Hoofdklassen 2009/2010

Gestart door AthleticHolanda, sep 06, 2009, 22:00:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

TeeZee

Staat deze week een leuk verhaal over de hoofdklasser HBS in VI, de club die haar spelers niet betaalt.

Joost

Citaat van: TeeZee op feb 05, 2010, 18:12:05
Staat deze week een leuk verhaal over de hoofdklasser HBS in VI, de club die haar spelers niet betaalt.

Dat was vorige week toch?

Spelers niet betalen is grote onzin, je speelt geen Hoofdklasse zonder te betalen.

TeeZee

Citaat van: Joost op feb 06, 2010, 23:42:58Spelers niet betalen is grote onzin, je speelt geen Hoofdklasse zonder te betalen.
Ze houden dat bij hoog en laag vol. Ik snap de twijfels, maar hoop van harte dat het waar is. Het geeft zo'n club toch veel charme in deze tijden van de marktwerking.

AthleticHolanda

#108
Zaterdag A
Katwijk – FC Lisse 2-1 (1100)
RVVH – Quick Boys 2-0 (1300)
ARC – Scheveningen 1-1 (500)
Ter Leede – TOGR 5-1 (350)
DOTO – ASWH 0-1 (300)
Barendrecht – Noordwijk 1-1 (750)
Rijnsburgse Boys – Capelle gestaakt (2-0, 2000)

Wat er in Rijnsburg is gebeurd weet ik niet precies, maar feit is dat de scheidsrechter - die voor het eerst in de Hoofdklasse floot - de wedstrijd om onduidelijke redenen heeft gestaakt. Volgens de officiële berichten kon hij het dertien minuten voor tijd emotioneel niet meer aan en media berichten dat zijn z'n rode kaart was vergeten en daarom het veld verliet.
Verder blijft Quick Boys punten verliezen en blijven DOTO en TOGR alles verliezen.

Zaterdag B
Hoek – Kozakken Boys 2-2 (900)
DOVO – Jodan Boys 1-1 (500)
RKAV Volendam – IJsselmeervogels 0-1 (800)
LRC Leerdam – GVVV 0-1 (800)
Spakenburg – Sparta Nijkerk 3-3 (3978)
Zwaluwen'30 – Odin 59 2-1 (450)
SDC Putten – Bennekom afgelast

Weer een leuke en goed bezochte derby tussen Spakenburg en Sparta Nijkerk waar de gasten in de laatste minuut gelijk maakten. IJsselmeervogels won wel waardoor zij de koppositie overnemen al heeft Sparta Nijkerk nog een wedstrijd tegoed en slechts één punt minder.

Zaterdag C
SC Genemuiden – Nunspeet 0-1 (1000)
Berkum – Staphorst 1-0 (1000)
ACV – Be Quick'28 afgelast
WHC – CSV Apeldoorn afgelast
Excelsior'31 – Harkemase Boys afgelast
HHC Hardenberg – Flevo Boys afgelast
PKC'83 – Go Ahead Kampen afgelast

Door het slechte weer in Oost en Noord veel afgelastingen, op het kunstgras van Berkum en in Genemuiden werd wel gespeeld.

Zondag A
Hollandia - Feyenoord 1-1
Argon - Westlandia 1-2
VVSB - Elinkwijk 2-1
Haaglandia - AFC 1-1
ADO'20 - HBS 2-0
Chabab - TONEGIDO 1-0
FC Hilversum - FC Omniworld afgelast

Slechts Hilversum werd afgelast, AFC verloor punten waardoor de concurrentie iets dichterbij kan kruipen, Chabab won weer eens en mag nog hopen om rechtstreekse degradatie te voorkomen.

Zondag B
OJC Rosmalen - UNA 2-1
Gemert - Papendrecht 1-0
DESK - Venray 0-5
OSS/Verbrugge - Schijndel 1-2
JVC Cuijk - Dijkse Boys 4-3 (400)
UDI'19 - Baronie afgelast
EVV - SV Meerssen afgelast

Sensationele wedstrijd in Cuijk waar JVC in de blessuretijd een 2-3 achterstand omdraaide in een 4-3 overwinning. Baronie werd weer afgelast waardoor ze nu drie wedstrijden minder hebben gespeeld dan koploper Gemert dat slechts vier punten voorsprong heeft.

