Week 30: Maandag 20 juli 2020 t/m Zondag 26 juli 2020

Gestart door wekke, jul 19, 2020, 07:17:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rogo_breda

Citaat van: Cyclebob op jul 20, 2020, 22:55:00
26/7  RSD Jette - Union Namur Fosses La Ville, mijn aftrap dit seizoen
Is deze in het stadion? (kan de info niet vinden)

ricodejong4

Citaat van: MichielB op jul 20, 2020, 11:58:09
22/07 K. Wuustwezel - Royal Capellen FC
25/07 KFC Zwarte Leeuw - Royal Antwerp Beloften

Is deze wedstrijd vrij toegankelijk en wat zijn de restricties? Kan hier op de site niks over vinden.

syntric

Citaat van: rogo_breda op jul 21, 2020, 09:06:05
Is deze in het stadion? (kan de info niet vinden)

Ja in het leuke oude stadionnetje
Groundhopper for life :-)

wekke

Citaat van: Tribuneklanten op jul 20, 2020, 21:50:06
In principe woensdag naar K. Wuustwezel - Royal Cappellen. Als daar woensdag, net als morgen bij Putte - Lyra Lierse, een mondmaskerplicht is dan ga ik niet.

Waarom? Hoe irritant het dragen ervan ook is, ik ben wel voorstander om momenteel mondmaskers te verplichten

Tribuneklanten

Citaat van: wekke op jul 21, 2020, 16:22:36
Waarom? Hoe irritant het dragen ervan ook is, ik ben wel voorstander om momenteel mondmaskers te verplichten

Omdat ik voor men plezier ga en het geen verplicht nummer is. Dan kies ik liever om op dit moment niet te gaan ipv een masker op te moeten in de buitenlucht.
2 km noordelijker voorbij de Nederlandse grens hoeft het niet en wacht wel tot er een match in Nederland komt waar ik heen kan zonder masker.

wekke

Citaat van: Tribuneklanten op jul 21, 2020, 16:30:08
Omdat ik voor men plezier ga en het geen verplicht nummer is. Dan kies ik liever om op dit moment niet te gaan ipv een masker op te moeten in de buitenlucht.
2 km noordelijker voorbij de Nederlandse grens hoeft het niet en wacht wel tot er een match in Nederland komt waar ik heen kan zonder masker.

Die afweging moet iedereen voor zichzelf natuurlijk maken. Ik zie op mijn werk best wel het nut van die mondmaskers. Voor het verplicht dragen ervan hadden wij meer dan 30 besmettingen en nadien geen enkele meer. Geef mij dan maar dat extra veiligheidsgevoel van een mondmasker.

Joost

Citaat van: wekke op jul 21, 2020, 16:22:36
Waarom? Hoe irritant het dragen ervan ook is, ik ben wel voorstander om momenteel mondmaskers te verplichten

In bepaalde situaties kan het best zijn nut hebben, het openbaar vervoer bijvoorbeeld, maar er is geen enkel wetenschappelijk bewijs dat het virus overdraagbaar is in de buitenlucht als er een beetje afstand gehouden wordt. Sterker nog, met een mondmasker adem je je eigen lucht weer in en dat is slecht voor je gezondheid.

In Nederland werd vandaag weer gepubliceerd over de besmettingen. Het is allemaal terug herleiden naar besmetting binnen in kleinere ruimtes.

Ik ben ook helemaal niet zo verbaasd dat het aantal besmettingen weer toeneemt als je ziet dat voornamelijk jongeren weer veel samenzijn in cafés. Toen ik vorige maand in Durbuy was viel dat echt op, daar hield in een cafe echt niemand wat afstand.

wekke

Net aangekomen in Putte en dat is hier eigenlijk best goed geregeld. Mondmasker is enkel te dragen bij binnenkomst en het halen van drank/eten. Voor het overige een temperatuurmeting aan de ingang, verplichte wandelrichting en afstand bewaren.

spons

Citaat van: Tribuneklanten op jul 20, 2020, 21:50:06
In principe woensdag naar K. Wuustwezel - Royal Cappellen. Als daar woensdag, net als morgen bij Putte - Lyra Lierse, een mondmaskerplicht is dan ga ik niet.

Heel begrijpelijk, als ik ergens een mondkapje op moet blijf ik wel thuis
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Cyclebob

Citaat van: syntric op jul 21, 2020, 09:45:29
Ja in het leuke oude stadionnetje
Ik ben sowieso in Brussel en wil dit mooie stadionnetje eens met een wedstrijd bezoeken. Als het mondkapje me te benauwend wordt is het na het rondje en de foto's weer door. De oefenwedstrijd is bijzaak
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

Nort

Citaat van: wekke op jul 21, 2020, 18:08:12
Net aangekomen in Putte en dat is hier eigenlijk best goed geregeld. Mondmasker is enkel te dragen bij binnenkomst en het halen van drank/eten. Voor het overige een temperatuurmeting aan de ingang, verplichte wandelrichting en afstand bewaren.

Dat is best een creatieve manier hoe het te billijken is en dat men naar een wedstrijd komt en zich dan ook aan de regels houdt. Ik snap wel dat het voor mensen een afknapper is om de hele wedstrijd met een mondkapje op te staan.

syntric

#26
Citaat van: Cyclebob op jul 22, 2020, 11:08:27
   Ik ben sowieso in Brussel en wil dit mooie stadionnetje eens met een wedstrijd bezoeken. Als het mondkapje me te benauwend wordt is het na het rondje en de foto's weer door. De oefenwedstrijd is bijzaak

Het is vrij groot daar hoor, je zal m.i. rustig alleen ergens plaats kunnen nemen en je mondkapje afnemen, verwacht niet dat men hier moeilijk over gaat doen. Het tweede elftal speelt trouwens tegelijk op het tweede terrein, en ook dat is redelijk leuk om even te bekijken (trapje naar boven achter tribune).
Groundhopper for life :-)

rogo_breda

Thanks voor de tips! Geweldig stationnetje inderdaad. Misschien pak ik deze ook mee.
In ieder geval wordt het seizoen vrijdag afgetrapt met:

NAC - BSC (In Zundert)

wekke

Citaat van: Nort op jul 22, 2020, 11:26:26
Dat is best een creatieve manier hoe het te billijken is en dat men naar een wedstrijd komt en zich dan ook aan de regels houdt. Ik snap wel dat het voor mensen een afknapper is om de hele wedstrijd met een mondkapje op te staan.

Mijn post was voor de wedstrijd en bleek iets te voorbarig. Achter de tribune was er een terras gemaakt waarin ieders volgens "eigen bubbel" kon plaatsnemen. Hier mochten de maskers af en kwam men drank aan je tafel brengen. Eenmaal je je naar de tribunes bevond, was een mondmasker verplicht. Je mocht ook geen drank meenemen of roken. Eén iemand hield zich niet aan de mondmaskerverplichting en werd door de ordediensten de uitgang gewezen.

Mokum1900

Citaat van: Bier und Bratwurst op jul 20, 2020, 17:21:18
waarom bel je niet even
had ik ook al gedaan met telefoonummer maar werdt niet opgenomen , gelukkig werd het op A veld gespeeld , mooi complex  !

22/7 K. Wuustwezel - Royal Capellen FC
23/7 RFC Weteren - Eendracht Aalst
Waar je ook gaat ik volg je overal