Hoofdmenu

Stijgers & Dalers

Gestart door Joost, apr 10, 2012, 16:34:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cyclebob

Eindronde 3e klasse:

Kwalificatieronde
1ste speeldag
10 mei 2012 (19u00): heenwedstrijden

Wedstrijd n° 1: Virton – Woluwe-Zaventem
Wedstrijd n° 2: Oudenaarde – Hoostraten
Wedstrijd n° 3: La Louvière Centre – Bocholt

13 mei 2012 (16u00): terugwedstrijden

Wedstrijd n° 4: Woluwe-Zaventem – Virton
Wedstrijd n° 5: Hoostraten – Oudenaarde
Wedstrijd n° 6: Bocholt – La Louvière Centre

Eindronde
2e journée
17 mei 2012 (16u00): heenwedstrijden

Wedstrijd n° 7: winnaar de wedstrijd 6 – Tienen
Wedstrijd n° 8: winnaar de wedstrijd 4 – winnaar de wedstrijd 5

20 mei 2012 (16u00): terugwedstrijden

Wedstrijd n° 9: Tienen – winnaar de wedstrijd 6
Wedstrijd n° 10: winnaar de wedstrijd 5 – winnaar de wedstrijd 4

3e speeldag
27 mei 2012 (16u00): heenwedstrijd

Wedstrijd n° 11: winnaar de wedstrijd 10 – winnaar de wedstrijd 9

3 juni 2012 (16u00): terugwedstrijd

Wedstrijd n° 12: winnaar de wedstrijd 9 – winnaar de wedstrijd 10

Toepassing art. 1532 – toekenning vrijkomende plaatsen
27 mei 2012 (16u00)

Wedstrijd n° 13: verliezer van de wedstrijd 9 – verliezer van de wedstrijd 10



Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

Sebastiaan_W

Vanavond Waremme - Tilleur. Volgens mij is dit een beslissingswedstrijd om wie mag deelnemen aan de eindronde.

Als ik op de foto's af ga die ik heb gezien: 2 clubs die qua accommodatie een toevoeging zijn voor de 4e klasse.

Joost

Citaat van: witte leeuw op mei 09, 2012, 13:13:38
Vanavond Waremme - Tilleur. Volgens mij is dit een beslissingswedstrijd om wie mag deelnemen aan de eindronde.

Als ik op de foto's af ga die ik heb gezien: 2 clubs die qua accommodatie een toevoeging zijn voor de 4e klasse.

Daar twijfel ik over, een van de redenen waarom ik nog geen overzicht heb gemaakt.

Waremme heeft namelijk eerst tegen Vyle Tharoul gespeeld en gewonnen, Tilleur versloeg zondag Stade Disonnais.
Op de site van Waremme staat nu dat ze finale spelen tegen Tilleur. Vanavond.

Ik heb het idee dat ze geen heen en terugronde doen in Luik, net als in Namen.

georgesv

Kleine administratieve fout kost Koksijde VVC de degradatie



Het is nu zo goed als zeker dat KVVC volgend jaar in vierde klasse speelt. Gisteren werd Koksijde immers door de KBVB in het ongelijk gesteld. Hiermee halen de Waalse clubs Bertrix en Bleid hun slag thuis en redden ze hun eigen vel. Vrijdag gaat de zaak in beroep, maar er wordt verwacht dat dit niet veel meer zal veranderen. Het relaas.

BRON: HET LAATSTE NIEUWS. AUTEUR: PHILIPPE BOUREZ.
VV Koksijde speelt volgend seizoen in vierde klasse. Het werd immers gisteren voor de groene tafel bij de KBVB in het ongelijk gesteld. De Waalse ploegen Bleid en Bertrix, die klacht hadden ingediend, halen hun slag thuis. Door die uitspraak verliest Koksijde twintig punten en wordt het voorlaatste in de stand. Vierde klasse is een feit tenzij zich nog een klein mirakel voordoet.