Zondag C
Sneek Wit Zwart - HSC'21 0-2 (500)
Juliana'31 - De Treffers 1-3 (1100)
Achilles'29 - Be Quick 1887 2-1 (500)
FC Lienden - SC Joure 2-1 (650)
Quick'20 - WKE afgelast
SV Babberich - Alcides afgelast
Nieuw Buinen - Rohda Raalte afgelast

Net zoals in de zaterdag ook hier de meeste afgelastingen in Noord en Oost. Lienden wist ternauwernood rode lantaarn Joure te verslaan terwijl de Groesbeekse clubs geen fouten maakten. HSC lijkt op tijd wakker geschrokken en hoop nog op de playoffs.

Was zelf in Malden voor de derby van Juliana tegen De Treffers. Juliana is één van de weinige Hoofdklassers die geen tribune op het sportpark hebben staan, maar gezien de geschiedenis is dat niet vreemd. Binnen acht jaar kwamen ze van de vierde in de Hoofdklasse en de laatste twee jaar werd direct gepromoveerd.
De Treffers had veel fans mee genomen en zag Juliana goed starten maar later nam De Treffers de overhand en trokken ze de overwinning eenvoudig naar zich toe.

- Zaterdag Standen
- Zondag Standen
- (nog niet geüpdate)

Joost

Het is geen Hoofdklasse maar toch het vermelden waard. Toen ik op L1 tekst keek of Heerlen Sport v SCKR doorging stond er bij Walram v RKASV uit 4a heel droog; afgelast doelpalen doorgezaagd. Ik moest er nogal om lachen.

CiteerDoel van Walram omgezaagd

Voetbalvereniging Walram in Valkenburg stond zondagochtend voor een onaangename verrassing. Het doel was omgezaagd. De wedstrijd tegen RKASV uit Amby werd daardoor afgelast. Feestgangers op de carnavalszitting in Amby wezen zondagmiddag alle betrokkenheid van de hand.

Houseman

Even tussendoor, complimenten voor het bijhouden van de uitslagen en dergelijke. Ik volg het amateurvoetbal in het geheel niet, maar met het oog op de topklasse lees ik hier al tijden mee... dank!

AthleticHolanda

#111
Helaas één week gemist, deze volgt later, hier de uitslagen van dit weekend.

Zaterdag A
Rijnsburgse Boys – FC Lisse 2-2 (1500)
Barendrecht – Katwijk 3-1 (800)
RVVH – Scheveningen 2-3 (550)
ARC – ASWH 2-1 (500)
Ter Leede – Capelle 1-1 (600)
DOTO - Noordwijk 0-6 (150)
Quick Boys – TOGR 2-1 (950)

DOTO verkeerd in grote financiële problemen en doordat de spelers al een tijd niet betaalt zijn is de halve selectie in staking totdat ze betaald worden. Vooralsnog staan ze onderaan vijf punten boven TOGR, maar voor hoelang staan ze überhaupt nog in de stand?
Zowel Rijnsburg als Capelle lieten punten liggen waardoor Barendrecht de winnaar van het weekend genoemd mag worden, wanneer ze hun inhaalduel winnen staan ze slechts één punt achter leider Capelle.

Zaterdag B
Hoek – Bennekom 1-0 (625)
DOVO – IJsselmeervogels 0-4 (1250)
RKAV Volendam – SDC Putten 1-4 (200)
LRC Leerdam – Kozakken Boys 1-1 (2000)
Spakenburg – ODIN'59 2-0 (1400)
Sparta Nijkerk – GVVV 3-0 (1000)
Zwaluwen'30 – Jodan Boys 7-0 (500)

Alle grote clubs wonnen hun wedstrijden. Zelf was ik bij de derby tussen LRC en Kozakken Boys, de Boys hadden een leuke sfeeractie en toen de teams voor de wedstrijd van kant wisselden deden de fanatieke supporters achter beide doelen dat ook. Achter de tribune kwamen ze elkaar tegen waarop een korte vechtpartij ontstond, de eerste keer dat ik dit live meemaak bij een amateurderby...
Kozakken Boys blijft voor de vijfde achtereenvolgende wedstrijd zonder overwinning en moet gaan vrezen voor haar Topklasse ambities als er niets veranderd.

