Up & Down 2009/2010

Gestart door Joost, mrt 18, 2010, 22:04:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hugo

Citaat van: hgrm op mei 22, 2010, 23:28:10
Met de fusie van van Beveren en RS Waasland komt er een plaats vrij in 3e. Laat Mechelen  meedoen in de eindronde en degene die nu eindronde speelt, de plaats van Beveren innemen en je bent klaar....

Het lijkt mij verstandig dat jij voortaan de Belgische competitie gaat regelen

Serieus bedoeld

AthleticHolanda

De eindronde voor een plaats in derde klasse is wederom uitgesteld, zou er nog een einde aan komen voordat het nieuwe seizoen begint?

3434

Ik vrees dat er gewoon meer clubs zullen zijn in 3de omdat ze beide gelijk hebben (de KBVB was fout). Binnekort reeksen met 20 ploegen..
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Joost

Dat een club een niet-speelgerechtigde speler op het formulier heeft staan dat gebeurt overal. Maar hoe wordt zoiets in Belgie gecontroleerd?

In Nederland is er het wedstrijdformulier. Hier vult iemand van de thuisclub en iemand van de uitclub haar team op in. Iedere speler heeft een code van 6 letters/cijfers. Het is aan de scheidsrechter de taak om (eventueel speekproefsgewijs) de codes te controleren met de spelerspassen. Er staat ook op iedere pas een foto voor extra controlemogelijheden.

Maar dan kan het nog fout gaan.

Het meest merkwaardige aan de Belgische zaak is het gebrek aan organisatie in de hele procedure. Er is toch hopelijk maar 1 reglement. Hoe kan het dan zijn dat verschillende commissies andere conclusies trekken?

wekke

Hier worden ook de namen van beide teams ingevuld, maar enkel in eerste en tweede klasse werken ze met spelerslicenties. Ik snap ook niet hoe het komt dat verschillende instanties een ander oordeel hebben over de zaak. Indien effectief bewezen is dat de speler in kwestie niet de nodige aansluitingen had dan is het oordeel toch simpel? Er moet dringend iets gebeuren binnen de KBVB.

3434

Citaat van: 3434 op mei 28, 2010, 23:32:29
Ik vrees dat er gewoon meer clubs zullen zijn in 3de omdat ze beide gelijk hebben (de KBVB was fout). Binnekort reeksen met 20 ploegen..

Gisteren op TV Limburg zei de voorzitter van Tongeren dat ze best met 20 ploegen aantreden in de B-reeks en er 4 laten degraderen op het einde van het seizoen. Hij heeft dit voorstel overgemaakt aan de KBVB. Jongens toch ...
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

hgrm

Op VRT-teletekst las ik al een voorstel van 3 reeksen van 14....
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

3434

Racing Mechelen verloor hun zaak bij het BAS en speelt volgend jaar dus in 4de klasse.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

AthleticHolanda

VRT Teletekst heeft er een WK-versie van gemaakt waardoor de eindronde voor een plaats in 4e klasse plaats heeft moeten maken...

Weet iemand een website buiten footbel.be waar de wedstrijden en het schema overzichtelijk te vinden is?



AthleticHolanda

Hmm dankje dan heb ik zondag weer niks te doen ;-).

Citaat van: Breda op jun 08, 2010, 19:58:47
Omdat de fusie van Waasland en Beveren nog niet officieel bij c.q door de bond bekrachtigd is, gaan de 'halve finales' (woensdagavond) zeker door.

De finale zal dan neem ik aan niet meer gespeeld worden, of zal die toch nog ergens goed voor zijn?

Joost

op de vrt teletekst zijn ze alle vier ingedeeld in derde klasse.