Derde klasse
Voorzitter Raf Dejonckheere was alvast zwaar aangeslagen na de uitspraak van de KBVB. "Alle wedstrijden waarin Alan Van Laer, die te laat heraangesloten was, opgesteld werd, verliezen we met 5-0. Ons verweer in die zaak kreeg geen gehoor, al onze grieven werden weggeblazen. De KBVB houdt zich heel strikt aan de reglementering zodat het voor ons een heel zwaar verdict werd. De reglementering werd echt volgens de letter toegepast en daar was blijkbaar geen enkele speld tussen te krijgen. Een kleine administratieve fout wordt ons fataal. We handelden echter volledig ter goede trouw en vervalsing kwam nooit ter sprake. Vermits het om een vergetelheid ging en om het heraansluiten van een speler, hadden we toch op wat meer begrip gerekend. Uiteraard gaan we in beroep en zullen morgen (vandaag, nvdr.) te horen krijgen wanneer dit beroep zal behandeld worden. Het is logisch dat we nu alle middelen zullen aanwenden om toch nog gelijk te halen." De kans dat de zaak vrijdag reeds in beroep wordt behandeld, is reëel. "Dan wordt immers ook het beroep van Verviers tegen Doornik behandeld. Verviers betwistte de transfer van een speler van Ronse naar Doornik maar de Bond gaf in die zaak haar fout toe. Normaal gezien is de kans dat Verviers het in beroep zou halen, quasi onbestaand. Voor ons zou dat echter wel soelaas kunnen bieden want mocht Doornik finaal toch in het ongelijk worden gesteld, dan zou Doornik als voorlaatste eindigen. Soit, het is alvast heel spijtig dat het voetbal telkens op het einde van het seizoen dergelijke staartjes krijgt. In de sport zouden de duels op het veld moeten worden uitgevochten en niet in het Bondsgebouw. Voor onze club is die wenkende degradatie naar vierde klasse alvast een catastrofe. Een administratief foutje met enorm zware gevolgen, die op dit moment moeilijk in te schatten zijn."

Joost

Koksijde heeft te goeder trouw gehandeld, dat geloof ik direct.
Dat de KBVB de reglementen op de letter toepast, daar valt niets van te zeggen.

Maar hoe kan het dat een bond pas na een klacht van andere clubs reageert op het al dan niet speelgerechtigd zijn van een speler?

Daarnaast zijn Verviers en Bleid wel erg suf bezig in deze. Was Verviers niet de ploeg die heel moeilijk deed enkele jaren terug toen een andere club (terecht) vond dat de verkoop van de club niet via de reglementen was gegaan.

hgrm

Citaat van: Joost op mei 09, 2012, 19:31:19
Maar hoe kan het dat een bond pas na een klacht van andere clubs reageert op het al dan niet speelgerechtigd zijn van een speler?


Dat is heel normaal,  doet de KNVB ook, althans bij de amateurs.
Er komen wekelijks stapels wedstrijdformulieren binnen bij de districten, dus het enige wat ze doen is de uitslag in het systeem zetten en het formulier archiveren. Pas als er om wat voor reden ook twijfels ontstaan, wordt de map uit de kast gepakt en gekeken of er iets mis is.
Wellicht dat er ook steekproefsgewijs gecontroleerd wordt, dat weet ik verder niet.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Sebastiaan_W

Foutje van mij, maar de wedstrijd tussen Waremme en Tilleur is vanavond. Zie overal staan dat het de finale is. Zal de winnaar dan promoveren naar de 4e klasse?

Joost

Citaat van: witte leeuw op mei 10, 2012, 09:55:18
Foutje van mij, maar de wedstrijd tussen Waremme en Tilleur is vanavond. Zie overal staan dat het de finale is. Zal de winnaar dan promoveren naar de 4e klasse?
Nee, de winnaar speelt in de Interprovinciale eindronde.

Joost

Citaat van: hgrm op mei 09, 2012, 23:12:43
Dat is heel normaal,  doet de KNVB ook, althans bij de amateurs.
Er komen wekelijks stapels wedstrijdformulieren binnen bij de districten, dus het enige wat ze doen is de uitslag in het systeem zetten en het formulier archiveren. Pas als er om wat voor reden ook twijfels ontstaan, wordt de map uit de kast gepakt en gekeken of er iets mis is.
Wellicht dat er ook steekproefsgewijs gecontroleerd wordt, dat weet ik verder niet.
Klopt dat nog wel? Voor de eerste teams heeft de KNVB in de tussentijd een geautomatiseerd in het leven geroepen waarbij via de computer de wedstrijdformulieren worden ingevoerd en geaccordeerd.

Joost

#54
Een overzichtje van de wedstrijden in nationale en 1e provinciaal van dit weekend.

