Eerste divisie 2008-2009

Gestart door Sebastiaan_W, aug 31, 2008, 08:00:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sebastiaan_W

Hoezo met dank aan VVV? Dat was alleen geweest als ze op de 6e speeldag een directe concurrent hadden verslagen. Anders is het ook met dank aan Excelsior.

Maar ja lekker hoor dat Telstar eindelijk weer eens een periodetitel heeft gewonnen enige en laatste keer was in het seizoen 78/79, toevallig ook de 3e periode.

De periode van VVV zal ook wel naar de hoogst geeindigde ploeg zonder periode gaan. Op deze manier wordt VVV eenvoudig kampioen.

Hugo

Het leek mij dat de meeste clubs deze ronde minder toeschouwers hadden dan normaal. Met dank aan Sinterklaas.

Ik vind overigens dat RTL7 er een leuk tv-programma van maakt, veel beter dan die rommel van SBS6 een aantal jaren terug.

hgrm

732 in Almere vanavond.....en de kraam met saucijzenbroodjes was ook nog dicht )-:
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Pieros

Ik zag dat er bij Telstar ook maar 800 toeschouwers waren. Misschien was het beter geweest om wedstrijden te verzetten naar donderdag/zaterdag.

Joost

Citaat van: Hugo op dec 06, 2008, 00:13:22
Het leek mij dat de meeste clubs deze ronde minder toeschouwers hadden dan normaal. Met dank aan Sinterklaas.

Ik vind overigens dat RTL7 er een leuk tv-programma van maakt, veel beter dan die rommel van SBS6 een aantal jaren terug.
Het viel me ook op. De cijfers bevestigden dat. Ook bij Fortuna werd de 1000 zeker niet gehaald volgens L1. Het weer en Sinterklaas hielden veel mensen thuis denk ik.

Bossche Bol

Bij Den Bosch zitten er normaal gesproken 4.000 +, gisteren 2.800.
Jammer dat de KNVB/RTL zo aan die vrijdagavond vasthouden.

Laatste nieuwe stadion: Städtisches Stadion an der Grünwalderstraße (Bayern München U19 - Viktoria Plzeň U19, 23-10-2013)

hgrm

Bovendien: er zijn vrijdagavonden genoeg om op Snieklaas een keer niet te spelen.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

AthleticHolanda

http://www.youtube.com/watch?v=PJBITAXREWE

Op 0.13.

Iedereen wel meegekregen denk ik? Ongelooflijk...

Stadionhopper

Vooral dat een "onpartijdige" commentator durft te zeggen dat de geblondeerde homo de gelijkmaker maakte. L1 is dus voor Maastricht.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

hgrm

Op zijn minst 2/3 van de opmerking is objectief.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

Wie weet heeft de commentator van dienst wel meer informatie over de seksuele geaardheid van Keisuke Honda.

Het is vrij bekend dat vele verslaggevers bij L1 uit Maastricht komen, gelukkig hebben ze op de radio drie clubfans als reporter. Alleen Roda moet 't met de MVV'er doen.

Hielke

Dit lijkt me een geschikt topic voor een prachtige column van Michel van Egmond (in VI) over echte clubliefde:

CiteerEen monument van clubliefde

Voetbalnieuws is natuurlijk pas écht voetbalnieuws wanneer Arno Vermeulen er in Studio Sport een toelichting bij komt geven. Dat gebeurt meestal wanneer een trainer is ontslagen. Arno Vermeulen is zo de Peter Arnett van de voetbalwereld geworden: hij hoeft maar in beeld te verschijnen, of je weet automatisch dat er ergens serieuze problemen zijn. Het nieuwe jaar begon goed voor Arno. Met het ontslag van Verbeek en Stevens kon hij zijn hart ophalen. Toch was het mooiste voetbalitem de afgelopen maand niet te zien bij Studio Sport maar bij SBS6. Het ging over de gebeurtenissen bij Telstar - FC VVV.

De eerste helft van die wedstrijd zat er bijna op en Gerrit de Rijk, een 49-jarige Telstar-supporter uit Hoofdorp, was al op weg naar de pisbakken, toen plotseling één van de lichtmasten van Sportpark Schoonenberg uitviel. Gerrit de Rijk werkt bij een energiebedrijf. Hij is storingsmonteur. In plaats van naar het urinoir, liep hij daarom direct door naar het transformatorhuisje. Daar ontdekte hij al snel een defect in één van de tijdschakelaars. Hij pakte een schroevendraaier, zette hem op een klein rood knopje, hield deze stevig ingedrukt en hoorde toen hoe het gejuich vanaf de tribune zijn hok binnenwaaide. Er kon weer gevoetbald worden. Dankzij de ingreep van Gerrit bleef Telstar puntenaftrek en een boete bespaard. Jammer was alleen wel dat hij de knop nu niet meer mocht loslaten, omdat anders het licht direct weer zou uitvallen. Als een schilder die zich per ongeluk heeft ingesloten bij het verven van de vloer, zo had Gerrit de Rijk zichzelf er nu toe veroordeeld om minstens drie kwartier lang in dit koude hok met zijn schroevendraaier een rood knopje ingedrukt te houden. Intussen speelde zijn favoriete elftal de beste wedstrijd van het seizoen. Hij zag er niets van. Toen Plet het winnende doelpunt maakte kon Gerrit niet eens juichen, want bij elke beweging kon het licht weer uitvallen. Uiteindelijk kon Telstar juichend van het veld na de 2-1 zege.

Een dag later vergeleek een journalist Gerrit met Hansje Brinker, het jongetje dat zijn duim in de dijk stak om een overstroming te voorkomen. Een ander vroeg hem hoe hij zich eigenlijk had gevoeld. 'Nou,' zei Gerrit, 'er stond best spanning op.' Hart van Nederland nam hem mee terug naar het transformatorhuisje. Gerrit de Rijk bleek er uit te zien zoals je denkt dat iemand die Gerrit de Rijk heet eruit ziet: onopvallend. De verslaggever had hem gereedschap in handen gedrukt en voordat hij het wist stond Gerrit weer met zijn schroevendraaier in de meterkast.

Zondag speelt Telstar thuis tegen Haarlem. Gerrit zit dan weer gewoon op de tribune. De club heeft hem een seizoenkaart gegeven. Het is te hopen dat er dan niets stuk gaat, maar mocht dat toch gebeuren dan zal hij weer helpen. In een maand waarin het sportnieuws werd gedomineerd door morrende voetballers, de koopwoede van een Arabische sjeik en de onheilstijdingen van Arno Vermeulen, werd de kleine geschiedenis van Gerrit de Rijk zo onbedoeld een monument van opofferingsgezindheid en oprechte clubliefde.

Rinus A.

Maar dat ik degene was die de schroevendraaier, de koffie en het gezelschap in het hok verzorgde, lees je dan weer niet in de VI

;)


hgrm

Het soort berichtgeving in de VI interesseert mij slechts zeer matig. De waan van de dag vol ik wel via de krant, teletekst en internet. Er blijft daarnaast te weinig over in de VI wat ik wel interessant vind. Ik lees veel liever "11 Freunde".
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

TeeZee

Kessler denkt dat de kreditcrisis ervoor gaat zorgen dat de eerste divisie over een tijdje nog maar uit 12 clubs bestaat. Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat de kredietcrisis niet alleen door de politiek gebruikt wordt om een eigen agenda er doorheen te kunnen duwen. En iedereen trapt er met open ogen in. Ik weet het nu zeker, die hele crisis is een vooropgezet plan geweest.