Welke stadions heb je bezocht?

Gestart door Sebastiaan_W, mrt 22, 2008, 08:35:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Langemannetje

Nederland

Amsterdam ArenA
de Kuip Rotterdam
Rat Verlegh Stadion Breda
Abe Lenstra Stadion Heerenveen
Het Kasteel Rotterdam
AFAS Stadion Alkmaar
Galgenwaard Utrecht
Gelredome Arnhem

Duitsland

Westfalenstadion Dortmund
Borussia Park Monchengladbach
Olympiastadion Berlin


Engeland
Old Trafford Manchester
Etihad Stadium Manchester

Spanje
Santiago Bernabeu Madrid

Italie
San Siro Milaan
73 grounds in 14 verschillende landen

ThomasNijenhuis

Nederland
Vitesse - Gelredome
De Koel - VVV
Euroborg - FC Groningen
Mandemakers - RKC Waalwijk
Wageningse Berg - FC Wageningen (Enkel stadion)
De Vliert - FC Den Bosch
Kyocera stadion - ADO Den Haag
Galgenwaard - FC Utrecht
Philips Stadion - PSV
Polman Stadion - Heracles Almelo
Koning Willem II stadion - Willem II
Unive stadion - FC Emmen
De Goffert - NEC
Woudestein - Excelsior
Amsterdam ArenA - Ajax
Het Kasteel - Sparta
De Aadelaarshorst - Go Ahead Eagles
Oosterpark Stadion - FC Groningen
De Vijverberg - De Graafschap
Arke Stadion - FC Twente (voor de verbouwing van de huidige Grolsch Veste)
Jan Louwers Stadion - FC Eindhoven
Rat Verlegh - NAC Breda
Frans Heessen Stadion - FC Oss
De Langeleegte - BV Veendam
IJsseldelta stadion - FC Zwolle
Kras Stadion - FC Volendam
Fly Brazil stadion - AGOVV
Vast en Goed stadion(?) - RBC Roosendaal (Enkel stadion)
Abe Lenstra Stadion - SC Heerenveen
Parkstad Limburg stadion - Roda JC
Mitsubishi Forklift Stadion (zucht..) - Almere City
De Geusselt - MVV

Duitsland
Osnatel Arena - VFL Osnabruck
Rewirpower Stadion - VFL Bochum
Grotenburg Stadion - KFC Uerdingen (Enkel stadion)
MSV Arena - MSV Duisburg
Solar Technics Arena(?) - Sportfreunde Lotte
BayArena - Bayer Leverkusen
Volksbank Arena - Stadion Essen (nieuwe stadion)
Preussenstadion - FC Preussen Munster
Esprit Arena - Fortuna Dusseldorf
Tivoli - Alemannia Aachen (nieuwe stadion)
Veltins Arena - Schalke 04

Belgie
Cristal Arena - KRC Genk
Stade de Pairay - Club Luik (Ben niet meer zeker van de bespeler van dit stadion)
Florent Beeckman Stadion - FCV Dender (enkel stadion)
De Leunen - Verbroedering Geel-Meerhout (enkel stadion)
Stade de la Cite de l'Oie - CS Vise (enkel stadion)
Patro Stadion - Patro Eisden (enkel stadion)
Herman Vanderpoorten Stadion - K Lierse SK
Albertpark - KV Oostende (enkel stadion)
Achter de kazerne - KV Mechelen
Olympisch Stadion - Germinal Beerschot (enkel stadion)
Stade Maurice Dufrasne - Standard Luik
Jan Breydel Stadion - Club Brugge
De Bosuil - Royal Antwerp (enkel stadion)

Engeland
Old Trafford - Manchester United (rondleiding)
Selhurst Park - Crystal Palace Enkel stadion en zelfs op het veld gestaan
Anfield - Liverpool FC (rondleiding)
Goodison Park - Everton FC

------------------------------------------------------------------------------

Na het tikken van dit lijstje stadions ben ik nog benieuwd naar jullie mening.
Vinden jullie dat 'Groundhoppen' alleen kan bij het bezoeken van een wedstrijd?
Of kan dit ook, zoals je in mijn lijst in Belgie veel ziet, zonder een wedstrijd. Hierbij ben ik wel daadwerkelijk in het stadion geweest.

