Meest beladen wedstrijden in Europa

Gestart door FCT1980, okt 14, 2012, 08:26:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

LUFC

Citaat van: Victor Charlie Hotel op okt 17, 2012, 00:44:39
Check this:

http://www.crvenazvezdafk.com/en/karte.html Rechtsbovenin kun je voor de Engelse taal kiezen.

"You can buy tickets online, just visit www.iticket.rs. If you want, you can also print them at home.
Only next match tickets are available, from the day when sale starts on box office."

De derby tegen Partizan is op zaterdag 17 november 2012, 18.00 uur (weet niet of dit lokale tijd is).
Bedankt man, ga de site ff opslaan bij me favorieten. Zit er in november helaas nog niet in vanwege het geld, maar hoop dat ik de volgende kan meepakken. Rode Ster thuis waarschijnlijk meer kans van slagen vanwege de grote capaciteit.

Victor Charlie Hotel

Citaat van: LUFC op okt 17, 2012, 10:08:06
Bedankt man, ga de site ff opslaan bij me favorieten. Zit er in november helaas nog niet in vanwege het geld, maar hoop dat ik de volgende kan meepakken. Rode Ster thuis waarschijnlijk meer kans van slagen vanwege de grote capaciteit.

Graag gedaan kerel. Geld begint ook hier nogal krap te worden, het is niet alleen een zegening. Het stadion van Rode Ster Belgrado is qua capaciteit idd groot en dus heb je daar de grootste kans een ticket te bemachtigen. Ik ben benieuwd naar je ervaringen als je daar bent geweest.

Stadionhopper

Ik mis:

Dinamo Zagreb - Hajduk Split
KV Mechelen - Racing Mechelen
Fiorentina - Juventus
PSG - Marseille
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

3434

#33
Hoe zit het met Cambuur - Heerenveen? Heeft deze derby ook geschiedenis qua rivaliteit op/langs het veld want sportief gezien is Heerenveen de grote(re) club maar ik vind Cambuur wel een soort cultclub.

edit: op Europees gebied stelt het natuurlijk niet veel voor, maar past een beetje in dit topic
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Han

Citaat van: FCT1980 op okt 16, 2012, 21:40:22
Zoals Millwall - West Ham enkele jaren terug. Precies dat soort wedstrijden ben ik naar op zoek.

In 2002/03 ontmoetten Birmingham City en Aston Villa elkaar op St Andrews voor het eerst na circa 10 seizoenen. Battle field. Van een bevriende en destijds aanwezige 'Blue Nose' vernam ik dat er zelfs gevochten werd door rivaliserende skyboxen.

Ooit zag ik Bristol Rovers vs Preston North End voor een uitverkocht huis. Door een aangename speling van het lot zag ik één week later Bristol Rovers vs Bristol City, opnieuw voor een uitverkocht huis. Met een doodgeslagen cliché kan ik zeggen dat de sfeer bijna letterlijk 'voelbaar' was als in 'electrifying'.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

spons

Roda - Fortuna als Fortuna ten koste van Roda binnenkort terug komt in de Eredivisie kan ook wel een leuke zijn, en dan volgend jaar in de Jupiler league MVV - Roda
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Nort

Ik ben dit jaar bij de Limburgse derby MVV - Fortuna & Fortuna - MVV geweest, maar 2x viel mij de sfeer zwaar tegen. Zelf het provoceren binnen en buiten het stadion vond ik erg meevallen.

Komt natuurlijk wel, omdat beide clubs al 10 jaar op rij tegen elkaar spelen, maar toch vind ik het opvallend.

FC_Emmen

Citaat van: 3434 op mei 07, 2013, 19:09:59
Hoe zit het met Cambuur - Heerenveen? Heeft deze derby ook geschiedenis qua rivaliteit op/langs het veld want sportief gezien is Heerenveen de grote(re) club maar ik vind Cambuur wel een soort cultclub.
Persoonlijk kijk ik wel uit naar deze wedstrijd. Volgens mij heeft de eredivisie er een mooie derby bij!
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

AthleticHolanda

Citaat van: nort op mei 08, 2013, 09:30:51
Ik ben dit jaar bij de Limburgse derby MVV - Fortuna & Fortuna - MVV geweest, maar 2x viel mij de sfeer zwaar tegen. Zelf het provoceren binnen en buiten het stadion vond ik erg meevallen.

