Groundhopping Nordrhein Westfalen

Gestart door Hoekie_B, jul 09, 2012, 20:11:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hoekie_B

Vandaag een heerlijke dagje groundhoppen gedaan bij onze oosterburen.
Ik had ook erg veel geluk op sommige plekken, net een hekje open of ze waren aan het trainen.
Het meeste geluk had ik bij Schalke en Duisburg, bij Schalke liep er net een groep die een rondleiding kregen, mee naar boven en eenmaal binnen heb ik m'n eigen plan getrokken.
Bij Duisburg door de hoofdingang naar binnen gelopen, alsof ik er iedere dag kwam de lift in gestapt en bij de skyboxen uitgestapt, hier kon ik zo de tribune op.

Het meeste indruk maakte echter het Jahnstadion van Rheydter SV, weet iemand hier meer over? Het zag er erg vervallen uit, speelt die club daar nog? En op welk niveau?
Ernaast lag ook een stadion, maar volgens mij was dit van het 2de van Borussia Moncchengladbach en een athletiekclub.
Ook vroeg ik me af op welk niveau Ratinger spvg speelt, dit word me via google niet echt duidelijk.

AthleticHolanda

Citaat van: Hoekie_B op jul 09, 2012, 20:11:04
Het meeste indruk maakte echter het Jahnstadion van Rheydter SV, weet iemand hier meer over? Het zag er erg vervallen uit, speelt die club daar nog? En op welk niveau?
Ernaast lag ook een stadion, maar volgens mij was dit van het 2de van Borussia Moncchengladbach en een athletiekclub.
Ook vroeg ik me af op welk niveau Ratinger spvg speelt, dit word me via google niet echt duidelijk.

Ratingen speelt komend seizoen in de Oberliga Niederrhein, bij o.a. KFC Uerdingen. Rheydter SV een niveau daar onder in de Landesliga. Dat is komend seizoen het zesde niveau. Rheydter SV is de club die haar thuiswedstrijden in het grote RSV-Stadion speelt.

Hoekie_B

Thanks, zag er erg vervallen uit bij Rheydter. Alleen die hoofdtribune is dan nog open voor publiek, of niet? Heb zeker 4 konijnen rond zien huppelen overdie staantribunes.

Stadionhopper

Citaat van: Hoekie_B op jul 09, 2012, 20:35:51
Thanks, zag er erg vervallen uit bij Rheydter. Alleen die hoofdtribune is dan nog open voor publiek, of niet? Heb zeker 4 konijnen rond zien huppelen overdie staantribunes.

Ik ben 2 jaar geleden nog bij een wedstrijd van Rheydter SV geweest in de Landesliga en had het geluk dat FC Remscheid de tegenstander was in dezelfde competitie. Alle tribunes waren toen gewoon toegankelijk. Het is en blijft een heerlijk stadion. In de jaren '60 was er zelfs even sprake van dat Gladbach de Bökelberg zou verlaten en de thuiswedstrijden voortaan in het RSV-Stadion te spelen.

Het stadion ernaast is het Grenzlandstadion en hier speelt Borussia Mönchengladbach U23 (het tweede elftal). Tegen de clubs die een grotere fanschare hebben wijken ze uit naar het Borussia Park.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Bier und Bratwurst

#4
Afgelopen zaterdag stond er een leuk affiche op het programma in de Oberliga Westfalen. FC Eintracht Rheine - SV Lippstadt 08.
Normaal word er zondags afgetrapt in deze Oberliga maar deze keer was de wedstrijd verplaatst.  De reden was dat er in beide steden kermis is en men niet op de zondag wilde voetballen. Kermis schijnt nogal belangrijk te zijn.
Voor mij persoonlijk was het een leuke middagwedstrijd om te combineren met de avondmatch van Twente-Ajax. 
Aangekomen in Rheine bij de OBI-Arena, zoals Stadion Delsen tegenwoordig word genoemd, liep in naar de kassa voor een kaartje. Voor de kassa stonden twee hummeltjes van de security die mij vroegen naar een paspoort of identiteitskaart. Toen ik zei dat ik uit Holland kwam en een kaartje voor het thuisvak wilde kopen werden ze helemaal hyper. Ik mocht daar aan die kassa absoluut geen kaart kopen. Omdat een Hollander geen Rheinefan was en een gast moest ik naar de andere ingang.Ik kocht daar een kaartje. Echter na binnenkomst bleek dit een afgesloten uitvak te zijn. Hoe ik ook probeerde uit te leggen dat ik gewoon een wedstrijdje wilde zien in het thuisvak ,lukte het mij niet om dit met de stewards en security voor elkaar te krijgen. Ik was een Hollander en het mocht niet en verder kwamen ze niet met hun verhaal. Toch voelde ik me een beetje boos en gediscrimineerd en liep terug naar de eerste ingang. De vervelende stewards/security omzeilde ik en liep langs de kassa naar binnen met het kaartje. Een van de securityhummeltjes was schijnbaar van het uitvak zeer snel naar die kassa gelopen en ving mij opnieuw op achter de kassa in het stadion. Ik mocht onder geen beding verder. Hollanders waren daar niet gewenst zei hij. Een sjaal kopen mocht al helemaal niet. Oom agent kwam eraan te pas en ik werd aan de arm meegenomen naar het uitvak. Het hek van het uitvak ging dicht en daar stond ik tussen de Lippstadtfans. Geen straf op zich want die lieten zich meer horen dan de Rheinefans. tijdens de wedstrijd provoceerden de securityhummeltjes ook de lippstadtfans door met gebalde vuisten om hun heen te gaan staan. Na de wedstrijd ben ik maar weer over een hek gesprongen , dit keer tussen de security door. Ik heb verhaal gehaald bij de bestuurskamer van Rheine.  Daar vertelden ze me dat ik als Hollander inderdaad niet tussen het thuispubliek mocht staan omdat er van te voren berichten waren dat de Lippstadtfans samen met Ahlen en PEC Zwolle fans naar Rheine zouden komen. En omdat men niet wist of ik dan wel of niet van Zwolle zou zijn en de rest van de Hollanders die er waren ook moesten we uit voorzorg maar in het uitvak.
Ik het uitvak heb ik inderdaad een tienertje met een blauw-witte sjaal zien staan, geen idee of die van Zwolle was. Voor de rest nog een paar Duitse lotgenoten gesproken die ook verbannen waren uit het thuisvak omdat ze niet dicht genoeg bij Rheine in de buurt woonden. Verder heb ik daar geen Nederlander ontdekt. In Rheine klagen ze over weinig opkomst van publiek bij wedstrijden. Ik snap nu waarom. Met zo'n achterlijk beleid krijg je niet veel mensen in je stadion. Men jaagt ze eerder weg. Erg jammer want het stadion mag er best zijn en de wedstrijd was ook leuk. De organisatie is slecht en de angst voor uitfans is dermate hoog dat ik me afvraag of zo'n club niet beter terug kan gaan naar de Kreisklasse. Daar komen toch weinig mensen kijken. Ik kom er in ieder geval niet weer.

