Stelling van de Week; 49/2009 & Counting

Gestart door Han, dec 02, 2009, 23:14:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Han

Naturalisatie is een geoorloofd middel om Oranje te verrijken.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

hgrm

Tegenstelling: Interlandvoetbal als overblijfsel van nationalisme en chauvinisme en past als zodanig niet meer in deze tijd.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

TeeZee

Citaat van: Han op dec 02, 2009, 23:14:50
Naturalisatie is een geoorloofd middel om Oranje te verrijken.
Alleen als de naturalisatie middels dezelfde wegen gaat als dat voor het normale klootjesvolk gebeurt. Dus geen uitzonderingspositie voor iemand omdat hij toevallig goed tegen een balletje kan schoppen. Kortom, de naturalisatie moet eigenlijk niets met voetbal te maken hebben.

Hugo

Citaat van: TeeZee op dec 03, 2009, 07:48:34
Alleen als de naturalisatie middels dezelfde wegen gaat als dat voor het normale klootjesvolk gebeurt. Dus geen uitzonderingspositie voor iemand omdat hij toevallig goed tegen een balletje kan schoppen. Kortom, de naturalisatie moet eigenlijk niets met voetbal te maken hebben.

In het landsbelang is alles geoorloofd.

hgrm

Landen zijn kunstmatige entiteiten. Interlandvoetbal zorgt voor gevaarlijke opflakkeringen van nationalisme. In sommige landen leidt dat tot geweld, in andere (zoals Nederland) tot infantiliteit.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

hgrm

Citaat van: Breda op dec 03, 2009, 14:21:44
"Makkers ten laatste male tot den strijd ons geschaard
En de Internationale zal morgen heersen op aard."  ;)

"Ein Gespenst geht um in Europa, das Gespenst des Kommunismus"
.
.
.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

spons

Citaat van: TeeZee op dec 03, 2009, 07:48:34
Alleen als de naturalisatie middels dezelfde wegen gaat als dat voor het normale klootjesvolk gebeurt. Dus geen uitzonderingspositie voor iemand omdat hij toevallig goed tegen een balletje kan schoppen. Kortom, de naturalisatie moet eigenlijk niets met voetbal te maken hebben.

of toch dezelfde procedure als Maxima ?
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

spons

Citaat van: Breda op dec 03, 2009, 14:21:44
"Makkers ten laatste male tot den strijd ons geschaard
En de Internationale zal morgen heersen op aard."  ;)

even ter info voor je het vergeten was het communisme is al 20 jaar dood
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

TeeZee

In Noord-Korea niet.

Citaat van: spons op dec 04, 2009, 09:45:41
of toch dezelfde procedure als Maxima ?
Verwijs je hier naar de procedure rondom Kalou van een paar jaar geleden? Toen kwam dit ook naarboven. Ik heb destijds wel moeten lachen om alle mensen met een Feyenoordhart, die toen gemiddeld gezien wel erg vóór naturalisatie van Kalou waren. Tegelijkertijd heb ik het idee dat er in die groep gemiddeld bovengemiddeld veel op partijen gestemd wordt die juist zoveel mogelijk tegen de nieuwe aanwas van buitenlanders zijn. Ik heb dat nooit kunnen volgen, die tegenstrijdigheid. Overigens hebben we Kalou volgens mij nooit meer in Nederland gezien sinds hij naar Chelsea ging. Wat dat betreft was het meer dan terecht dat het verzoek van Van Basten werd afgewezen. Noem mij een romanticus, maar ik zie toch het liefst voetballers in het Nederlands elftal spelen die met hun hart voor het land strijden. En ja, ik weet dat verreweg de meeste spelers die nu voor hun land uitkomen dat voornamelijk voor hunzelf doen.

spons

Citaat van: TeeZee op dec 04, 2009, 12:32:09
In Noord-Korea niet.
Verwijs je hier naar de procedure rondom Kalou van een paar jaar geleden? Toen kwam dit ook naarboven. Ik heb destijds wel moeten lachen om alle mensen met een Feyenoordhart, die toen gemiddeld gezien wel erg vóór naturalisatie van Kalou waren. maar ik zie toch het liefst voetballers in het Nederlands elftal spelen die met hun hart voor het land strijden. En ja, ik weet dat verreweg de meeste spelers die nu voor hun land uitkomen dat voornamelijk voor hunzelf doen.