Zaterdag C
SC Genemuiden – Staphorst 0-0 (1500)
ACV – Flevo Boys 0-0 (400)
WHC – Excelsior'31 4-3 (700)
Go Ahead Kampen – Be Quick'28 3-2 (500)
Berkum – CSV Apeldoorn 2-2 (800)
HHC Hardenberg – Harkemase Boys postponed
PKC'83 – Nunspeet postponed

WHC won voor de eerste keer sinds september, en hoe! Leider Excelsior'31 ging met 4-3 de boot in, een sensationele uitslag, maar niet als je weet dat de heenwedstrijd tussen deze twee clubs eindigde in 5-4, toen wel voor de Rijssenaren.
Na zes verloren wedstrijden op een rij weet Go Ahead Kampen weer eens te winnen en lopen zo langzaam wat in op PKC.

Zondag A
TONEGIDO - Feyenoord AV 2-2
FC Hilversum - Westlandia 2-1
Haaglandia - VVSB 2-0
ADO'20 - Elinkwijk 1-1

...

Zondag B
OJC Rosmalen - DESK 1-4
Gemert - Venray 3-2
JVC Cuijk - Baronie 3-1

Maar drie wedstrijden vonden doorgang, en dat daar gespeeld kon worden verbaasd me eveneens, als ze alle drie niet erg ver van mijn woonplaats liggen en het weer hier echt erg slecht was. Het stormde en regende de hele dag.
Maargoed, JVC versloeg de Baronie en doordat Gemert thuis van Venray won staan zowel de Baronie als Gemert gelijk in verlies punten, Gemert speelde wel drie wedstrijden meer tot nu toe. Dijkse Boys heeft de minste verliespunten maar speelde al sinds november geen thuisduel meer vanwege de slechte weersomstandigheden.

Zondag C
SV Babberich - De Treffers 0-1 (550)
Sneek Wit Zwart - Rohda Raalte 1-1
Juliana'31 - FC Lienden 0-5
Be Quick 1887 - HSC'21 0-0 (140)

Zowel Lienden als De Treffers maakten geen fout, Achilles werd weer eens afgelast.

- Voor de standen kan het beste Teletekst 894 (zaterdag) en 896 (zondag) gebruikt worden, hoofdklasse.org loopt te ver achter.

AthleticHolanda

'Slechts' twee wedstrijden afgelast dit weekend, het spel lijkt zo eindelijk weer op de wagen...

Zaterdag A
FC Lisse - ARC 1-1 (800)
Katwijk - DOTO 4-0 (750)
Noordwijk - Rijnsburgse Boys 1-1 (1250)
ASWH - Ter Leede 1-1 (573)
Capelle - RVVH 2-1 (900)
Scheveningen - Quick Boys 2-1 (1950)
TOGR - Barendrecht 0-3 (500)

Leider Capelle won voor het eerst sinds 23 januari weer eens, van de volgers wist alleen Barendrecht te winnen. Rijnsburg liet punten liggen bij Bollenstreek-concurrent Noordwijk.
Quick Boys blijft punten verliezen en ziet Katwijk inmiddels langszij komen en moet serieus op gaan passen wat betreft Topklasse-kwalificatie.