Het ene stadion is het andere niet!

Terranova

Wel een 3-3 gezien :)
Wat een verhaal, absurd. Zoiets verwacht ik niet in Duitsland. Over het algemeen zijn ze daar heel meewerkend en vriendelijk, op uitzonderingen als deze na schijnbaar.

Jef400

Misschien 70 jaar te laat geboren?

Berend11

Citaat van: Bier und Bratwurst op okt 19, 2014, 23:06:26
Daar vertelden ze me dat ik als Hollander inderdaad niet tussen het thuispubliek mocht staan omdat er van te voren berichten waren dat de Lippstadtfans samen met Ahlen en PEC Zwolle fans naar Rheine zouden komen. En omdat men niet wist of ik dan wel of niet van Zwolle zou zijn en de rest van de Hollanders die er waren ook moesten we uit voorzorg maar in het uitvak.
Ik het uitvak heb ik inderdaad een tienertje met een blauw-witte sjaal zien staan, geen idee of die van Zwolle was.
Ik was er ook en ik was dat 'tienertje' met die blauw witte sjaal, deze had ik meegenomen om te ruilen met een van die lui, helaas hadden zij geen echte sjaals om maar van die kleine plasticen. Ik hoorde dat meerdere supporters van PEC Zwolle die wedstrijd zouden bezoeken, dus ik ging maar even een kijkje nemen met mijn vader die ik mee had genomen voor een wedstrijd van Schalke die avond. Ik vond het een leuke wedstrijd en de fans van Lippstadt waren erg fanatiek. Ik vond ook dat de autoriteiten erg streng waren, terwijl er niet echt een reden voor was.

Bier und Bratwurst

#8
haha , maar er waren behalve jullie toch verder geen fans van Zwolle? Ik hoop niet dat ik je heb beledigd met het woord "Tienertje". Je zag er in ieder geval jong uit.
Het ene stadion is het andere niet!

Berend11

#9
Citaat van: Bier und Bratwurst op okt 20, 2014, 17:29:56
haha , maar er waren behalve jullie toch verder geen fans van Zwolle?

Jawel, een mannetje of 15-20 uit Zwolle en ongeveer 10 uit Aahlen. Haha nee hoor geen probleen, ik ben officieel ook nog een tiener ;)

Bier und Bratwurst

Citaat van: Berend11 op okt 20, 2014, 17:37:10
Jawel, een mannetje of 15-20 uit Zwolle en ongeveer 10 uit Aahlen.

en 12 uit Lippstadt zeker. Totaal stonden bij jou maar 44 personen.
Het ene stadion is het andere niet!

Berend11

Citaat van: Bier und Bratwurst op okt 20, 2014, 17:50:56
en 12 uit Lippstadt zeker. Totaal stonden bij jou maar 44 personen.
Er waren iets van 25 fanatieken Lippstadt. Niet alle lui uit Zwolle stonden daarbij, ongeveer de helft zat aan de zijkant. In totaal waren er zo'n 80 uitsupporters aanwezig volgens fanszene. Foto's zijn trouwens te vinden op http://www.fanszene-lippstadt.de/

Bier und Bratwurst

Citaat van: Berend11 op okt 20, 2014, 19:34:19
Er waren iets van 25 fanatieken Lippstadt. Niet alle lui uit Zwolle stonden daarbij, ongeveer de helft zat aan de zijkant. In totaal waren er zo'n 80 uitsupporters aanwezig volgens fanszene. Foto's zijn trouwens te vinden op http://www.fanszene-lippstadt.de/

Dan hebben ze geteld na de vele biertjes!
Het ene stadion is het andere niet!

Berend11

Citaat van: Bier und Bratwurst op okt 20, 2014, 20:25:18
Dan hebben ze geteld na de vele biertjes!

Zou kunnen, de meesten waren niet helemaal helder meer.