Hoofdmenu

Hoe het was

Gestart door TeeZee, apr 28, 2008, 09:26:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Voetbalhopper

Citaat van: Lek11 op feb 19, 2010, 11:56:47
Gisteren een geweldige wedstrijd in een kolkende Arena gezien. Ajax – Juventus. De sfeer was ongekend. Ajax speelde fantastisch daar waar Juventus nergens te bekennen was. En toch verlies je met 1-2. Erg zuur.

Sfeer was inderdaad geweldig bij de 1-0 toen het 1-2 werd was het toch behoorlijk stil lange tijd


voetbal was een stukje minder het leek of juve er geen zin in had. Maar toch 1-2 gewonnen dus de return is een formaliteit

MartijNFR

Net leuke wedstrijd gezien op Sportpark Berg & Bos.
4-2 overwinning van AGOVV op Excelsior, met een hoofdrol voor Manucharyan (3 goals, 1 assist).
Sfeer tja.. dat is er bijna niet.. de 'harde kern' is niet te verstaan op lange zijde.
Groepje kleine jongetjes kwamen er zelfs bovenuit..
Laatste ground: 09/12/2017 Sportpark de Wetering (SC Genemuiden - vv Staphorst)

Joost

Gisteravond Roda v Heracles gezien. Zwaar verdiend winnen in de slotminuten is altijd fijn. Heracles viel mij bitter tegen, begonnen heel aardig maar na een goed openingskwartier zijn eigenlijk niet meer met bal van de eigen helft gekomen.

Vanmiddag ook nog naar Roda JC A1 v FC Groningen A1 geweest. Leuke pot voetbal die Roda verdient won door twee treffers om de pauze heen. Groningen begon pas na een uur te voetballen maar Roda profiteerde op de counter nauwelijks, het raakte wel beide palen EN de lat. 2-0 dus en een heel belangrijke zege.

Houseman

Het was verschrikkelijk in Waalwijk. 90 minuten een draak van een wedstrijd, en dan onterecht winnen... En dan staakt de scheids ook nog in de 85e minuut (spreekkoren waren aan onze kant niet eens te horen...) terwijl ik snel naar huis wilde. Desondanks een mooie dag gehad. ;-)

Hielke

Negentig minuten lang degradatievoetbal in een soort begrafenissfeer. Na afloop nog een uur bij het uitvak vastgehouden, omdat de Waalwijkse dorpsjeugd het op ons had voorzien.

Wat betreft Chinees restaurant hoop ik dat RKC niet degradeert.

wekke

Ik was al een keer of 6 in het Astridpark geweest, maar nog nooit kon de club en zijn supporters mij bekoren. Tot gisteren dan. Een verschrikkelijk zwak Bilbao werd moeiteloos ingeblikt en het stadion danste op zijn grondvesten.

Op naar Hamburg!

Han

Ik zag vanmiddag eindelijke weer eens een heerlijk aansprekende pot met een ideaal scoreverloop. El Gouna FC nam het op tegen Mokawloon, een voormalige grootmacht en eeuwige sleeping giant die al vroeg in de wedstijd de leiding nam na een parel van een keepersblunder. De 1-1 kwam via topscorer Ahmed Omran op het scorebord na een onverdiende strafschop en de meest recente aanwinst Henry Akile uit Nigeria 'tapte' drie minuten later de 2-1 binnen.

Op slag van rust de 2-2 na een aandoenlijke actie van krokettenbakker Abdo op doel.

Dat vraagt om 45 minuten pompen in de tweede helft en dan word je in de vierde minuut van de extra speeltijd uiteindelijk op je wenken bediend. Heerlijke eruptie op de tribunes en op het veld.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Joost

60 kilometer verderop is het nog altijd een sneeuwhel daarom vond ik mezelf niet terug in Bergisch Gladbach gisteren maar in Glanerbrook voor Game 4 in de halve finale van het landskampionschap ijshockey. Geleen leidde de serie met 2-1 en kon dus voor eigen publiek de winst forceren.