Eind van de maand voeg ik VFB Stuttgart en FSV Frankfurt bij mijn lijstje.
Wellicht nog een paar kleinere clubs/stadions die in de regio liggen.
De eerste klap is een daalder waard. De winnende een miljoen.

Hugo

Citaat van: Breda op mrt 04, 2013, 21:08:35
Lekker zelf bepalen. Alleen groundhopfascisten - mogen jullie raden uit welk land het gros van dit gilde afkomstig is - gaan regels bedenken voor zoiets onbenulligs.

Haha, herr Tükker is weer scherp!

hgrm

Het is nuttig om begrippen van een goede definitie te voorzien, zodat je zonder misverstanden met elkaar het erover kunt hebben.
De consensus is wel zo ongeveer:
groundhoppen = een wedstrijd bezoeken in een stadion.
groundspotten = een stadion bezoeken zonder wedstrijd.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Han

#184
Citaat van: ThomasNijenhuis op mrt 04, 2013, 20:13:58

Na het tikken van dit lijstje stadions ben ik nog benieuwd naar jullie mening.
Vinden jullie dat 'Groundhoppen' alleen kan bij het bezoeken van een wedstrijd?

Ich habe, um er at random zwei zu bedeuten, das Stadion von Aalborg FC in Denmark und das Azteca in Mexico-Stad besucht.


Ich würde mich nichts anziehen von Teutonischen Heuschrecken die behaupten dass ein Stadion nur 'salonfähig' ist wenn ein Spiel statt findet. So lüste Ich er woll noch ein Pärchen. 

Strangely Devoted or Mentally Disturbed

FCT1980

Citaat van: Breda op mrt 04, 2013, 21:08:35
Lekker zelf bepalen. Alleen groundhopfascisten - mogen jullie raden uit welk land het gros van dit gilde afkomstig is - gaan regels bedenken voor zoiets onbenulligs.

Helemaal mee eens.
Maar tel je een stadion dan wel als je er alleen aan de buitenkant omheen bent gelopen?
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

spons

Citaat van: Han op mrt 04, 2013, 23:25:36
Ich habe, um er at random zwei zu bedeuten, das Stadion von Aalborg FC in Denmark und das Azteca in Mexico-Stad besucht.


Ich würde mich nichts anziehen von Teutonischen Heuschrecken die behaupten dass ein Stadion nur 'salonfähig' ist wenn ein Spiel statt findet. So lüste Ich er woll noch ein Pärchen.

En dat randje oude stenen dat jij in Londen in de tuin van een aantal nietsvermoedende bewoners hebt bezocht als zijnde de rerstanten van het oude stadion van Arsenal voor de tijd van Highbury, tel je dat als stadion mee Han ?
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

FCT1980

There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

HRM1880

Ik volg enkel wat er op Wikipedia staat en daar is het vrij duidelijk.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Groundhoppen

Ik ben dan ook een voorstander van het onderscheid groundhoppen-groundspotten. Zonder wedstrijd had ik bijvoorbeeld nooit op Worcester Park of Viktoria Zizkov beland. Dus ja voor mij is het belangrijk dat er een wedstrijd gespeeld wordt.

hgrm

Citaat van: Breda op mrt 05, 2013, 13:16:17
Is die consensus er volgens jou of vind je dat die er moet zijn? Want als ik bijvoorbeeld naar de definitie kijk op deze fraaie fotosite, klopt die niet met die van jou.
http://lb03.net/lateral-boys%C2%A0groundhopping/
Jammer hè?
Conclusie: ik houd me alleen aan mijn eigen consensus.

Ik snap het gezeur en vooral het sarcasme hierboven niet.
Het gaat hier om terminologie, niet om een waarde-oordeel. Dat sommigen dat er van maken, zegt meer over hen dan over mij.

