Hoofdmenu

Voetbalboeken

Gestart door TeeZee, nov 13, 2007, 14:17:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joost

Citaat van: Han op mrt 20, 2009, 00:54:04
Kom uit de kast en deel je mening svp.




Het is vaak nogal kinderachtig omschreven, desondanks een handig naslagwerkje.

Han

Citaat van: Joost op mrt 25, 2009, 17:10:49
Het is vaak nogal kinderachtig omschreven, desondanks een handig naslagwerkje.

Cheers.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Joost


Joost

Ga je je website dan wel nog up-to-date houden?

Kan me best voorstellen dat het kostenintensief is zo'n verzameling.

Joost



Gekocht in de zomer van het vorige jaar, pas nu uitgelezen. Dat wil echter niet zeggen dat het boek geen aanrader is. Het boek behandelt de korte historie van de NF-Board en een groot aantal deelnemende landen. De NF-Board is een, via internet, opgerichte groep die zich inzet voor de belangen van landen of volkeren die bijvoorbeeld vanwege het gebrek aan een eigen land geen lid kunnen worden van de FIFA en dus geen nationaal voetbalelftal hebben. Voorbeelden hiervan zijn Monaco, Lapland, Groenland, Turkse republiek Noord Cyprus en Zanzibar. De oprichting van de NF-Board is een beetje stuntelig gegaan en dat komt goed naar voren in de eerste hoofdstukken. Daarna volgt een soort introductie van de landen. Persoonlijke verhalen, historie van het voetbal daar en waarom het land geen FIFA lid is. Bij Lapland is dat vrij duidelijk, bij andere landen zoals Gibraltar of Monaco is dat gecompliceerder.

Het is leuk geschreven en verveelde geen moment.

Joost

http://www.soccer-books.co.uk/ is een goede webwinkel. Je moet er denk ik wel een creditcard voor hebben. of eventueel een PayPalaccount

Joost

CiteerDas große Buch der deutschen Fußballstadien
Werner Skrentny (Hrsg.)
(uitg. Werkstatt Verlag)
isbn: 9783895336683
prijs: € 49,90; verzendkosten € 3,50
gebonden; ca. 400 pagina's
verwacht november 2009
Duitstalig
Herdruk van het Duitse stadionboek dat verscheen in 2001. Herzien en geactualiseerd. Met nieuwe stadions als de Allianz-Arena in München en het Zentralstadion van Leipzig. In totaal worden 350 stadions behandeld.
"Wie urteilte Peter Eitner im Südwestdeutschen Rundfunk? »So ein Buch habe ich seit Jahren gesucht. Es ist ein großartiges und unterhaltsames Stück Gesellschaftskunde. Vor allem der Mythos, der an alten Stadien hängt, ist wunderbar eingefangen. Höchstes Lob.«"

Ik was er al een tijdje naar op zoek maar als er een nieuwe versie komt is dat nog beter!

Hugo

Citaat van: Joost op okt 01, 2009, 11:31:42
Ik was er al een tijdje naar op zoek maar als er een nieuwe versie komt is dat nog beter!

Mooi, daar kan Simon Inglis een voorbeeld aan nemen!

hgrm

Citaat van: Joost op okt 01, 2009, 11:31:42
Ik was er al een tijdje naar op zoek maar als er een nieuwe versie komt is dat nog beter!

Absoluut een must-have voor mensen met interesse in het Duitse voetballandschap.
Misschien ga ik deze druk ook nog wel aanschaffen, maar dan moet ik wel weten of ook de informatie over de oudere stadions is aangepast. Zou ben ik benieuwd of het Oststadtstadion van Hannover er nu wel uitgebreid in staat.


Iets geheel anders: In de 11Freunde die gisteren op de deurmat lag, stond een advertentie voor het jubileumboek van Borussia Dortmund. Ziet er ook zeer interessant uit.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Stadionhopper

Citaat van: Joost op okt 01, 2009, 11:31:42
Ik was er al een tijdje naar op zoek maar als er een nieuwe versie komt is dat nog beter!

Toch was dit boek in elke Mayersche gewoon te kopen.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Joost

Citaat van: Stadionhopper op okt 01, 2009, 16:00:13
Toch was dit boek in elke Mayersche gewoon te kopen.
Ik heb het eenmaal zien staan maar was toen te zwaar omdat ik net op weg was naar Alemannia. De keer erna was het weg en in de vier jaar erna heb ik het nooit meer zien staan.

Hielke

#131
Afgelopen zomer zag ik in een boekenzaak in Glasgow een boek liggen dat ik niet voorbij kon lopen. De titel: 100 Years of Football, A British Sporting Century. Het boek kent een driedeling in 'People', 'Places' en 'Moments'. Het middelste gedeelte is dus een fraaie collectie van (soms een eeuw) oude Britse stadionfoto's. Allen afkomstig van PA Photos.

Ik had aanvankelijk verwacht dat alle Anglofielen op dit forum het boek wel zouden kennen, maar ik ging me nu toch afvragen of dit wel zo is.

Stadionhopper

Citaat van: Joost op okt 01, 2009, 16:14:25
Ik heb het eenmaal zien staan maar was toen te zwaar omdat ik net op weg was naar Alemannia. De keer erna was het weg en in de vier jaar erna heb ik het nooit meer zien staan.

In Köln en in Mönchengladbach heb ik dit boek elke keer weer zien staan.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Rinus A.

Beste mensen,

Ik ben flink bezig met het vastleggen van de historie van Telstar. Voor een statistieken-overzicht waarop ik zelf vertrouw zoek ik dus diverse bronnen. Welke boeken zijn aan te raden mbt de diverse beschikbare statistieken voor de diverse nederlandse competities sinds 1963?

Ik heb in bestelling De Bijbel van de Eredivisie en Om Het Spel En De Knikkers (veel bekerdetails), beiden van Vermeer. Verder heb ik het Brinvest Voetbaljaarvoek van VI. Ik weet dat Joost voor Roda of VVV (?) iets soortgelijks aan het doen is, misschien weet hij nog titels?

Goede online bronnen zijn:
Ererat-  http://pieterdubbelman.torpedo.nl/asp/ererat_stand.asp
Archief Leeuwarder Courant - http://www.archiefleeuwardercourant.nl/
Elfvoetbal - database is niet geheel correct
VI - database is niet geheel correct
Leids krantenarchief - http://leiden.courant.nu/
Eemlands krantenarchief - http://archiefeemland.courant.nu/
FCGstats - http://fcgstats.nl/


Joost

Dat zijn ook de bronnen die ik gebruik. Datums heb ik allemaal uit kranten als het gaat om niet-Eredivisie wedstrijden. De Eredivisieduels heb ik allemaal van eredivisiedb.tk