http://denniz1974.blogspot.com/

Gestart door Verwijderd lid, okt 21, 2010, 21:51:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AthleticHolanda

Prachtige wedstrijd, volgde deze eerst live op internet en keek daarna de samenvatting. Echt bekervoetbal met de underdog als winnaar, geweldig.

Mooie foto's vooral van de fakkels op het einde, toch zeer zonde dat de KNVB daar altijd zo moeilijk over doet.

stadiongebod

Citaat van: Breda op feb 06, 2011, 10:57:54
Overigens blijft volgens mijn informatie (= een suppoost bij het stadion twee weken geleden) het oude stadion van Mainz gewoon staan, maar zal het voor jeugdwedstrijden gebruikt gaan worden.

Kan het alleen maar toejuichen. Na Dusseldorf, Munchen en Aken zou Mainz de volgende zijn waar deze constructie wordt toegepast.

Joost

Citaat van: Breda op feb 06, 2011, 10:57:54
Leuk!

Klaus Allofs... dat is de man die in 1980 3x scoorde namens West-Duitsland tegen Nederland... wil je daar een handtekening van ;) ?

Overigens blijft volgens mijn informatie (= een suppoost bij het stadion twee weken geleden) het oude stadion van Mainz gewoon staan, maar zal het voor jeugdwedstrijden gebruikt gaan worden.

In het grote boek der Duitse voetbalstadions staat inderdaad dezelfde informatie. Maar ik denk wel dat dan alleen de hooftribune blijft staan en de andere 5 tijdelijke tribunes verdwijnen.

AH en ik kwamen eerst op de hoofdtribune waar we zonder enig probleem op kwamen. Daarna op de zittribune achter het doel gaan kijken en uiteindelijk met broodje worst en drinken zo de staantribune opgelopen. Daar was een heerlijk sfeer, vooral in de tweede helft.

Ik vond overigens Mainz ook in de tweede helft veel gevaarlijker dan Werder. Werder probeerde wel maar Mainz was veel scherper en had een paar hele dikke kansen. Die goal op het slot was dan ook en grote anticlimax.



Hugo

Leuke dag, vooral door de 2e helft een boeiende wedstrijd maar het stadion was niet erg bijzonder.

Hugo

Leuk complex van GVVV, daar heb ik een paar jaar terug Newcastle United nog zien oefenen, en Alan Shearer en Bobby Robson van heel dichtbij mogen zien.

Verwijderd lid

Bij die wedstrijd was ik ook: 0-4
Heb geen idee meer wie er toen scoorden. Weet wel dat Bobby Robson een klomp stond te signeren en Shay Given in het doel stond.

Op de middenstip stond de toen nieuwe Renault Versatis.

Bier und Bratwurst

Het ene stadion is het andere niet!

Verwijderd lid


ðe waan

Rheden is trouwens wel een aanrader voor de liefhebbers van betonrot. Aan dat complex is de laatste 30 jaar helemaal niks gebeurd.

Verwijderd lid

30 jaar ? Ik gok op een nog langer periode.

hgrm

Zover ik weet is het complex van Rheden gebouwd toen de club ergens in de jaren 60 terug ging van de tweede divisie naar de amateurs.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

ðe waan

Nou ja, een kleine 30 jaar geleden ben ik er voor het eerst geweest. Sindsdien is er in ieder geval niks gebeurd. waarschijnlijk inderdaad sinds de oplevering midden jaren '60 niet meer.

Treurig, ooit zo'n grootmacht.

Verwijderd lid

Oké.
Ik zie in Het Stadioncomplex dat het Thomassen-terrein in Rheden in het seizoen 1959-60 voor het laatst is gebruikt in de 2e divisie B.
Het is mij niet duidelijk of er op het Thomassen-terrein nog op amateurniveau is gespeeld, of dat men direct naar de IJsselsingel is verhuisd.