Zaterdag B
GVVV - RKAV Volendam 4-2 (500)
Kozakken Boys - Spakenburg 1-1 (1200)
Jodan Boys - LRC Leerdam 2-4 (500)
SDC Putten - DOVO 3-1 (800)
ODIN'59 - Sparta Nijkerk 2-3 (500)
IJsselmeervogels - Hoek 4-0 (2200)
Bennekom - Zwaluwen'30 2-1 (450)

Na drie gelijke spelen op rij wist Spakenburg vorige week weer eens te winnen, maar gisteren vielen ze weer terug in de oude fouten. Sparta Nijkerk en de Vogels wisten wel weer te winnen waardoor er een gat ontstaat aan kop. Zwaluwen had na vier overwinningen op rij de top-4 binnen kunnen komen door het verlies van Hoek, maar verloor uitgerekend bij nummer laatst Bennekom dat zo de rode lantaarn overdeed aan Volendam.

Zaterdag C
Be Quick'28 - WHC 4-0 (500)
Flevo Boys - PKC'83 3-0 (450)
Excelsior'31 - Berkum 4-0 (700)
Harkemase Boys - SC Genemuiden 3-0 (900)
Nunspeet - Go Ahead kampen 0-2 (400)
CSV Apeldoorn - HHC Hardenberg 0-3 (1100)
Staphorst - ACV 2-2 (400)

Door het grote verschil in gespeelde wedstrijd was Berkum op de tweede plaats komen te staan. Op bezoek bij leiders Excelsior'31 bewezen ze daar weinig te zoeken te hebben waardoor Harkema de tweede plek na winst op Genemuiden weer in kon nemen.
HHC lijkt onder Verdonkschot toch langzaam op weg naar boven.

Zondag A
FC Omniworld – TONEGIDO 1-1
Elinkwijk – FC Hilversum 1-3
HBS – FC Chabab 0-1
Westlandia – Hollandia 1-1
VVSB – Argon 2-0
Feyenoord AV – Haaglandia 1-1
AFC – ADO'20 1-3

Voor het eerst dit seizoen verlaat AFC de eerste plaats, FC Hilversum staat twee punten voor maar speelde een wedstrijd meer.
Chabab heeft haar tweede adem gevonden en komt langzaam uit de degradatiezone terwijl onderin TONEGIDO en Omniworld amateurs elkaar geen dienst bewezen door gelijk te spelen.

Zondag B
Baronie – Dijkse Boys 0-1
Papendrecht – JVC Cuijk 1-1
SV Meerssen – OSS/Verbrugge 2-1
Venray – UDI'19/Beterbed 4-3
DESK – EVV 0-1
Schijndel/Vitam – OJC Rosmalen 1-2
UNA – Gemert 3-0

Winnaar van het weekend is duidelijk Dijkse Boys, ze wisten in Breda van de Baronie te winnen en zo de marge met Gemert te verkleinen tot vijf punten. Gemert verloor in Veldhoven waardoor Dijkse Boys vier verliespunten minder heeft en er het beste voor staat.

Zondag C
WKE – Be Quick 1887 1-3 (850)
Alcides – Sneek Wit Zwart 4-1 (550)
De Treffers – Nieuw Buinen 4-0 (750)
HSC'21/Carparc – Juliana 31 4-1 (500)
FC Lienden – SV Babberich 2-2 (1000)
Rohda Raalte – Achilles'29 afgelast
SC Joure – Quick'20 afgelast

Duur puntverlies voor zowel Lienden als WKE vandaag. Algeheel amateurkampioen WKE moet zelfs serieus op gaan passen dat de Topklasse-kwalificatie niet in gevaar gaat komen. De Treffers won vanzelfsprekend weer en staat nog steeds souverein aan kop maar rivaal Achilles heeft nog drie wedstrijden tegoed en volgt op slechts acht punten en is zo virtueel leider.

Standen
http://teletekst.nos.nl/
Zaterdag A - 894/1
Zaterdag B - 894/2
Zaterdag C - 894/3
Zondag A - 896/1
Zondag B - 896/2
Zondag C - 896/3

MartijNFR

CiteerZaterdag C

CSV Apeldoorn - HHC Hardenberg 0-3 (1100)
HHC lijkt onder Verdonkschot toch langzaam op weg naar boven.
wil ik toch nog even opmerken dat de 0-2 en 0-3 in de blessuretijd van de tweede helft zijn gemaakt.
Laatste ground: 09/12/2017 Sportpark de Wetering (SC Genemuiden - vv Staphorst)

hgrm

Citaat van: AthleticHolanda op mrt 07, 2010, 21:22:46

Voor het eerst dit seizoen verlaat AFC de eerste plaats, FC Hilversum staat twee punten voor maar speelde een wedstrijd meer.