We waren al redelijk vroeg in de ijshal die steeds voller werd, uiteindelijk kwamen er 1857 toeschouwers wat bijna de maximumcapaciteit is. Net als in Game 2, ook in Geleen, pakte Nijmegen in de eerste periode veel straffen. Geleen kon er aanvankelijk niet van profiteren in een zenuwachtige openingsfase. De derde powerplay voor de Eaters was wel raak. Na 15:59 werd de puck in het doel gewerkt. Het brak de wedstrijd open. Geleen kreeg vrijwel direct een 2 minuten penalty tegen incasseerde ook direct de 1-1. Doug Orr had alle vrijheid om op Heinonen af te gaan en won de 1-on-1. Doordat Geleen delayed penalty had mocht de gestrafte speler niet terug het ijs op, Nijmegen bleef dus powerplay houden en scoorde direct 1-2. 80 seconden na de 1-0 was de score volledig omgedraaid.

Geleen begon feller aan de tweede periode en scoorde via een mooie aanval de gelijkmaker. Nijmegen nam toen het initiatief en liet zien waarom het in de reguliere competitie bovenaan eindigde. Geleen was slordig en kwam er nauwelijks uit. De treffers hingen in de lucht en met wat meer geluk dan wijsheid bleef het bij 2-4.

Nijmegen hing in periode 3 lekker achteruit en Geleen vocht voor haar laatste kansen. Dat leverde nog de 3-4 op maar alle volgende kansen gingen naast of werden gered zodat Nijmegen kon juichen. Het was wederom een sfeervol avondje met een spannende pot ijshockey maar waarschijnlijk het laatste duel in Geleen dit seizoen. De Eaters hebben een smalle selectie die langzaamaan uitgeput raakt. Maar wie weet kunnen ze zichzelf nog eenmaal overstijgen, Nijmegen is favoriet maar deze Eaters hebben altijd een kansje.

Han

Ten tijde van het WK 1978 werkte ik als shakerjongleur in een exclusieve cocktailbar in Spanje aan de Costa Dorado nabij Barcelona. Het heeft mij enorm geholpen om de taal machtig te worden door krantenverslagen te lezen van wedstrijden die ik had gezien; 'contextual reading' zogezegd. Een andere beproefde methode qua taalverrijking is het lezen van stripverhalen omdat je 'ziet' waar het over gaat.

Een van de beproefde opties om mijn Arabisch bij te spijkeren is het proberen te volgen van commentatoren bij voetbalwedstrijden. Dan leer je al gauw dat 'arrebeyah' een voorzet is en 'mish mumkin' een gemiste kans.

Zo ook het ontcijferen van team sheets omdat je de spelersnamen kent maar níet de opstelling weet. Gisteren:



Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Gerrit-Jan

Citaat van: Han op mrt 11, 2010, 22:50:38
Zo ook het ontcijferen van team sheets omdat je de spelersnamen kent maar níet de opstelling weet. Gisteren:

En begrijp je hier daadwerkelijk iets van? Heb vorig jaar het hiragana en katakana (2 van de 4 gebruikte alfabetten in Japan) aardig onder de knie gekregen, maar dit ziet er helemaal uit als abacadabra.

wekke

Gemengde gevoelens na het dagje Hamburg. Positief was de sfeer bij de vele Anderlecht fans en het stadion vond ik aan de binnenkant zeer fraai. Negatief was dat ik het stadion van Sankt Pauli niet binnen mocht. Bovendien vind ik Hamburg qua sfeer en beleving de zwakste Duitse club die ik al aan het werk zag.

Foto's en verslag volgen nog een dezer dagen.

King Nothing

Als Emmensupporter heb je het niet makkelijk...

Gisteren de "degradatiekraker" tegen Telstar. Bij winst van Emmen wordt de voorsprong op de 19e en laatste, dus degradatie, plaats zo groot dat "we" wel veilig zijn. Telstar moet ook winnen om aansluiting met onder andere Emmen te houden.

