Hoofdmenu

Beker van België

Gestart door Joost, jun 18, 2008, 21:10:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joost

Ik ben even in Excel bezig geweest.

Even klikken voor leesbare versie.

Datums
Ronde 1; 27 juli
Ronde 2; 3 augustus
Ronde 3; 10 augustus
Ronde 4; 17 augustus
Ronde 5; 24 augustus

Regionale indeling
Groep 1;
Wedstrijden 1 t/m 14 en 89 t/m 95
12 clubs uit Bevordering, 16 clubs uit Provinciale (12 West-Vlaanderen, 3 Oost-Vlaanderen en 1 Henegouwen)

Groep 2;
Wedstrijden 15 t/m 24 en 96 t/m 100
8 clubs uit Bevordering, 12 clubs uit Provinciale (4 Brabant en 8 Oost-Vlaanderen waarvan 1 BYE) 

Groep 3;
Wedstrijden 25 t/m 36 en 101 t/m 106
11 clubs uit Bevordering, 13 clubs uit Provinciale (11 Antwerpen en 2 Oost-Vlaanderen)

Groep 4;
Wedstrijden 37 t/m 48 en 107 t/m 112
9 clubs uit Bevordering, 15 clubs uit Provinciale (13 Limburg en 2 Antwerpen)

Groep 5;
Wedstrijdn 49 t/m 56 en 113 t/m 116
7 clubs uit Bevordering, 9 clubs uit Provinciale (allen Brabant)

Groep 6;
Wedstrijden 57 t/m 66 en 117 t/m 121
5 clubs uit Bevordering, 15 clubs uit Provinciale (11 Henegouwen en 4 Namen)

Groep 7;
Wedstrijden 67 t/m 78 en 122 t/m 127
8 clubs uit Bevordering, 16 clubs uit Provinciale (12 Luik en 4 Namen)

Groep 8;
Wedstrijden 79 t/m 88 en 128 t/m 132
4 clubs uit Bevordering, 16 clubs uit Provinciale (12 Luxemburg en 4 Namen) 


hgrm

Ziet er goed uit.

Twee vragen:

1) ga je 'm ook per ronde bijwerken?
2) heb je al speeldata?
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Pieros

Ook al zijn het vooral "kleine" clubs, begint het toch wel een beetje te kriebelen. Ben erg benieuwd naar de speeldata.

Joost

Ik heb de speeldata bij de eerste post gezet, evenals de regionale indeling.

wekke

Gisteren hebben we een kleine stap gezet richting de finale...wat een prestatie zou dat zijn!

Enkele foto's die ik nam van Genk-Lierse















HJanneman

#5
Een voorzichtige felicitatie van mijn kant, Wekke.
Volgens mij kwam Genk nog goed weg ook, met deze 2-2!
Het zou wel een geweldige stunt zijn om als 2e klasser de finale te bereiken, want het gebeurt wel eens vaker (Cardiff vorig jaar, bijv. in Engeland), maar dat doet niets af aan de geweldige prestatie, want iedere keer is weer uniek.

edit: trieste belangstelling in Genk voor een halve finale, overigens.
Dan verdien je de finale ook niet!

Joost

Citaat van: HJanneman op mrt 04, 2009, 15:45:51
Een voorzichtige felicitatie van mijn kant, Wekke.
Volgens mij kwam Genk nog goed weg ook, met deze 2-2!
Het zou wel een geweldige stunt zijn om als 2e klasser de finale te bereiken, want het gebeurt wel eens vaker (Cardiff vorig jaar, bijv. in Engeland), maar dat doet niets af aan de geweldige prestatie, want iedere keer is weer uniek.

edit: trieste belangstelling in Genk voor een halve finale, overigens.
Dan verdien je de finale ook niet!
Prijzen waren 17,50 en het was live op TV...

wekke

Citaat van: HJanneman op mrt 04, 2009, 15:45:51
Een voorzichtige felicitatie van mijn kant, Wekke.
Volgens mij kwam Genk nog goed weg ook, met deze 2-2!
Het zou wel een geweldige stunt zijn om als 2e klasser de finale te bereiken, want het gebeurt wel eens vaker (Cardiff vorig jaar, bijv. in Engeland), maar dat doet niets af aan de geweldige prestatie, want iedere keer is weer uniek.

edit: trieste belangstelling in Genk voor een halve finale, overigens.
Dan verdien je de finale ook niet!

In België is het van 2001 geleden dat een tweedeklasser de finale bereikte, toen was het Lommel dat in die finale wel verloor van Westerlo.

En inderdaad ik ergerde me ook dood aan het feit dat het stadion half leeg was. De beker leeft echt bij de lagere klassers en dus is het telkens super om te zien dat zulke ploegen de kwart- en halve-finales bereiken. Derde keer in de 9jaar dat ik naar Lierse ga kijken dat we de halve finales bereiken (telkens ook uitgeschakeld).. hopelijk derde keer goede keer  :)

Citaat van: Joost op mrt 04, 2009, 15:53:59
Prijzen waren 17,50 en het was live op TV...