Zaterdag         
17u   4e klasse   Faymonville   Ieper
18u30   O. Vl.   RC Wetteren   Melsele
19u30   4e klasse   Neerpelt   Terjoden-Welle
19u30   Nam.   Aische   Couvin-Mariembourg
20u   4e klasse   Berlare   Walhain
20u   Lux   Sart   Oppagne
                  
Zondag         
15u   2e klasse   Westerlo   Oostende
15u   2e klasse   Eupen   Beveren
15u   Antw   Antonia   Gooreind
15u   Bra   Halle   Etoile
15u   Limb   Termien   Koersel
15u   O. Vl   Appelterre   Voorde
15u   W. Vl.   Menen   Oostnieuwkerke
15u   Hen.   Quevy   Beloeil
15u   Lux.   Meix   Champlon
15u   Nam.   Arquet   Loyers
16u   3e klasse   Hoogstraten   Oudenaarde
16u   3e klasse   Bocholt   La Louviere
16u   4e klasse   Dilbeek   Overpelt
16u   4e klasse   FC Charleroi   Bree
16u   4e klasse   Lede   St. Ghislain
16u   4e klasse   Herk   Blegny
18u   Bra   Pepingen   Bierbeek
19u   4e klasse   Overijse   FC Luik
19u   Antw   Houtvenne   Merksem
20u   3e klasse   KVW Zaventem   Virton

HRM1880

Als ik het goed heb moet Antonia tegen Gooreind. Houtvenne staat ook sowieso twee keer in je lijstje.

Joost

De loting van de Interprovinciale eindronde was ook geweest:

Er wordt gespeeld komende zondag.

Quevy v Couvin-Mariembourg (16u)
Waremme v Herk de Stad (16u)

Meix dt Virton / Sart v St. Ghislain (16u)
SC Menen v Eendracht Termien (15u)

Joost

Vorig seizoen hebben de clubs uit Limburg en Antwerpen het behoorlijk asociale voorstel er doorheen gekregen waarbij Antwerpen-Limburg-Brabant samen met de Oost-Vlamingen van Temse en Hamme 3A gingen vormen.

Voor komend seizoen is het voorstel weer mogelijk:
Patro
Bocholt
Turnhout
Geel
Hoogstraten
Cappellen
Berchem
Rupel-Boom
RC Mechelen
Temse
Hamme
Bornem
Grimbergen
Diegem
Zaventem
Union
Overijse
Tienen

Belangrijk daarbij is wel dat Overijse promoveert ten koste van Coxyde. Anders kan net als vorig jaar Kelmis erbij.

Een andere optie is de volgende:

Ath
La Louviere
Heppignies
Huy
Ciney
Bertrix
Bleid
Virton
Verviers
Kelmis
Union
Grimbergen
Diegem
Zaventem
Tienen
Overijse
Patro
Bocholt

Daarbij moet wel Overijse promoveren en La Louviere niet promoveren. Het zou wel het enige voorstel zijn waarbij er niet tussen provincies gesplitst hoeft te worden. Eventueel valt Overijse of La Louviere nog in te ruilen voor Dender waarvan een der fusieclubs in Brabant thuishoort.


Joost

Mijn verwachtingen voor de 4e klasse:

   Appelterre      Acrenoise      Bree      Arlon   
   Berlare      Dilbeek      Duffel      Aywaille   
   Eernegem      Everbeur      Hasselt      Bievre   
   Gent-Zeehaven      FC Charleroi      Leopoldsburg      Blegny   
   Harelbeke      Ganshoren      Lutlommel      Cite Sport   
   Ieper      Genly-Quevy      Lyra      Faymonville   
   Ingelmunster      Halle      Merksem      FC Liege   
   Lede      Kampenhout      Neerpelt      Givry   
   Maldegem      Londerzeel      Oosterzonen      Hamoir   
   Meldert      Sterrebeek      Overpelt      Meux   
   Menen      Templeuve      Spouwen-Mopertingen      Mormont   
   Petegem      Ternat      St. Lenaarts      Namur   
   Poperinge      Tournai      Ternesse      Sprimont   
   St. Eloois Winkel      Uccle      Veldwezelt      Tamines   
   Terjoden-Welle      Wijgmaal      Vosselaar      Walhain   
   Zele            Witgoor         


Er moeten nog twee beslissingen vallen;
Waremme of St. Ghislain
Coxyde of Overijse

Wint Waremme dan gaan zij in D erbij
... verliest dan Coxyde gaan zij, Templeuve en Tournai in A en Appelterre, Terjoden-Welle en Meldert in B
... verliest Overijse dan gaan zij in B erbij

Wint St. Ghislain dan gaan zij in B erbij en verhuist FC Charleroi naar D
... verliest dan Coxyde gaan zij, Templeuve en Tournai in A en Appelterre, Terjoden-Welle en Meldert in B
... verliest Overijse dan gaan zij in B erbij.

wekke

Op 11 juni zou de "liga der bevordering" de definitieve reeksindelingen maken.