Zwaar tegenvallen vond ik het niet, maar minder dan de vorige keren vond ik het wel. Dat is deels wel verklaarbaar. Tijdens de eerste derby dit seizoen, die op maandag werd gespeeld, waren de ultras uit Maastricht niet aanwezig. De tweede derby afgelopen vrijdag ging eigenlijk nergens meer om en beide clubs en fans leken mijns inziens al vooral bezig met de nacompetitie.

Nort

Citaat van: AthleticHolanda op mei 08, 2013, 10:29:04
Zwaar tegenvallen vond ik het niet, maar minder dan de vorige keren vond ik het wel. Dat is deels wel verklaarbaar. Tijdens de eerste derby dit seizoen, die op maandag werd gespeeld, waren de ultras uit Maastricht niet aanwezig. De tweede derby afgelopen vrijdag ging eigenlijk nergens meer om en beide clubs en fans leken mijns inziens al vooral bezig met de nacompetitie.

Of de ultras van MVV erbij waren weet ik niet, maar de wedstrijd werd wel degelijk op vrijdag avond gespeeld. Vrijdag ging inderdaad nergens meer en omdat beide clubs play-offs spelen was de wedstrijd nog minder interessant.

Niels_Zitterd

#40
De veiligheidsmaatregelen zijn rondom de derby tussen MVV en Fortuna al een aantal seizoenen draconisch te noemen. In Sittard is de verkoop al jaren vrij streng gereguleerd en de bezoekende supporters worden via sluiproutes aan- en afgevoerd. 
Er waren vorige week zelfs stewards die op de thuisvakken alleen maar aan het zoeken waren naar Fortuna supporters om deze direct te verwijderen uit de Geusselt. Daarnaast was het natuurlijk een wedstrijd om des keizers baard.

Zou Fortuna een ronde verder komen ten koste van De Graafschap dan wordt het een ander verhaal. De derby tegen Roda is altijd van een andere orde geweest.

AthleticHolanda

Citaat van: nort op mei 08, 2013, 10:44:46
Of de ultras van MVV erbij waren weet ik niet, maar de wedstrijd werd wel degelijk op vrijdag avond gespeeld.

Sorry da's waar, was in de war met de editie daarvoor in Sittard.

Thijs

Eagles - Zwolle, maar dan vooral als we in Deventer moeten spelen. De haat van Eagles naar ons is erger dan andersom en daarbij klinkt het misschien raar als Zwollenaar, maar kan ik bij zo'n wedstrijd wel genieten van de hele sfeer tijdens en rondom die wedstrijd en bij het stadion. Het oude stadion in de woonwijk, "uitgezwaaid" worden door 1000 man op het kruispunt. Het uitvak zit nu naast de harde kern, maar bij het oude uitvak kwam je wel schitterend door die volksbuurt aanrijden. Genoeg verhalen over deze derby te vertellen, waarbij het misging, maar ook wel met mooie acties.

Verder ken ik een fan van West Brom. In zijn ogen is the Black Country Derby, West Brom tegen de Wolves, ook een zeer beladen derby. Doordat de Wolves voor de tweede keer op rij degradeerden, zal deze voorlopig niet in competitieverband te zien zijn.


Joost

Citaat van: Niels_Zitterd op mei 08, 2013, 11:00:05
De veiligheidsmaatregelen zijn rondom de derby tussen MVV en Fortuna al een aantal seizoenen draconisch te noemen. In Sittard is de verkoop al jaren vrij streng gereguleerd en de bezoekende supporters worden via sluiproutes aan- en afgevoerd. 
Er waren vorige week zelfs stewards die op de thuisvakken alleen maar aan het zoeken waren naar Fortuna supporters om deze direct te verwijderen uit de Geusselt. Daarnaast was het natuurlijk een wedstrijd om des keizers baard.

Zou Fortuna een ronde verder komen ten koste van De Graafschap dan wordt het een ander verhaal. De derby tegen Roda is altijd van een andere orde geweest.

Die draconische maatregelen beletten mij en vele MVV fans anders niet een kaartje te kunnen kopen voor de oost-tribune.

3434

Sinds ik eens met MVV eens ben geweest naar Sittard (uitvak) met die belachelijke buscombi (kopie paspoort bezorgen?!) , met 25 dubbeldekkers 20km rijden en dan als honden behandeld worden. Ik volg de derby's nog alleen in het thuisvak zowel in Sittard als MVV maar ik ben dan ook redelijk neutraal (iets meer richting MVV).


Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11