Vragen over België

Gestart door 8hugs8, jun 22, 2008, 19:05:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

3434

Of we nemen met een man of 40-50 kaartjes voor de hoofdtribune en gaan daar staan! Haha, we zien wel.

Een simpele staantribune (lees 2 à 3 betonnen trappen) is toch niet zoveel gevraagd. Net als in Tongeren enkel hoofdtribune. Jammer
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

voetbalfan

Je kan inderdaad beter gaan zitten. Je betaald gewoon inkom en dan kan je kiezen of je gaat zitten of gaat staan, de prijs is hetzelfde. De kaartjes voor die tribune zijn dus gewoon de inkomkaarten. Jullie kunnen misschien zo vroeg gaan dat er nog geen Oosterzonen supporters zijn en gewoon allemaal gaan staan op de tribune!

Hugo

Heeft het stadion in Moeskroen alweer een nieuwe bespeler gevonden?

voetbalfan

Citaat van: Hugo op feb 20, 2011, 11:58:37
Heeft het stadion in Moeskroen alweer een nieuwe bespeler gevonden?

Peruwelz is samengegaan met Moeskroen en nu speelt eigenlijk Peruwelz op Le Cannonier in vierde klasse A geloof ik. Echter staan ze aan de leiding waardoor de weg naar derde open ligt.

Joost

Peruwelz was matig gestart met 6 punten uit 5 duels maar haalde daarna 43 op 45. Beetje hetzelfde verhaal als Racing Mechelen. Eigenlijk is van de vierde klasses alleen D nog spannend.

Verwijderd lid

Misschien al eens gevraagd, maar ik kan 't zo snel niet vinden ...

Klopt het dat de kampioen van 2e klasse direct promoveert naar de 1e klasse ?
Klopt het dat de winnaar van de PlayOff 3 (eupen of Charleroi) moet deelnemen aan een korte competitie met de winnaars van een periodetitel (of zit dat anders ???)

Wie helpt me ? (want ik snap d'r niet veel meer van)

georgesv

klopt alle 2
zo was vorig jr Lierse kampioen
en is Roeselare gezakt na eindronde , Eupen kwam over

Verwijderd lid

Citaat van: georgesv op mrt 26, 2011, 09:58:13
klopt alle 2
zo was vorig jr Lierse kampioen
en is Roeselare gezakt na eindronde , Eupen kwam over

Hoe wordt bepaald welke teams uit 2e klasse aan die extra competitie moeten deelnemen ?
Zijn dat automatisch de nr 2-3-4 uit de stand of is daar een ander systeem voor ?

voetbalfan

Citaat van: Meester op mrt 26, 2011, 10:21:21
Hoe wordt bepaald welke teams uit 2e klasse aan die extra competitie moeten deelnemen ?
Zijn dat automatisch de nr 2-3-4 uit de stand of is daar een ander systeem voor ?

Er zijn drie periodes (een van ongeveer 10-12-12 speeldagen denk ik). Elke periode kent een apart klassement en degene op het einde van die periode wint een periode titel, de gene met de meeste punten tijdens die 10 speeldagen bijvoorbeeld.
Op het einde van het seizoen spelen deze drie periodekampioenen met de vijftiende (na play-offs 3) een kleine competitie met 6 speeldagen, uit en thuis, en de winnaar van deze competitie gaat naar eerste klasse. Het kan dus zijn dat het een tweede of de eerste klasser is.
Wanneer de kampioen van tweede klasse een periodetitel wint, schuift die periodetitel gewoon naar de tweede in het eindklassement waardoor de uiteindelijk tweede dus mag deelnemen aan de eindronde zonder een periodetitel te winnen.
Ik hoop dat je het een beetje begrijpt.

Verwijderd lid

Citaat van: voetbalfan op mrt 26, 2011, 10:33:46
Er zijn drie periodes (een van ongeveer 10-12-12 speeldagen denk ik). Elke periode kent een apart klassement en degene op het einde van die periode wint een periode titel, de gene met de meeste punten tijdens die 10 speeldagen bijvoorbeeld.
Op het einde van het seizoen spelen deze drie periodekampioenen met de vijftiende (na play-offs 3) een kleine competitie met 6 speeldagen, uit en thuis, en de winnaar van deze competitie gaat naar eerste klasse. Het kan dus zijn dat het een tweede of de eerste klasser is.
Wanneer de kampioen van tweede klasse een periodetitel wint, schuift die periodetitel gewoon naar de tweede in het eindklassement waardoor de uiteindelijk tweede dus mag deelnemen aan de eindronde zonder een periodetitel te winnen.
Ik hoop dat je het een beetje begrijpt.
Het systeem is dus hetzelfde als in Nederland.
Zijn er al teams die een periode hebben gewonnen in 2e klasse gedurende dit seizoen ?

3434

Waasland-Beveren won de eerste periode, Lommel de tweede periode. In de derde periode staat OHL voorlopig eerste (nog 6 wedstrijden te gaan).

Zonder rekening te houden met de, nog te spelen, play-downs zou de virtuele eindronde dus zo zijn:

Eupen
Waasland-Beveren
Lommel
OHL

Lommel of OHL zal waarschijnlijk kampioen worden en dan verschuift hun periode titel naar de 2de in de stand. Als de 2de al een periode heeft schuift het door naar de 3de in de stand.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

voetbalfan

Citaat van: 3434 op mrt 26, 2011, 11:18:44
Waasland-Beveren won de eerste periode, Lommel de tweede periode. In de derde periode staat OHL voorlopig eerste (nog 6 wedstrijden te gaan).

Zonder rekening te houden met de, nog te spelen, play-downs zou de virtuele eindronde dus zo zijn:

Eupen
Waasland-Beveren
Lommel
OHL

Lommel of OHL zal waarschijnlijk kampioen worden en dan verschuift hun periode titel naar de 2de in de stand. Als de 2de al een periode heeft schuift het door naar de 3de in de stand.

Waarschijnlijk wordt het dan
Eupen
Waasland-Beveren
Lommel/OHL
Bergen

Verwijderd lid

Dank voor de informatie !!

Is er een website waar ik het verloop van de laatste periode (stand) op kan volgen ?

3434

Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Verwijderd lid