Ik was het verhaal van kalou allang weer vergeten dus daar verwees ik niet naar, ben het voor de rest helemaal met je eens. Ik walg ook van zo'n Affalay in oranje
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Joost

Citaat van: spons op dec 04, 2009, 13:01:31
Ik was het verhaal van kalou allang weer vergeten dus daar verwees ik niet naar, ben het voor de rest helemaal met je eens. Ik walg ook van zo'n Affalay in oranje
Het Kalou verhaal was juist het eerste waar ik aan dacht.

Affelay is een heel ander verhaal dan bijvoorbeeld Kalou. Affelay is al zijn hele leven Nederlander en wordt dat niet omdat hij dan in het Nederlands Elftal kan spelen.

Walgde je ook van Gullit en Rijkaard toen Oranje Europees kampioen werd in '88?

spons

Citaat van: Joost op dec 04, 2009, 13:17:52
Het Kalou verhaal was juist het eerste waar ik aan dacht.

Affelay is een heel ander verhaal dan bijvoorbeeld Kalou. Affelay is al zijn hele leven Nederlander en wordt dat niet omdat hij dan in het Nederlands Elftal kan spelen.

Walgde je ook van Gullit en Rijkaard toen Oranje Europees kampioen werd in '88?

Dat is wel een verschil, Gullit en Rijkaard komen uit het Koninkrijk der Nederlanden en zijn dus automatisch ook Nederlander, wel vind ik dat spelers net zoals van jong oranje die met een surinaamse vlag lopen te zwaaien na de EKk finale in Groningen dan maar voor Suriname moeten gaan spelen als ze daar voor hun gevoel meer binding mee hebben

Ben er nog steeds van overtuigd dat Affalay niet met zijn hart maar om rationele gronden voor Nederland heeft gekozen
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Joost

Citaat van: spons op dec 04, 2009, 13:37:56
Dat is wel een verschil, Gullit en Rijkaard komen uit het Koninkrijk der Nederlanden en zijn dus automatisch ook Nederlander, wel vind ik dat spelers net zoals van jong oranje die met een surinaamse vlag lopen te zwaaien na de EKk finale in Groningen dan maar voor Suriname moeten gaan spelen als ze daar voor hun gevoel meer binding mee hebben

Ben er nog steeds van overtuigd dat Affalay niet met zijn hart maar om rationele gronden voor Nederland heeft gekozen

Rijkaard, Gullit en ook Seedorf en Davids hebben ook de rationele keuze gemaakt om voor Nederland uit te komen. 

TeeZee

Citaat van: spons op dec 04, 2009, 13:37:56wel vind ik dat spelers net zoals van jong oranje die met een surinaamse vlag lopen te zwaaien na de EKk finale in Groningen dan maar voor Suriname moeten gaan spelen als ze daar voor hun gevoel meer binding mee hebben
Dat zie ik dan weer heel anders. Die spelers zijn Nederlander, maar hebben óók banden met een ander land omdat een deel van hun familie daar woont of vandaan komt. Ik zie het zwaaien met bijvoorbeeld een Surinaamse vlag als een uitnodiging aan andere landen om het feestje mee te vieren. Sport zou toch ook moeten verbroederen, en het is toch best mooi als bijvoorbeeld Turken gezellig met ons mee lopen in de polonaise in de spaarzame gevallen dat we eens wat presteren met voetbal? Misschien ben ik te idealistisch, maar ik geniet er eigenlijk juist van. Ik zou de spelers die ook buitenlands bloed hebben vooral willen aanmoedigen om dat te doen.

Wij vonden het toch ook leuk toen Alex Zülle (de wielrenner) voor de camera kwam en dan wat woordjes Nederlands sprak?

spons

Citaat van: TeeZee op dec 04, 2009, 13:44:10

Wij vonden het toch ook leuk toen Alex Zülle (de wielrenner) voor de camera kwam en dan wat woordjes Nederlands sprak?

zal me een zorg zijn, ik heb helemaal niets met die junks op een fiets
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen