuk, dat stadion is echt heel mooi geworden! Geen goede wedstrijd, maar wel een hoop doelpunten.

Zoals ik al verwachtte, zat ik ter hoogte van de middenlijn, onderaan de tweede ring. Ik zat heel laag, waardoor ik niet het hele veld kon zien omdat de tv-camera's ervoor stonden. Maar dat was niet echt storend.
Laatste nieuwe ground:
San Siro (15 februari 2012, AC Milan v Arsenal 4-0)

Volgende nieuwe ground:
Veltins Arena (6 november 2012, Schalke 04 v Arsenal)