Hoofdmenu

Duitsland

Gestart door hgrm, feb 18, 2008, 23:23:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

hgrm

Uiteindelijk is het simpel: niet meer geld uitgeven dan dat je hebt. Maar daar beginnen de problemen. Veel clubs geven niet het geld uit dat ze nu hebben, maar het geld dat ze over een tijdje denken te hebben. En vaak genoeg gaat dat goed. Als de investering zich inderdaad uitbetaalt en het inderdaad lukt te promoveren/champions' league te halen/whatever, dan hebben ze het goed gedaan, hun nek uitgestoken enz. Clubs die hetzelfde beleid hebben maar het net niet redden, komen in de shit terecht maar zijn niet slechter/incompetenter dan de clubs die een onverantwoorde gok wel goed zien uitpakken.

De enige echte oplossing is dat clubs onder strakke accountantscontrole komen te staan wat betreft begroting en jaarrekening en desnoods onder curatele worden zet als ze onverantwoord financieel beleid voeren.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

FCT1980

Spijker op de kop hgrm.
Daar is het met FC Twente ook mis gegaan. En zie waar we nu staan.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

ALenstra

Stadion van MSV Duisburg per direct dicht op last van gemeente Duisburg. Dit vanwege schade aan het dak.

hgrm

Citaat van: ALenstra op jan 18, 2019, 18:57:37
Stadion van MSV Duisburg per direct dicht op last van gemeente Duisburg. Dit vanwege schade aan het dak.

https://www.reviersport.de/artikel/dach-defekt-bauamt-sperrt-duisburger-arena/
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Jehoentelaar

Goed nieuws voor sommigen en slecht nieuws voor anderen: Preußen Münster heeft weer een ultragroep. Naar verluidt grotendeels dezelfde lui die eerst in groepen zaten die zich hadden opgeheven, dus alle vooroordelen zijn weer eens bevestigd. Niettemin vind ik het wel prima want we spelen dit seizoen nog een aantal fraaie thuiswedstrijden en dan is een sfeeractie af en toe wel leuk.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

watergatehopper

Citaat van: Jehoentelaar op jan 28, 2019, 20:54:58
Goed nieuws voor sommigen en slecht nieuws voor anderen: Preußen Münster heeft weer een ultragroep. Naar verluidt grotendeels dezelfde lui die eerst in groepen zaten die zich hadden opgeheven, dus alle vooroordelen zijn weer eens bevestigd. Niettemin vind ik het wel prima want we spelen dit seizoen nog een aantal fraaie thuiswedstrijden en dan is een sfeeractie af en toe wel leuk.

Er is niks mis met een ultragroep maar persoonlijk vind ik het weleen storend als je vaker achter elkaar naar Duitsland gaat. Veel dezelfde liedjes alleen een andere kleur. En die protesten moet ook eens afgelopen zijn. Maar goed....
Betekend dit dat PM nu 1 Ultragroep heeft? In dat geval zou ik het ook goed nieuws noemen.
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

Jehoentelaar

Jup, het is enkel deze groep. Hij zou bestaan uit vroegere 'leden' van beide oude groepen (die al eerder hun onderlinge gesodemieter hadden gestaakt).
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

Jef400

Citaat van: watergatehopper op jan 29, 2019, 14:49:47
Er is niks mis met een ultragroep maar persoonlijk vind ik het weleen storend als je vaker achter elkaar naar Duitsland gaat. Veel dezelfde liedjes alleen een andere kleur. En die protesten moet ook eens afgelopen zijn. Maar goed....
Betekend dit dat PM nu 1 Ultragroep heeft? In dat geval zou ik het ook goed nieuws noemen.
Ik begin er me er bij Sparta eigenlijk ook wel aan te storen. Je gaat geen olé zingen als je een kansloze wedstrijd speelt bij Telstar.

casper.eniesee

Citaat van: Jef400 op jan 29, 2019, 18:32:26
Ik begin er me er bij Sparta eigenlijk ook wel aan te storen. Je gaat geen olé zingen als je een kansloze wedstrijd speelt bij Telstar.
Ik vind 90 minuten achter de club mooi, ook al sta je met 5-0 achter.
Instagram: Groundhopper024

Nort

Citaat van: casper.eniesee op jan 30, 2019, 15:04:40
Ik vind 90 minuten achter de club mooi, ook al sta je met 5-0 achter.
Als het incidenteel en oprecht is wel. In Duitsland is daar geen sprake van.

Ontopic: Eén uniforme sfeergroep bij PM is wel een hele verbetering t.o.v. twee/drie kleuterklassen die elkaar beconcurreren, interessanter vinden dan wat er op het veld gebeurd.

hgrm

Laatst was er om de één of andere vage reden weer een Stimmungsboykot in Duitsland (door het geprotesteer om alles en niks zijn die protesten inmiddels ook gedevalueerd tot onder het nulpunt). Toen hoorde ik (althans op de Sportschau) weer stadiongeluid zoals stadiongeluid moet zijn: aanzwellend zodra er iets interessants dreigt te gebeuren en dan weer afzwakkend tot bijna stilte als er de kans voorbij is. Dus wat mij betreft elke week Stimmungsboykot.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

FCT1980

Citaat van: Nort op jan 30, 2019, 15:21:39
Als het incidenteel en oprecht is wel. In Duitsland is daar geen sprake van.

Waarom zouden Duitse ultras niet oprecht zijn dan? Die jongens geven echt alles voor hun club.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Nort

Citaat van: FCT1980 op jan 30, 2019, 18:31:11
Waarom zouden Duitse ultras niet oprecht zijn dan? Die jongens geven echt alles voor hun club.
ze zijn vooral heel erg druk met hunzelf, niet de club. Monotoon door zingen bij een 0-2, 0-4 of 0-6 stand heeft weinig met sfeer te maken. Dat doen ze enkel voor zichzelf, zodat na afloop op het internet kunnen zetten (en lezen) dat de support fantastisch was. 

FCT1980

Citaat van: Nort op jan 30, 2019, 18:38:39
ze zijn vooral heel erg druk met hunzelf, niet de club. Monotoon door zingen bij een 0-2, 0-4 of 0-6 stand heeft weinig met sfeer te maken. Dat doen ze enkel voor zichzelf, zodat na afloop op het internet kunnen zetten (en lezen) dat de support fantastisch was.

Dat monotone zingen ben ik ook niet van maar ultras zijn zo veel meer dan dat.
Ze leven voor hun club, dat kan ik uit ervaring beamen.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Nort

Citaat van: FCT1980 op jan 30, 2019, 21:37:06
Dat monotone zingen ben ik ook niet van maar ultras zijn zo veel meer dan dat.
Ze leven voor hun club, dat kan ik uit ervaring beamen.
Zij leven vooral voor zichzelf. Anders zouden ze niet:
- Club opzadelen met boete's voor vuurwerk en ander baldadig gedrag
- Protestacties organiseren TIJDENS een wedstrijd
- Andere sfeermakers tegenwerken, voor het grotere doel (namelijk proberen de prestaties van de club positief te beinvloeden)
- Rellen met politie/fans tegenstander

Dat is overigens niet alleen in Duitsland, maar in mindere mate ook hier in NL.