De duurste wel, goedkoopste 12,5€. Maar dan nog, de beker leeft gewoonweg niet bij "de grote 5"

Stadionhopper

Ik zet hele grote vraagtekens bij de 1-2 van Lierse SK. De bal wordt in de korte hoek geschoten (die normaal altijd afgedekt dient te worden door de keeper). De keeper probeert de bal met een duik en zijn handen tegen te houden, dit lukt niet. Elke normale keeper had zijn voet naar voren geschoven en was de bal er nooit ingegaan. Dit leek wel erg opzichtig een bal doorlaten. In de herhaling kon ik het nog steeds niet geloven dat die bal er in kon.

Het is niet dat ik het Lierse niet gun, want een sympathie voor Genk heb ik ook niet. Het viel me alleen op.

Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Wouter

#9
Citaat van: Dennis1981 op mrt 04, 2009, 18:14:37
Ik zet hele grote vraagtekens bij de 1-2 van Lierse SK. De bal wordt in de korte hoek geschoten (die normaal altijd afgedekt dient te worden door de keeper). De keeper probeert de bal met een duik en zijn handen tegen te houden, dit lukt niet. Elke normale keeper had zijn voet naar voren geschoven en was de bal er nooit ingegaan. Dit leek wel erg opzichtig een bal doorlaten. In de herhaling kon ik het nog steeds niet geloven dat die bal er in kon.

Het is niet dat ik het Lierse niet gun, want een sympathie voor Genk heb ik ook niet. Het viel me alleen op.



Ni overdrijven he:)! Tshiala veinsde gewoon een voorzet, keeper ging weg van zijn eerste paal en Tshiala schoot hem dan mooi in het hoekje waar de keeper hem niet meer verwachtte. Verhulst is trouwens een vreselijk slechte doelman, hij maakte meerdere fouten gisteren

Wij konden het ook niet geloven dat de bal er in zat. Wat een schitterende avond gisteren in Genk... Puur genieten met een heerlijke sfeer en 11 Lierse leeuwen op het veld. Op naar de finale:)!
Laatste nieuwe ground: Jan Louwers Stadion, FC Eindhoven-Emmen
Laatste wedstrijd: 20/03, Lierse-KVSK United
Volgende wedstrijd: 24/03, Tournai-Lierse

hoevenen lion

Citaat van: wekke op mrt 04, 2009, 16:00:27De beker leeft echt bij de lagere klassers en dus is het telkens super om te zien dat zulke ploegen de kwart- en halve-finales bereiken.
Bedoel je dan de hele beker campagne of enkel de kwart en halve finale? Want ik herinner mij een Lierse - Antwerp waar er maar maximum 1500 tot 2000 Lierse supporters waren en tussen de 7500 en 8000 Antwerp supporters.

wekke

Citaat van: hoevenen lion op mrt 06, 2009, 20:42:59
Bedoel je dan de hele beker campagne of enkel de kwart en halve finale? Want ik herinner mij een Lierse - Antwerp waar er maar maximum 1500 tot 2000 Lierse supporters waren en tussen de 7500 en 8000 Antwerp supporters.

Hele beker campagne en inderdaad toen Lierse in eerste speelde, kwam er ook weinig volk af op de bekerwedstrijden. (al waren er wel meer pallieters dan jij doet uitschijnen, maar ga geen woorden meer vuilmaken aan die wedstrijd)

hoevenen lion

Citaat van: wekke op mrt 08, 2009, 20:52:39
Hele beker campagne en inderdaad toen Lierse in eerste speelde, kwam er ook weinig volk af op de bekerwedstrijden. (al waren er wel meer pallieters dan jij doet uitschijnen, maar ga geen woorden meer vuilmaken aan die wedstrijd)
Ja ik was aan het overdrijven. Het waren er 2574.

jean-jerre

Citaat van: hoevenen lion op mrt 09, 2009, 22:19:43
Ja ik was aan het overdrijven. Het waren er 2574.

Het stadion was die wedstrijd uitverkocht... En ik denk dat het ongeveer fifty-fifty verdeeld was. Wat een mooie prestatie voor RAFC is (dan heb ik het enkel over de opkomst) maar zeker geen schande voor Lierse. Toch niet als je stadion een capaciteit van om en bij de 15.000 toeschouwers heeft en je in de diepste crisis uit de clubgeschiedenis zit.


wekke

#14
5e ronde (22/08-23/08):

URS Du Centre (3B) - Deinze (3A)
Verbroedering Meldert (4B) - Vervietois (3B)
Tongeren (3B) - Virton (3B)
Wetteren (2) - K.SK.Hasselt (3B)
Dessel Sport (3B) - OH Leuven(2)
FC.Bleid (3B) - Antwerp (2)
Wielsbeke (3A) - Spouwen-Mopertingen (4C)
Vigor Wuitens Hamme (3A) - Hoogstraten (3A)
Lierse (2) - Huy (4D)
Ronse (2) - Oudenaarde (3A)
Sint Truiden (1) - Woluwe Zaventem (3B)
Rupel Boom (3A) - Beveren (2)
R.Ent.Bertrigeoise (4D) - White Star Woluwe (3B)
Eendracht Aalst (3A) - KVSK United (2)