Hoofdmenu

Onbekend logo

Gestart door TeeZee, jul 16, 2011, 16:56:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TeeZee

Beschrijving logo: een oranje/roodachtige vlam op een gele achtergrond. Onderaan de vlam zie je drie zwarte treinlocomotieven. Dit alles in een cirkel. Iemand enig idee van welke club (al dan niet voetbal) dit logo is?

Verwijderd lid

Citaat van: TeeZee op jul 16, 2011, 16:56:05
Beschrijving logo: een oranje/roodachtige vlam op een gele achtergrond. Onderaan de vlam zie je drie zwarte treinlocomotieven. Dit alles in een cirkel. Iemand enig idee van welke club (al dan niet voetbal) dit logo is?

heb je wellicht een scan of foto van het geheel ?

Vladimir1973

Citaat van: TeeZee op jul 16, 2011, 16:56:05
Beschrijving logo: een oranje/roodachtige vlam op een gele achtergrond. Onderaan de vlam zie je drie zwarte treinlocomotieven. Dit alles in een cirkel. Iemand enig idee van welke club (al dan niet voetbal) dit logo is?

iets met treinlocomotieven doet me altijd aan Oostblok denken......
Top 10 Visited: Wembley  Signal Iduna Park  Bernabéu  Old Trafford  Stade Vélodrome  Aviva Stadium Etihad Stadium  San Siro White Hart Lane  Craven Cottage

Last New Stadium: Vicarage Road (ENG) 27 01 12
Last in European Cup: PSG - ATL Bilbao 14 12 11
Next: AZ - RSC Anderlecht 16 02 12

TeeZee

Citaat van: Meester op jul 16, 2011, 17:09:20
heb je wellicht een scan of foto van het geheel ?
Nee, maar een collega had bij een kringloopwinkel een geel trainingsjasje gekocht en vroeg zich af van wie het logo zou zijn.

TeeZee

Het zag er ongeveer zo uit:


Met de vlammen in één kleur en de treinen waren iets langer.

Vladimir1973

Top 10 Visited: Wembley  Signal Iduna Park  Bernabéu  Old Trafford  Stade Vélodrome  Aviva Stadium Etihad Stadium  San Siro White Hart Lane  Craven Cottage

Last New Stadium: Vicarage Road (ENG) 27 01 12
Last in European Cup: PSG - ATL Bilbao 14 12 11
Next: AZ - RSC Anderlecht 16 02 12

Vladimir1973

nee, is em niet.....
Top 10 Visited: Wembley  Signal Iduna Park  Bernabéu  Old Trafford  Stade Vélodrome  Aviva Stadium Etihad Stadium  San Siro White Hart Lane  Craven Cottage

Last New Stadium: Vicarage Road (ENG) 27 01 12
Last in European Cup: PSG - ATL Bilbao 14 12 11
Next: AZ - RSC Anderlecht 16 02 12

AthleticHolanda

http://www.liblib.cn

Daar staan er erg veel op maar ik heb em niet kunnen vinden, is wel alleen voetbal.

HRM1880

Misschien Copa eens contacteren, die moeten wel een enorme database aan logo's hebben en kunnen je misschien wel helpen.
http://www.copafootball.com/

TeeZee

Enfin, mijn herinnering was niet helemaal goed, want het waren geen treinen maar leeuwen. Ik heb nu echter wél een foto:


Vladimir1973

met 3 leeuwen zou ik nu eerder geneigd zijn om het over Het Kanaal te gaan zoeken.
Top 10 Visited: Wembley  Signal Iduna Park  Bernabéu  Old Trafford  Stade Vélodrome  Aviva Stadium Etihad Stadium  San Siro White Hart Lane  Craven Cottage

Last New Stadium: Vicarage Road (ENG) 27 01 12
Last in European Cup: PSG - ATL Bilbao 14 12 11
Next: AZ - RSC Anderlecht 16 02 12

Han

Citaat van: TeeZee op jul 17, 2011, 16:04:19
Enfin, mijn herinnering was niet helemaal goed, want het waren geen treinen maar leeuwen. Ik heb nu echter wél een foto:

Ben erg benieuwd of je er uiteindelijk achter komt. Als het inderdaad 'three lions rampant' zijn dan is het aanlokkelijk om aan het Verenigd Koninkrijk te denken, hoewel in de wapenkunde leeuwen hun weg ook elders hebben gevonden.

Ik heb niet de indruk dat het een sport-gerelateerd embleem betreft, of het zou een bedrijfsteam uit bv de petro-chemische industrie moeten betreffen.

Als het een company-logo is dan roept het connotaties op met bv een brandweerorganisatie of brandbestrijdingsbedrijf. Of niet-commerciële vrijwillige brandweer. Dat de bedrijfs- of organisatie- of stadsnaam ontbreekt weerlegt wellicht die speculatie.



Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Vladimir1973

De Brandweer van Zwarte Leeuw dus......  ;-)
Top 10 Visited: Wembley  Signal Iduna Park  Bernabéu  Old Trafford  Stade Vélodrome  Aviva Stadium Etihad Stadium  San Siro White Hart Lane  Craven Cottage

Last New Stadium: Vicarage Road (ENG) 27 01 12
Last in European Cup: PSG - ATL Bilbao 14 12 11
Next: AZ - RSC Anderlecht 16 02 12

Joost

Op weg naar Italie reden de we duitse Deelstaat Baden-Wurtemberg in. Staat daar mooi het logo langs de weg met een schildje met drie leeuwen.

Een snelle zoektoch naar feuerwehr en Baden-Würtemberg levert dan op dat dit het logo is van de Jeugdbrandweer van Baden-Würtemberg:

http://www.feuerwehrabzeichen-weltweit.de/Europa_Deutschland_Jugendfeuerwehren_Baden_Wuerttemberg.htm

TeeZee

Fan-tas-tisch!!!

Dan sta je wel gek te kijken, als je zo per ongeluk het logo vindt!!