Hoofdmenu

Coronavirus

Gestart door ALenstra, mrt 08, 2020, 12:51:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nort

Ik denk dat mensen snel vervallen in 'oude' gewoontes. Bij onze plaatselijke vereniging was het vanaf juni een stuk drukker op de trainingen, zijn gestopte spelers toch weer begonnen en was de kantine op donderdagavond weer ouderwets vol. Nu is er verder ook weinig te beleven en hebben mensen de tijd en geld om rustig een biertje te blijven drinken i.p.v. snel naar huis te hollen om naar xyz te gaan.

Mokum1900

Citaat van: spons op okt 25, 2020, 10:27:02
Ik denk dat er juist minder toeschouwers komen. Een gedeelte durft nog niet of niet meer, een ander gedeelte ( waaronder ikzelf ) ontdekken dat ze ook heel goed zonder voetbal kunnen en er zal nog een gedeelte zijn dat ondertussen een andere tijdsbesteding hebben gevonden

mag ik vragen wat je nieuwe hobby is ?

Waar je ook gaat ik volg je overal

Olav

Het jaar 2020 begon prachtig:
ADO - RKC
TOP Oss - AZ
Ajax - PSV
Nîmes - Angers
AZ - LASK
PAOK - Olympiakos
Kabel Novi Sad - Buducnost Dobanovci
Vozdovac - Vojvodina Novi Sad
Rode Ster - Partizan

Na 1 maart niets meer bezocht, tot 31 juli. Toen bezocht ik FK Poprad - Partizan Bardejov en de dag daarna Dukla Banska Bystrica - Slovan B. In Nederland zag ik nog AGOVV - HTC en DHC Delft - Die Haghe.

Slechts dertien wedstrijden in 2020 dus, en tot nu toe vier in seizoen 2020-2021. Wordt vervolgd..

Jef400

Over een op 35-jarige leeftijd aan corona gestorven vrouw met meerdere aandoeningen.

Er moet mij iets van het hart. Als kind van het speciaal onderwijs heb ik meerdere malen meegemaakt dat er mensen van mijn leeftijd stierven. Iedereen in oprechte grote rouw en weer een geliefde minder op deze aarde. Alleen, dat bereikte nooit het grote nieuws, want het hoort er nou eenmaal bij in het speciaal onderwijs.

Nu komt er toevallig iemand met tig aandoeningen aan corona te overlijden, komt in de media terecht en vallen honderden mensen weg in hun verdriet. Dat stuit mij ergens tegen de borst. Waarom zou een coronadode erger zijn dan een andere dode van die leeftijd, en waarom helpen we nabestaanden en verzorgend personeel dan niet consequent in hun periodieke rouwverwerking en staan we alleen enkel stil waarom we wat in de media vernemen. Denk eens aan dat verzorgende personeel buiten coronatijden, denk eens aan de nabestaanden en de mensen die dan sterven met deze aandoeningen. Maar ga niet janken om een artikel in de media om het vervolgens weer te vergeten. Dan jank je selectief en alleen maar om je goed voor de lezende omgeving te zijn.

Cyclebob

De winterstop lijkt helaas aangebroken. Mijn lijstje dit seizoen tot zover. Met auto en fiets onderweg nog wat meegepakt:
26-07   RSD Jette - UR Namur 1-2   
08-08   Naaldwijk- SVV/za 6-1   
18-08   SVV - Hermes DVS Schiedam 0-1   
22-08   Urk- Huizen 3-1
30-08   WIK Den Haag - SVV 2-4
03-09   SVV - HOV DJSCR Rotterdam 2-3   
05-09   Winterswijk - Grol Groenlo 2-3
19-09   Polonia Slubice - Czarni Browar Witnica 1-1
20-09   Slask Wroclaw 2   - KKS Kalisz 0-3   
26-09   Stahl Brandenburg - Einheit Perleberg    3-1
27-09   SAB Breda   - SVV 7-1
10-10   KVK Beringen - RC Mechelen 0-1   
11-10   Dussense Boys - SVV   6-1      
31-10   Rheydter SV - Amern   1-5    

Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

Joost

Je had zelfs Nebenplatzpech XL met een kunstgrasveld elders in Rheydt las ik.

In Erkrath had ik ook een beetje pech, het Toni Turek Stadion bleef geheel verlaten en er werd gespeeld op het bijveld. Dankzij het herfstdecor was dat helemaal niet zo vervelend. Kreisliga A v Kreisliga B hield elkaar redelijk in evenwicht in het eerste kwart, daarna volgde drie snelle goals voor de thuisploeg. Eindstand na 90 onderhoudende minuten was 7-1. Een uur in de auto voor dit terrein op een zaterdagnamiddag is niet direct iets waarvoor ik een jaar geleden warm zou lopen maar nu het de laatste kans bleek was het toch wel lekker om er nog even op uit te zijn.

DannyH79

Ik ben eigenlijk pas deze zomer begonnen met de hobby groundhoppen. Al ging ik altijd al graag naar voetbalwedstrijden toe.

