Hoofdmenu

Zomerquiz

Gestart door Joost, aug 19, 2008, 19:44:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joost

Vraag 1
Vanaf welk jaar was het toegestaan om in een League wedstrijd twee spelers te wisselen

Vraag 2
Van de huidige 92 clubs in de Premier en Football League was Hull City de 57ste club ooit die in de hoogste divisie mocht starten. Nu is niet de vraag welke 34 clubs nog nooit het hoogste niveau haalden maar: welke 5 van de 57 clubs hielden het slechts 1 jaar vol op het hoogste niveau (Hull City zit hier niet bij).

Vraag 3.
Fisher Athletic uit de Docklands in London is geen club van vissers, naar wie/wat is de club wel genoemd?

Vraag 4.
In de vroege jaren van de FA Cup mochten clubs uit alle vier de Home Countries zich inschrijven. Er is 1, engelse, club die FA Cup duels heeft gespeeld tegen tegenstanders uit alle vier de landen, welke.

Vraag 5.
Wat is de grootste stad (met stadsrechten) in Engeland zonder een Leagueclub.

Vraag 6.
Welk stadion staat het dichtste bij de rivier de Mersey.

Vraag 7.
De bijnaam van Crystal Palace is de Eagles naar de vogel die in 1936 in het logo verscheen. Maar het was helemaal geen adelaar in dat logo, wat was het wel voor vogel.

Vraag 8.
Sheffield United staat nu bekend als de Blades, 100 jaar geleden was dit anders en waren het de Cutlers. Van wie werd de bijnaam de Blades overgenomen?

Vraag 9.
Wat is de enige club die in speelde in de Premiership en de Old Division One, Two, Three, Four, Three North en Three South.

Vraag 10.
Rochdale heeft het record qua aantal jaren achtereen in de laagste League divisie. Welke club heeft dat record voor de, nu geheten, League One

Vraag 11.
Welke club speelde een FA Cup finale op 5 verschillende locaties te weten: de Kennington Oval, Fallowfield Manchester, Crystal Palace, Stamford Bridge en Wembley


Vraag 12.
Een weggevertje ter afsluiting en het antwoord is tevens het antwoord op 1 van de eerdere vragen.
Welke Engelse club won meer Europacups dan landstitels.

Ici c est Paris

Ik heb praktisch alle antwoorden, moet ik ze hier nu plaatsen ofniet? Anders zijn die antwoorden al vergeven en dat komt de spelvreugde nou niet bepaald ten goede.

Joost

Citaat van: Ici c est Paris op aug 19, 2008, 20:32:51
Ik heb praktisch alle antwoorden, moet ik ze hier nu plaatsen ofniet? Anders zijn die antwoorden al vergeven en dat komt de spelvreugde nou niet bepaald ten goede.
PB'tje :)

Denniz1974

Jammer dat het Engelse voetbal mij niet zoveel doet, anders had ik graag meegedaan.
Succes allemaal.
@ Joost: prachtig initiatief !!

Ici c est Paris

Haha, en dan heb je maar 2 vragen goed. Over hoogmoed komt voor de val gesproken..

TeeZee

Ik heb geprobeerd om alle vragen te beantwoorden en ben benieuwd in hoeverre ze overeenkomen met wat Joost graag wil horen.

Joost

Citaat van: TeeZee op aug 21, 2008, 11:37:28
Ik heb geprobeerd om alle vragen te beantwoorden en ben benieuwd in hoeverre ze overeenkomen met wat Joost graag wil horen.
Slechts vraag 5 is open voor discussie. Ik zal de vraag eventjes aanpassen.

TeeZee

Mooi, 11 goed dus. Ben benieuwd of er nog iemand komt die wel 100% (12 uit 12) scoort.

TeeZee

Is er uberhaupt iemand voornemens om aan deze leuke quiz mee te doen?

Batflyer

Citaat van: TeeZee op aug 22, 2008, 11:12:43
Is er uberhaupt iemand voornemens om aan deze leuke quiz mee te doen?

Ik heb een poging gewaagd, met Google heb ik het antwoord op vraag 3, 6 en 11 gevonden.
Meer ga ik er niet vinden denk ik. :P
Laatste nieuwe ground:
San Siro (15 februari 2012, AC Milan v Arsenal 4-0)

Volgende nieuwe ground:
Veltins Arena (6 november 2012, Schalke 04 v Arsenal)

TeeZee

Wanneer ga je de antwoorden voor iedereen plaatsen, Joost?

TeeZee

Zal ik de antwoorden maar plaatsen? Anders vervaagt dit topic ook maar in de vergetelheid.

Joost


TeeZee

Vraag 1
Vanaf welk jaar was het toegestaan om in een League wedstrijd twee spelers te wisselen.

1987.

Vraag 2
Van de huidige 92 clubs in de Premier en Football League was Hull City de 57ste club ooit die in de hoogste divisie mocht starten. Nu is niet de vraag welke 34 clubs nog nooit het hoogste niveau haalden maar: welke 5 van de 57 clubs hielden het slechts 1 jaar vol op het hoogste niveau (Hull City zit hier niet bij).

Barnsley, Carlisle United, Leyton Orient, Northampton Town en Swindon Town.
Glossop North End zou de zesde zijn als je je niet zou beperken tot de huidige league clubs.

Vraag 3.
Fisher Athletic uit de Docklands in London is geen club van vissers, naar wie/wat is de club wel genoemd?

Naar een heilige, St John Fisher.

Vraag 4.
In de vroege jaren van de FA Cup mochten clubs uit alle vier de Home Countries zich inschrijven. Er is 1, engelse, club die FA Cup duels heeft gespeeld tegen tegenstanders uit alle vier de landen, welke.

Nottingham Forest.

Vraag 5.
Wat is de grootste stad (met stadsrechten) in Engeland zonder een Leagueclub.

Oxford.
(Deze vraag had ik fout en ik ben heel benieuwd naar de bron en hoe stadsrechten bepaald worden in Engeland.)

Vraag 6.
Welk stadion staat het dichtste bij de rivier de Mersey.

Edgeley Park, Stockport County.

Vraag 7.
De bijnaam van Crystal Palace is de Eagles naar de vogel die in 1936 in het logo verscheen. Maar het was helemaal geen adelaar in dat logo, wat was het wel voor vogel.

Een feniks.

Vraag 8.
Sheffield United staat nu bekend als de Blades, 100 jaar geleden was dit anders en waren het de Cutlers. Van wie werd de bijnaam de Blades overgenomen?

Ik vermoed dat je op Sheffield Wednesday doelt.

Vraag 9.
Wat is de enige club die in speelde in de Premiership en de Old Division One, Two, Three, Four, Three North en Three South.

Coventry City.

Vraag 10.
Rochdale heeft het record qua aantal jaren achtereen in de laagste League divisie. Welke club heeft dat record voor de, nu geheten, League One.

Het is een close call, maar AFC Bournemouth wint het (nog) net aan van Walsall Town.

Vraag 11.
Welke club speelde een FA Cup finale op 5 verschillende locaties te weten: de Kennington Oval, Fallowfield Manchester, Crystal Palace, Stamford Bridge en Wembley.

Wolverhampton Wanderers.

Vraag 12.
Een weggevertje ter afsluiting en het antwoord is tevens het antwoord op 1 van de eerdere vragen.
Welke Engelse club won meer Europacups dan landstitels.

Nottingham Forest.