De Eredivisie 2009 / 2010

Gestart door spons, jun 09, 2009, 17:11:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sebastiaan_W

Citaat van: Rokerman op jun 10, 2009, 19:03:14
Volgens mij zijn in NL de meeste clubs geen eigenaar (meer) van het stadion waar ze af en toe in mogen spelen. Kortom, de eigenaar (meestal gemeente) beslist of het stadion verhuurd wordt en waarvoor. Lijkt mij dus wie het eerst komt.....

Dat is een keuze van de clubs geweest en daar hoeft de KNVB geen rekening mee te houden. Is het risico van de clubs.

Houseman

Feit is dat de KNVB er wél rekening mee houdt, of wij dat nou leuk vinden of niet. Natuurlijk moet een voetbalstadion als primaire functie voetbal hebben, maar als de financiering van een stadion op deze manier makkelijker wordt en we daardoor voetbal van een hoger niveau te zien krijgen heb ik daar vrede mee.

Rokerman

Citaat van: Houseman op jun 11, 2009, 09:37:26
Feit is dat de KNVB er wél rekening mee houdt, of wij dat nou leuk vinden of niet. Natuurlijk moet een voetbalstadion als primaire functie voetbal hebben, maar als de financiering van een stadion op deze manier makkelijker wordt en we daardoor voetbal van een hoger niveau te zien krijgen heb ik daar vrede mee.

Dat is precies wat ik wilde zeggen. Volgens mij is het nog niet voorgekomen dat er een wedstrijd op papier werd verloren omdat het bewuste stadion niet beschikbaar was. Of het nou een top 3 ploeg, Vitesse of welke club dan ook betrof. Uiteindelijk wordt er altijd wel een oplossing gevonden. Clubs en KNVB hebben nou eenmaal niks te eisen als ze geen eigenaar zijn van het stadion. Feitelijk wordt het stadion gewoon voor een dagdeel gehuurd, net als je zelf een squashbaan of bowlingbaan huurt. En ja, als die op dat moment al afgehuurd is voor een bruiloft, zal je op een ander tijdstip of dag moeten gaan squashen of bowlen....
FTM

hgrm

Over het algemeen hebben de voetbalclubs wel in het huurcontract staan dat ze de eerste gebruiksrechten hebben. De voetbalclub is tenslotte wel de grootste gebruiker/inkomstenbron. Waar het volgens mij meestal mis gaat, is bij ingelaste wedstrijden (beker, verplaatste wedstrijden) etc. als er al een ander evenement gepland staat.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Stadionhopper

Ach ja als de grasmat niet goed meer is wordt tegenwoordig de wedstrijd ook een dag verplaatst. Toevalligerwijs ook nog net na een zware bekerwedstrijd van Twente. De KNVB laat het ook nog toe ook.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Stadionhopper

Het concept voor de eerste speeldag:

vrijdag 31 juli
Heerenveen-Roda JC

zaterdag 1 augustus
Heracles Almelo-AZ
Willem II-Vitesse
Sparta-FC Twente
RKC Waalwijk-FC Utrecht

zondag 2 augustus
ADO Den Haag-NAC Breda
Feyenoord-NEC
PSV-VVV-Venlo
FC Groningen-Ajax
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Stadionhopper

Citaat van: Dennis-V op jun 13, 2009, 11:26:24
Ik meen mij te herinneren dat er ooit een traditie was dat de promovendus (kampioen 1e divisie) op de eerste speeldag altijd thuis speelde tegen de landskampioen. Ook hier vernietigd de knvb dus een traditie. Waardeloos !!

Dat was vorig jaar volgens mij al niet meer.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper


Hugo

Citaat van: Dennis1981 op jun 13, 2009, 11:31:59
Dat was vorig jaar volgens mij al niet meer.

En in 1992 ook al niet. Kan Dennis V met feiten bewijzen dat die traditie ooit heeft bestaan?

Stadionhopper

Citaat van: Hugo op jun 13, 2009, 21:52:48
En in 1992 ook al niet. Kan Dennis V met feiten bewijzen dat die traditie ooit heeft bestaan?

Enkele jaren geleden kwam de KNVB met het geweldige idee om de kampioenen van voorgaand seizoen de aftrap voor het nieuwe seizoen zouden geven. Echt uitgevoerd is het idee zelden.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Hugo

Citaat van: Dennis1981 op jun 13, 2009, 21:55:59
Enkele jaren geleden kwam de KNVB met het geweldige idee om de kampioenen van voorgaand seizoen de aftrap voor het nieuwe seizoen zouden geven. Echt uitgevoerd is het idee zelden.

Duits model?

Stadionhopper

Citaat van: Hugo op jun 13, 2009, 21:57:49
Duits model?

In Duitsland is naar mijn weten nooit sprake hier van geweest. In ieder geval niet bewust dat de kampioen van de 2. Liga tegen de kampioen van de Bundesliga speelt. In mijn tijd dat ik een seizoenkaart had bij Mönchengladbach speelde Gladbach 2x de opening van de competitie tegen Bayern. Kan me ook nog een HSV - Bayern en een Dortmund - Stuttgart herinneren.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

spons

Elia: "Ajax vroeg me dwars te liggen"
Eljero Elia is niet blij met de houding van Ajax in de poging om hem los te weken bij FC Twente. Zondag kwam er een einde aan de transfersoap toen de aanvaller zijn handtekening onder een vijfjarig contract bij Hamburger SV zette.


Elia is niet teleurgesteld dat hij niet voor Ajax gaat spelen, maar vindt de rol die de Amsterdammers in de onderhandelingen hebben gespeeld jammerlijk. De club vroeg hem een transfer te forceren.

"Danny Blind heeft in een gesprek aangegeven me graag naar Ajax te willen halen, maar dat bleken loze woorden. Blijkbaar wilde Ajax me niet écht. Anders hadden ze wel meer voor me geboden dan die acht miljoen euro", zegt Elia in De Telegraaf.

"Ajax zei op een gegeven moment: ga een transfer forceren", vervolgt de aanvaller. "Maar waarom? Het verzoek was vergeefs. Ik had en heb een goede verstandhouding met Joop Munsterman en wilde een waardig afscheid. Dat het tussen Ajax en FC Twente sinds de transfer van Rob Wielaert water en vuur is, is toch niet mijn probleem? Toen Ajax me vroeg dwars te liggen, wist ik dat ik daar niet heen zou gaan."

Uiteindelijk kwamen FC Twente en Hamburger SV er wel uit. De Duitsers betalen een transfersom van 9,2 miljoen euro aan de Tukkers. "Nu ben ik opgelucht, happy in Hamburg", zei Elia na zijn keuring bij HSV.

Zegt genoeg over de laaghartige manier van zakendoen in 020, de uitdrukking jodenstreek bestaat niet voor niets blijkt maar weer eens


2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Han

Jij gelooft onconditioneel in de versie van Elia, niet omdat je de man vertrouwt, maar omdat je Ajax verafschuwt.  Selectieve verontwaardiging.

Als de ooievaar een andere afslag had genomen en je in de Watergraafsmeer was opgegroeid had je Elia verketterd. Zo geloofwaardig en inwisselbaar is clubvoorkeur.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

TeeZee

Willem II heeft het Willem II-stadion een andere naam gegeven. Het stadion aan de Goirleseweg heet nu "Koning Willem II-stadion".