Vragen over België

Gestart door 8hugs8, jun 22, 2008, 19:05:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wekke

CiteerVoormalige voetbalclub KFC Rita Berlaar speelde verscheidene jaren in de Belgische nationale reeksen, tot de club in 2000 verdween. Als nieuwe club werd toen SK Berlaar opgericht.

Over Poederlee vind ik niets en ik weet zelf niets af van de club.

Joost

Citaat van: wekke op sep 24, 2010, 15:19:42
Over Poederlee vind ik niets en ik weet zelf niets af van de club.
Poederlee degradeerde na jaren derde klasse keihard in 98. 1 punt in 30 duels. Volgens mij zijn ze heropgericht want nu heet de club VC Poederlee, tot 98 zie ik ze staan als KFC Poederlee.

Meer weet ik er ook niet van, dus misschien dat jullie wat meer informatie konden geven.

AthleticHolanda

Nr 2643 - "KFC Poederlee"
(prov. Antwerpen)
founded as "FC Poederlee"
changed name to "KFC Poederlee"
1998 : retired and refounded as "VC Poederlee" (nr 9328)

http://users.skynet.be/pluto/Textbelgium/Teams.html

Ze zijn dus inderdaad in 1998 heropgericht.


HJanneman

Ik ga eind oktober een weekend naar de Duitstalige regio in België, Kelmis om precies te zijn.
We gaan in die regio fietsen, maar ook hoppen.
Op zaterdagavond staat Eupen - Lierse op het programma.
Eupen in 1e klasse bezoeken wilde ik graag.
Zondag 31 oktober gaan we terug, voor op de terugweg twijfelen we tussen Visé-Turnhout, Alemannia Aachen - VFL Osnabrück en RW Oberhausen - FC Augsburg.

Genk-Anderlecht is natuurlijk een topper, maar die vinden we net even te laat i.v.m. de lange terugreis naar Leeuwarden en de verplichtingen op maandag.

Welke pot is aan te raden?

3434

Visé-Turnhout zou ik al schrappen. Turnhout brengt niet meer dan 100-150 man op de been. Visé een kleine 800-1000. Tenzij je per se het prachtige stadion wilt zien.

Oberhausen zou ik kiezen uit deze drie, voor het stadion. Of Aken wat heeft met Osna moet je eens aan Joost of iemand vragen. Weet ik niet.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

HJanneman

Dankjewel, Oberhausen heeft in ieder geval het meest authentieke stadion.
Nu moet ik dit topic niet gaan degraderen tot waardeloos om alsnog voor Genk-Anderlecht te gaan..(en toch twijfel ik wel:D).

Hugo

Aken - Osna voor een half gevuld stadion lijkt mij niks, Vise ken ik niet, Oberhausen - Augsburg zal amper 5.000 man trekken. Dus ik zou toch maar voor die topper in Belgie gaan; Genk - Anderslecht.

HJanneman

En 3434 noemde niet eens Patro - Overpelt als alternatief;)!
Weer gewonnen, zag ik net, gefeliciteerd!

3434

Bedankt! We lijken op de goede weg, maar rustig blijven is de boodschap.

Genk-Anderlecht is een topper inderdaad. Thuis is er echter niet zoveel sfeer, aldus hun eigen supporters. Al zal het tegen de regerende landskampioen wel het geval zijn. Maar een patrosupporter zal je nooit een wedstrijd van genk aanbevelen, hehe.
Vergelijk het met Roda en MVV.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

HJanneman

En het is 'saai' Visé geworden.
Het meest op de route, maar vooral omdat mijn reisgenoot eens een wedstrijd vanuit zo'n Belgische kantine achter een doel wil meemaken.

Zaterdag 30 oktober: Eupen - Lierse
Zondag 31 oktober: Visé - Turnhout

Joost

Volgens mij hebben ze juist in Vise geen kantine achter het doel.

Joost

Citaat van: Breda op okt 02, 2010, 23:28:32
Ik begon even aan mezelf te twijfelen en heb er het fotoalbum eens bijgepakt. In Wezet is wel degelijk een buvette achter het doel - althans, in februari 2008 nog wel ;).

Persoonlijke to-do list voor morgen:

*Sloopgerei huren
*Kantine slopen

Maar alle gekheid op een stokje, ben er tweemaal geweest en achter het doel staat toch alleen een soort van huis?

Bossche Bol

CS Visé, foto is van 18 april 2010:


Benedengedeelte is kantine daarboven is een sponsorruimte met business-seats.
Laatste nieuwe stadion: Städtisches Stadion an der Grünwalderstraße (Bayern München U19 - Viktoria Plzeň U19, 23-10-2013)

FSC_87

Vorige week nog bij Visé geweest en toen stond de kantine er nog gewoon...

Sebastiaan_W

Speelt Eendracht Aalst na de winterstop thuis nog tegen een club die aardig wat volk mee neemt met uitwedstrijden?