Het moet niet gekker worden, straks gaat er nog kampioenscompetitie gespeeld worden hier in Hilversum
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

AthleticHolanda

Citaat van: MartijNFR op mrt 07, 2010, 21:29:22
wil ik toch nog even opmerken dat de 0-2 en 0-3 in de blessuretijd van de tweede helft zijn gemaakt.

CSV verrast me tot nu toe waar HHC toch een grootmacht is die de Topklasse niet mag missen, gezien de ranglijst vond ik het al een verrassende uitslag maar toch heb ik het idee dat ze het uiteindelijk, al dan niet via de playoffs, wel gaan halen...

Citaat van: hgrm op mrt 07, 2010, 21:42:45
Het moet niet gekker worden, straks gaat er nog kampioenscompetitie gespeeld worden hier in Hilversum

Dan kom ik ook wel ff langs al zal bv een Dijkse Boys niet veel fans meenemen haha.

Vorig jaar was Hilversum er toch ook al dichtbij?

MartijNFR

CiteerCSV verrast me tot nu toe waar HHC toch een grootmacht is die de Topklasse niet mag missen, gezien de ranglijst vond ik het al een verrassende uitslag maar toch heb ik het idee dat ze het uiteindelijk, al dan niet via de playoffs, wel gaan halen...
Heeft denk ik mede mee te maken dat het elftal nagenoeg gelijk is gebleven met die van vorig seizoen.
Alleen de keeper is toen vertrokken, weet zo 1,2,3 niet meer waarheen.
Laatste ground: 09/12/2017 Sportpark de Wetering (SC Genemuiden - vv Staphorst)

Hielke

Deze week ben ik bij de bekerwedstrijd Rijnsburgse Boys - FC Rijnvogels (0-0, Rijnsburg w.n.s.) en het Hoofdklasseduel FC Lisse - ARC (1-1) geweest. Beide duels zijn onder één noemer samen te vatten: leuke sportparken, potentiële topklassers in actie, weinig publieke belangstelling en beroerd voetbal.

De komende week ga ik vaker naar de Hoofdklassers in deze regio, dus ik hoop op warmer weer en beter voetbal.

AthleticHolanda

Citaat van: Hielke op mrt 07, 2010, 22:20:22
Deze week ben ik bij de bekerwedstrijd Rijnsburgse Boys - FC Rijnvogels (0-0, Rijnsburg w.n.s.) en het Hoofdklasseduel FC Lisse - ARC (1-1) geweest. Beide duels zijn onder één noemer samen te vatten: leuke sportparken, potentiële topklassers in actie, weinig publieke belangstelling en beroerd voetbal.

Is de 800 bij Lisse - ARC een realistisch toeschouwersaantal?

Rijnsburg trekt normaal wel volk maar tijdens een wedstrijd om de districtbeker op een doordeweekse avond valt dat natuurlijk wat tegen, ondanks dat Rijnvogels vlakbij is.

Citaat van: Hielke op mrt 07, 2010, 22:20:22De komende week ga ik vaker naar de Hoofdklassers in deze regio, dus ik hoop op warmer weer en beter voetbal.

Zou vooral de derby's eruit proberen te pikken die zijn toch een stuk leuker dan een 'doorsnee' wedstrijd.

Hielke

Citaat van: AthleticHolanda op mrt 07, 2010, 22:22:39
Is de 800 bij Lisse - ARC een realistisch toeschouwersaantal?

Meer dan 400 waren het er niet.

Citaat van: AthleticHolanda op mrt 07, 2010, 22:22:39Zou vooral de derby's eruit proberen te pikken die zijn toch een stuk leuker dan een 'doorsnee' wedstrijd.

Ik heb niet veel keus, want de krant stuurt me op pad. ;)