Binnen 5 minuten is het 1-0. Direct erna slaat bij de thuisclub de paniek toe... Wat doen we, doordrukken of de voorsprong verdedigen? Logische keus is de 1e, dus Emmen gaat verdedigen wat logisch kiezen kan de trainer niet. Net als vorige week tegen FC Oss... Emmen komt 2-0 en 3-1 voor, gaat met die laatste stand rusten en de trainer besluit dat 3-1 wel genoeg is en gooit er een verdedigende 2e helft tegenaan. Gevolg? Een 3-3 eindstand.

De rest van de eerste helft is dus drama, de tweede helft is van Emmenkant zomogelijk nog slechter. Telstar ruikt kansen en jawel, Plet, de topscorer van Telstar, scoort de 1-1 en vlak erna dolt hij de verdediging en scoort de 1-2. Bij Emmen ontbeert het aan veerkracht, creativiteit en motivatie, de trainer wisselt wat en verdomd, opeens staan er wat spelers op, de ruggen worden gerecht en Emmen zet in de laatste 5 minuten nog eens aan. Ik kan me niet voorstellen dat de trainer dit idee heeft geopperd, hem kennende is hij blij met een kleine thuisnederlaag.

In de 88e minuut komt de beloning als Ter Heide de bal tegen de Telstargoalie aan knalt en Denissen het beslissende zetje geeft aan de bal die terug het veld in rolt, 2-2. En in de 92e minuut krijgt een jeudige invaller de bal aan de zijkant van het veld, hij stoomt op richting de 16 en haalt verwoestend uit. 3-2. Zijn eerste goal in het betaald voetbal en, zoals de trainer van Telstar terecht zal opmerken, van een schoonheid die hij nooit meer zal overtreffen.

En dan zit je een dag na de wedstrijd in dubio met je gevoel.... De punten zijn heilig en heul heul heul belangrijk, maar kwam deze winst nu dankzij de wissels, dankzij de trainer of omdat er een paar spelers er voor gingen? Ik denk het laatste, het spel van Emmen was na de 1-0 niet om aan te zien. Telstar wilde niet voetballen, Emmen kon het niet.
Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

Joost

Gisteravond een redelijk vermakelijke Alemannia v Bielefeld gezien. 2-1 bij rust en dat was ook de eindstand.

Vanmiddag omdat ik toch niets te doen had ook Roda JC A1 v Sparta A1 meegepakt. Belangrijke pot in de degradatiestrijd. 4 teams op 19 punten, 1 vliegt eruit, 1 gaat naar de nacompetitie. Het werd 1-1 wat ook wel een terechte uitslag was. Sparta vlak na de pauze op 0-1. Middels een penalty 5 minuten voor het einde gelijk. Roda was de bovenliggende partij, voornamelijk na de pauze maar dat was gezien het scoreverloop niet verrassend.

Ici c est Paris

Citaat van: Joost op mrt 13, 2010, 17:27:43
Gisteravond een redelijk vermakelijke Alemannia v Bielefeld gezien. 2-1 bij rust en dat was ook de eindstand.

Vanmiddag omdat ik toch niets te doen had ook Roda JC A1 v Sparta A1 meegepakt. Belangrijke pot in de degradatiestrijd. 4 teams op 19 punten, 1 vliegt eruit, 1 gaat naar de nacompetitie. Het werd 1-1 wat ook wel een terechte uitslag was. Sparta vlak na de pauze op 0-1. Middels een penalty 5 minuten voor het einde gelijk. Roda was de bovenliggende partij, voornamelijk na de pauze maar dat was gezien het scoreverloop niet verrassend.

Ik ging vanmiddag bij FC Utrecht A1 - Ajax A1 kijken, heb bij beide kanten wat bekenden dus altijd leuk. Laatste minuut een zege voor Utrecht, 2-1.

Joost

Komt daar wat publiek op af?

Bij Roda waren het een kleine 100 toeschouwers.