Hoofdmenu

Duitsland

Gestart door hgrm, feb 18, 2008, 23:23:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 15 gasten bekijken dit topic.

Luccie

Vandaag kaarten besteld voor de wedstrijd Bayer Leverkusen - Hoffenheim. Ja, ik weet er zijn sfeervollere stadions te vinden, maar ik wilde toch een keer het stadion zien.

Ik vond het opvallend hoe goedkoop de kaarten waren; ik was voor een volwassen- en kinderkaart aan de lange zij € 20,-- kwijt. Zal wel een kwestie zijn van "vraag en aanbod", maar mogen best meerdere clubs een voorbeeld aan nemen.

hgrm

Niet zo lang geleden ben ik ook in Leverkusen geweest en ik moet zeggen dat het me niet tegenviel.
Eén van de kleinere stadions, dus het zit er ook altijd vol.
Bovendien: Ik denk dat Leverkusen misschien wel de best voetballende ploeg is die ik dit seizoen in actie heb gezien.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Luccie

Ik heb Leverkusen enkele maanden geleden gezien tegen Mönchen Gladbach en was onder de indruk van hun combinatiespel.
Ben dus wel benieuwd naar een thuiswedstrijd van ze.

Joost

Citaat van: hgrm op mrt 23, 2013, 20:09:32
Niet zo lang geleden ben ik ook in Leverkusen geweest en ik moet zeggen dat het me niet tegenviel.
Eén van de kleinere stadions, dus het zit er ook altijd vol.
Bovendien: Ik denk dat Leverkusen misschien wel de best voetballende ploeg is die ik dit seizoen in actie heb gezien.
Dat laatste kan ik beamen. Heerlijke ploeg speelt daar.

Vol zat het er tegen Frankfurt niet, druk was het wel.

AthleticHolanda

Citaat van: Luccie op mrt 23, 2013, 20:00:42
Ik vond het opvallend hoe goedkoop de kaarten waren; ik was voor een volwassen- en kinderkaart aan de lange zij € 20,-- kwijt. Zal wel een kwestie zijn van "vraag en aanbod", maar mogen best meerdere clubs een voorbeeld aan nemen.

Ze hanteren dit systeem, dat levert nog al eens lege vakken op...


Luccie

Oké, op die manier. Opvallend om te zien dat er flinke verschillen tussen de categorieën zitten.
Schijnbaar hebben wij ongemerkt een goedkope wedstrijd uitgekozen, nu nog hopen dat het een beetje gevuld zal zijn.

Overigens ging onze voorkeur in eerste instantie uit naar de wedstrijd Eintracht Frankfurt - Schalke `04, maar die was helaas uitverkocht.




ALenstra

Overigens zijn nu alle speeldagen van de bundesliga en 2e bundesliga vast gesteld.

ALenstra

Ik lees op WDR-tekst dat Borussia Mönchengladbach op 20 en 21 juli een toernooi organiseert. Behalve de thuisclub doen ook Borussia Dortmund, Bayern München en Hamburger SV mee.

3434

Vraag voor Joost. Is er een speciale reden voor anti-Münster bij Aachen of zijn dit enkel de befaamde Karlsbande Ultras.
Ik vraag het omdat er toch een redelijke afstand tussen de 2 clubs is (naar Duitse normen niet echt, maar toch).

Voor een klein beetje afkeer maak je nog geen sjaals, dus is er een speciale reden?

Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Bier und Bratwurst

was eergisteren in Cloppenburg en daar hebben ze ook al stickers met anti Münster
Het ene stadion is het andere niet!

Joost

Citaat van: 3434 op mrt 30, 2013, 16:06:32
Vraag voor Joost. Is er een speciale reden voor anti-Münster bij Aachen of zijn dit enkel de befaamde Karlsbande Ultras.
Ik vraag het omdat er toch een redelijke afstand tussen de 2 clubs is (naar Duitse normen niet echt, maar toch).

Voor een klein beetje afkeer maak je nog geen sjaals, dus is er een speciale reden?



Ik heb echt geen flauw idee waarvoor die actie was.

Ik kan je we verzeker dan vrijwel iedereen die je daar op de foto ziet inmiddels een stadionverbod heeft.

Terranova

Zit er achter Munster ook niet een investeerder ?!? begreep toen ik er vorige maand was dat ze aan het bekijken waren of een nieuwe Bundesliga waardig stadion haalbaar was. Misschien dat dit de reden is van de afkeer ? Geen flauw idee eigenlijk, maar wellicht dat dit meespeelt ?

ALenstra

Volgens mij heeft Preussen Münster geen rijke investeerder achter zich.

Saltacampos

Foto's van mijn bezoek aan Leverkusen-Wolfsburg begin april (eigen foto's dus geen copyright problemen).
15€ voor een plaatsje langs de zijlijn, in Duitsland is voetbal nog een echte volkssport.

Buitenaanzicht stadion met de boog:


Buitenaanzicht hoofdtribune:


Binnenaanzicht vanop de tribune:


Binnenaanzicht 2:


Uploaded with ImageShack.us

Een soort schrijn dat aan Ballack en Bayer Leverkusen is gewijd in een nabij het stadion gelegen restaurant, net boven de tabakautomaat:



Over land and sea

Terranova

Vond het best een apart stadion dat van Leverkusen. Zat vorig jaar tegen Augsburg op de twee ring tegenover het uitvak (in de hoek). Daar tochtte het door de bouw van het stadion enorm. Alsof je in een windhoos zat. Gelukkig de tweede helft op de 1e ring gaan zitten bij de cornervlag, was nog genoeg plaats.
Jammer van dat soort clubs vind ik die creditcards die je moet "kopen" om eten en drinken te bestellen. Wel een gezellig dagje gehad daar. Super geregeld met parkeren en de transfer nh stadion.