Relikwieën ... Zijt Gij Een Hamster ?

Gestart door Denniz1974, jun 29, 2008, 21:08:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TeeZee

Ook de Schotse competitie staat er in Denniz, dus toch wel echt wat voor jou.


TeeZee

Ik weet niet of het verstandig is om hier te plaatsen tijdens de kredietcrisis, maar is deze website bekend: http://www.footballheaven.net/ ?

Pieros

Citaat van: TeeZee op okt 14, 2008, 13:22:25
Ik weet niet of het verstandig is om hier te plaatsen tijdens de kredietcrisis, maar is deze website bekend: http://www.footballheaven.net/ ?

Mooie site!

Gert

Uiteraard bewaar ik de kaartjes van de wedstrijden waar ik ben geweest (in Engeland dan). Maar daarnaast moet er van iedere club een muts (bij voorkeur) of pet gekocht worden.  Tot nu toe is dat steeds gelukt, uitgezonderd bij Wigan, waar om de een of andere reden geen clubshop te bekennen was. Die mutsen worden vervolgens ergens in een inmddels te kleine krat gepropt, met het vrome voornemen om ze straks, in ons nieuwe huis, met meer respect te behandelen en misschien zelfs wel tentoon te stellen. Al denkt mijn vriendin daar anders over...

RKSVW

Citaat van: Denniz1974 op okt 14, 2008, 15:47:54
De Schotse league boeit me nog minder dan de locale ontmoetingen in Vaticaanstad ....
De Schotse EN de Engelse competities boeien je niet? Wat boeit je dan wel als ik het vragen mag? Eindhoven-Helmond Sport?

Hugo

Het is altijd erg vermakelijk om te zien dat mensen van elke bezochte club hetzelfde artikel wensen te hebben. Mopperend lopen ze door een fanshop waar enkel, in hun ogen, lelijke sjaals of vaantjes worden verkocht. Uiteindelijk kopen ze iets wat eigenlijk niet naar het zin is. Wat doe je je zelf aan?

RKSVW

Ik probeer meestal wel een mok of een sjaaltje te pakken te krijgen. Op vaantjes ben ik niet zo dol, maar mijn broer wel. Ik neem voor hem dus altijd wel wat mee ondanks dat ie dus nooit bij die clubs geweest is.

Denniz1974

Citaat van: RKSVW op dec 14, 2008, 11:18:27
De Schotse EN de Engelse competities boeien je niet? Wat boeit je dan wel als ik het vragen mag? Eindhoven-Helmond Sport?

Bijna goed .... FC Eindhoven - FC Dordrecht.

Weet je, ik heb gewoon niet zoveel met het hedendaagse Engelse voetbal. Natuurlijk zijn er wel clubs waarvan ik even de uitslag check  (Liverpool en Celtic), maar daar blijft het dan ook bij. MotD staat hier ook vrijwel nooit aan, net als Sportschau en Studio Sport ...

RKSVW

Ik zal de laatste zijn die je gaat tegenspreken hoor...
Ik houd zelf eerder van de lagere klasses dan van zogenaamd "top"voetbal. De Engelse en Schotse Premier Leagues draaien net als de Eredivisie en de Bundesliga alleen om het geld. Geen enkele speler die nog in Manchester geboren is en zijn hele leven trots voor die club blijft spelen. Zelfs in Luxemburg heb je dat al vind ik die competitie wel veel interessanter. Mijn broer is helaas ook fantiek PSV en FC Eindhoven fan, maar ik heb daar helemaal niets mee. Zelfs een club als FC Eindhoven heeft nog maar weinig spelers uit de eigen stad terwijl ik er eerlijk gezegd meer tegen kom dan verwacht op de spelerslijst voor dit seizoen. In het betaald voetbal in Nederland schijnt dat tegenwoordig een slecht teken te zijn.
Het mooiste vind ik ploegen uit een Engels mijnwerkersstadje dat in de lagere klassen speelt, bijvoorbeeld Football League Two. Daar spelen nog redelijk wat Engelsen mee. Het mooiste is dan een club als Chester City waar de meeste spelers nog uit Chester komen.
Nog mooier vind ik GAA waar men speelt uit trots voor zijn parochie, streek en Graafschap en niet voor geld.

Joost

Citaat van: Hugo op dec 14, 2008, 11:44:28
Het is altijd erg vermakelijk om te zien dat mensen van elke bezochte club hetzelfde artikel wensen te hebben. Mopperend lopen ze door een fanshop waar enkel, in hun ogen, lelijke sjaals of vaantjes worden verkocht. Uiteindelijk kopen ze iets wat eigenlijk niet naar het zin is. Wat doe je je zelf aan?

Ik baal inderdaad stevig wanneer de club in kwestie alleen lelijke sjaals verkoopt. Eenmaal heb ik mij laten verleiden, een sjaal van Sheffield Wednesday van de play-off final die verder aan al mijn eisen voldoet, maar het ontevreden gevoel daarvan heeft mij weerhouden door een sjaal te kopen bij bijvoorbeeld Southend United.

TeeZee

Ik ben overgestapt van vaantjes naar pins. Goedkoper en ruimtebesparend. Beide verzamelingen zijn erg incompleet door de switch, maar zo'n ramp is dat niet.

hoevenen lion

Citaat van: TeeZee op dec 31, 2008, 10:49:02
Ik ben overgestapt van vaantjes naar pins. Goedkoper en ruimtebesparend. Beide verzamelingen zijn erg incompleet door de switch, maar zo'n ramp is dat niet.
In de UK vind je deze van elke club. Maar begin hier maar is in Belgie met pins. Bijna geen enkele club buiten eerste klasse heeft pins.

Houseman

Wat is de gemiddelde prijs van een pin? Mijn sjaaltjes á 12-15 euro (soms nog duurder) maken de trips voor mij altijd net even prijziger. Al blijf ik sjaals toch het mooist vinden voor de verzameling. Mensen die voor het eerst bij mij thuis komen lopen ook altijd direct naar de 'sjaalmuur'.

Batflyer

Ik bewaar van elke wedstrijd het wedstrijdkaartje. Van de 4 duels die ik in Engeland heb gezien heb ik ook een programmaboekje. In Nederland koop ik nooit programmaboekjes (krijg ik meestal gratis), maar van een paar wedstrijden heb ik ze nog wel.
Laatste nieuwe ground:
San Siro (15 februari 2012, AC Milan v Arsenal 4-0)

Volgende nieuwe ground:
Veltins Arena (6 november 2012, Schalke 04 v Arsenal)

Hielke

Alle wedstrijdkaartjes bewaar ik zorgvuldig, met de nodige aantekeningen erbij. Dat is wat mij betreft het mooiste relikwie. Verder koop ik in het buitenland meestal een sjaal, maar ben ik toch het meest gehecht aan 'spontane' relikwieën. Dat kan een programmaboekje zijn, maar bijvoorbeeld ook een gratis sjaaltje met 'Foppe bedankt!' er op.