Taal is een communicatiemiddel en de kracht van taal zit erin dat er verschillende woorden zijn voor verschillende begrippen. Meer is het niet.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

3434

#190
't Is misschien de perceptie.. Als iemand 500 grounds heeft bezocht maar 300 daarvan waren zonder wedstrijd, tegenover iemand met 250 grounds (met wedstrijd). De 2de persoon vind mogelijk dat hij er meer heeft (of dat die meer tellen).

Aan de andere kant zijn er ook heel veel grounds waar niemand meer op voetbalt, dus onmogelijk om aan te vinken (tenzij groundspot). Maakt allemaal niet veel uit.

Zelf zie ik het niet als een wedstrijd of iets om over te stoefen. Ik vind het wel fijn om te weten hoeveel ik er heb bezocht.
Ik bezoek geen grounds zonder wedstrijd maar het kan wel gebeuren zoals tijdens een trip naar London heb ik Wembley bezocht zonder wedstrijd.  Ik hou het gewoon bij zoals hier onder mijn profielfoto staat, duidelijker kan niet :)

My 2 cents.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11


Joost

Citaat van: Breda op mrt 05, 2013, 17:02:26
Uit het genoemde Wiki-artikel (maar wie heeft dat geschreven? Wie weet wel een forumlid):

Binnen het groundhoppen bestaan met betrekking tot de tellingen stromingen', vooral in Duitsland, die in meer of mindere mate strikt gevolgd worden. Als basisregel geldt echter dat iemand een wedstrijd moet hebben gezien in een stadion om deze aan zijn lijst te kunnen toevoegen. Een stadion bezocht buiten een wedstrijd om, telt derhalve niet 'echt' mee. Dat neemt niet weg dat veel groundhoppers ook graag stadions bezoeken buiten wedstrijden om.


Dat Duitse artikel is wel erg grappig om te lezen met al zijn regeltjes.

Hoe en wat iedereen telt zal mij verder eens worst zijn maar zelf maak ik onderscheid tussen stadions/terrein die ik met en zonder wedstrijd gezien heb. Uiteindelijk was het toch het spelletje voetbal en de club Roda die ooit mijn interesse trokken en wisten vast te houden. Bij de eerste wedstrijden die ik buiten Kerkrade zag was dus ook Roda de reden om te gaan. De nieuwsgierigheid naar andere locaties is bij mij daarom ook een combinatie van wedstrijd met stadion en ambiance, zelfs al staan er maar 3 andere supporters langs de kant.

Han

Citaat van: spons op mrt 05, 2013, 09:00:38
En dat randje oude stenen dat jij in Londen in de tuin van een aantal nietsvermoedende bewoners hebt bezocht als zijnde de restanten van het oude stadion van Arsenal voor de tijd van Highbury, tel je dat als stadion mee Han ?

Ah, The Victoria Ground. De totale ontreddering die zich meester maakte van de bewoner van het onderhavige pand. Kosteloze entertainment.

Ik reken dat tot groundshopping.


Citaat van: TeeZee op mrt 05, 2013, 19:22:19
Laten we 5 jaar terug gaan in de tijd: http://www.groundhopping.nl/index.php?topic=385.0

In 1974 reed ik als dienstplichtig militair, staand in een trein,  vlak langs het Neckarstadion in Stuttgart. Zonder mij zou de voertaal op dit platform Duits zijn.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Ici c est Paris

Ik vind het niet zo relevant wat anderen er van vinden, inderdaad, het is voor iedereen verschillend. Ik tel de stadions die ik zonder wedstrijd bezoek wel, maar het geeft mij geen voldaan gevoel. Zo ben ik 4 jaar terug in Nice in een leeg stadion geweest, maar wou ik perse terug voor een wedstrijd voor het gesloopt werd. Nu kan ik 'vredig sterven'.

Maar een wedstrijdbezoek is niet zaligmakend. Zo heb ik bepaalde stadions zonder wedstrijd echt heel uitgebreid gezien, maar zijn er bepaalde stadions die ik wel met wedstrijd bezocht heb die ik maar nauwelijks heb gezien door de combiregeling, waardoor ik die stadions zonder wedstrijd dus eigenlijk 'meer' heb bezocht dan sommige met wedstrijd.