Mijn teller dit seizoen staat pas op 8 wedstrijden(mede ook doordat ik zelf nog voetbal). Tot nu toe geweest bij:

DOVO- Willem II O-23 5-2 (oefen)
sv Spakenburg - AVV Swift 3-3 (oefen)
GVVV - VVOG 2-0 (oefen)
AGOVV - sv HTC 3-0 (oefen)
sv de Valleivogels - sv Loosdrecht 2-3 (oefen)
Robur et Velocitas - vv Voorst 6-0 (beker)
sv de Valleivogels - Roda'46 3-6 (beker)
csv Apeldoorn - avv Columbia 4-0 (oefen)

Bij de meeste wedstrijden veel doelpunten gezien, dus dat is mooi meegenomen. Mooiste sportpark bij deze wedstrijden was natuurlijk Berg en Bos van AGOVV.

Ik heb ook een 'lost ground' bezocht, de Wageningse Berg. Dat was eigenlijk nog wel de mooiste van alles dat ik heb bezocht deze periode.

Hopen dat we naar de jaarwisseling weer mogen......
Mijn blog: https://groundhop-hopper.blogspot.com/

Mijn insta: @groundhophopper

Tribuneklanten

Iedere ochtend op het werk log ik even in om te checken wat er voor nieuwe berichten zijn gepost op het forum.
Met de dag wordt het minder en minder.
Deze ochtend geen enkele nieuwe post.

We maken niks mee en dat is zelfs op ons forum te merken.

Joost

Citaat van: Tribuneklanten op nov 05, 2020, 08:35:32
Iedere ochtend op het werk log ik even in om te checken wat er voor nieuwe berichten zijn gepost op het forum.
Met de dag wordt het minder en minder.
Deze ochtend geen enkele nieuwe post.

We maken niks mee en dat is zelfs op ons forum te merken.

Ik log uit automatisme wel 10 keer per dag in vrees ik.
Helaas vooralsnog weinig perspectief, al heb ik wel de hoop dat we in het voorjaar toch echt heel veel op pad kunnen.

Tribuneklanten

Met veel competities die afgemaakt zullen worden gaan er genoeg doordeweekse speelrondes bij komen en dat is voor ons noodlijdende hoppers toch wel een fijne bijkomstigheid.

Aan de andere kant, even een periode minder is ook niet heel erg.
Vroeger ging ik er van op pad, tegenwoordig steek ik het in het huis.

Na de eerste lock down stond ik de 2e dag dat er weer voetbal was langs de lijn, sluit niet uit dat dat straks in het voorjaar ook zal gaan gebeuren.

Luccie

Gelukkig heb ik in het begin van het seizoen een aantal wedstrijden kunnen doen.
Maar de wetenschap dat er weer een paar maanden niet gehopt kan worden, is wel een saai vooruitzicht.
Ik vermaak mij prima zonder voetbal, maar ik mis wel alles eromheen, zoals: plannen, kaarten regelen en de beleving van een dagje groundhoppen.
Af en toe kijk ik een wedstrijdje op tv, maar ik vind het moeilijk om mijn aandacht erbij te houden. Waar ik vroeger elke week trouw op zondag inschakelde om naar Studio Sport te kijken, betrap ik mij erop dat ik nu regelmatig oversla.

Ik werk nu ongeveer 3 à 4 dagen in de week vanuit huis. Voordeel is dat het mij enorm veel reistijd scheelt en daardoor tijd heb voor andere zaken.
Aan de andere kant mis ik wel de sociale contacten die ik mis op werk.

De tijd waarin we nu leven is een aparte ervaring, wat voor- en nadelen met zich meebrengt.

ALenstra

Herkenbaar. Ik mis ook vooral het plannen en regelen van mijn sportreizen. Dat vind ik ook altijd leuk. Ik ben toch wel iemand die constant op zoek is naar mooie aanbiedingen. Speelschema's doornemen, hotels zoeken en vervoer regelen. Vooral dat mis ik wel.

DannyH79

Het is inderdaad jammer, er gebeurt weinig. Vindt het altijd leuk om verslagen van andere te zien.

Ik denk dat ik binnenkort wat lost grounds ga opzoeken.....dan heb ik toch nog een beetje het gevoel wat te zien....
Mijn blog: https://groundhop-hopper.blogspot.com/

Mijn insta: @groundhophopper

Saltacampos

In België al zeker geen amateurvoetbal tot begin januari, mogelijk wat inhaalwedstrijden eind december...
In andere landen in de omgeving ziet het er allemaal niet veel beter uit.
Hopelijk maken we nooit zo'n ellendig jaar als 2020 meer mee, maar vroeg of laat komt hier wel een einde aan.
Over land and sea

DannyH79

Vandaag toch een bezoek gebracht aan het voetbalveld voor een mooi hoogtepunt en schouwspel. Mijn zoontje is vandaag begonnen bij de mini's
Mijn blog: https://groundhop-hopper.blogspot.com/

Mijn insta: @groundhophopper