Hoofdmenu

Eindrondes 2011

Gestart door Joost, mei 04, 2011, 15:38:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joost

De eindrondes komen er weer aan. Nog 1 speeldag in 3e en bevordering en alles is duidelijk. Komende maandag is de loting in het bondsgebouw aan de Houba de Strooperlaan.

Wie hebben zich al geplaatst.

Eindronde Derde Klasse
KV Turnhout als 16e uit de Tweede Klasse
Hoogstraten als 2e uit 3A of winnaar periode 3.
Deinze als winnaar van periode 2
Dessel Sport of Coxyde.
Excelsior Virton
2 van Bertrix / Bocholt / Woluwe-Zaventem / Union

Dessel en Coxyde spelen zondag tegen elkaar en Dessel verdedigt twee punten voorsprong. Er bestaat een heel kleine kans dat Oudenaarde zich plaatst in plaats van Dessel of Coxyde maar dan moet Deinze thuis verliezen van het al reeds kansloos gedegradeerde Wielsbeke, Hoogstraten en Aalst gelijkspelen en Oudenaarde winnen. Dan eindigen de 4 samen op 23 punten met 7 zeges en zijn er beslissingswedstrijden nodig. Die kans is echter miniem.

In B vallen op de laatste speeldag de beslissingen, de situatie is erg complex en kan alle kanten op.

Eindronde 4e klasse.
Izegem, Brakel of Cappellen uit 3A
Grimbergen, Namen of Ternat uit 3B
Geant Athois of Peruwelz (de een wordt kampioen, de ander gaat de eindronde in)
KVK Ieper
Sparta Petegem
Lyra
Londerzeel
Wijgmaal of Everbeur Sport
Excelsior Veldwezelt
FC de Kempen
Oosterzonen of Bree
Union la Calamine of Wallonia Walhain (de een wordt kampioen, de ander gaat de eindronde in)
Sprimont Comblain Sport
Faymonville, Ciney of Seresien

AthleticHolanda

Hoe was de opzet ook alweer?

Kijk nu al uit naar de finales.

Deinze kreeg volgens mij geen licentie en mag niet meedoen.

Joost

Verhip ja. Dan worden de deelnemers uit A Hopogstraten en Sint Niklaas!

3434

Joost, ik heb ergens gelezen dat deze clubs niet willen promoveren (geen geld, geen licentie). Geel-Meerhout zal deze plaats in nemen van de periodekampioen. 3 de A deelnemers zijn dan: Hoogstraten, Geel-Meerhout en Sint-Niklaas.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Joost

Citaat van: 3434 op mei 04, 2011, 18:00:40
Joost, ik heb ergens gelezen dat deze clubs niet willen promoveren (geen geld, geen licentie). Geel-Meerhout zal deze plaats in nemen van de periodekampioen. 3 de A deelnemers zijn dan: Hoogstraten, Geel-Meerhout en Sint-Niklaas.
Nee.

Uit A hadden Aalst, Hoogstraten, Sint Niklaas, Deinze en Geel-Meerhout een aanvraag ingediend. De aanvraag van Geel-Meerhout en Deinze is echter niet gehonoreerd waardoor er slechts drie teams zijn uit A met een licentie voor Tweede. Het bondsreglement schrijft voor dat vrijgekomen Eindronde plaatsen gaan naar de hoogstgeeindigde teams welke een licentie hebben gekregen uit dezelfde reeks. Uit A gaan daarom alleen Hoogstraten en Sint Niklaas naar de eindronde en zal er dus 1 team uit 3A of B vrijgeloot worden.

HRM1880

Geel heeft in beroep dan toch zijn licentie gekregen en mogen dus wel degelijk deelnemen aan de eindronde.

3434

Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Joost

De Voetbalkrant houdt het niet goed bij dit jaar...

3434

Voetbalkrant.com is even goed in haar categorie als HLN op het gebied van kranten hehe. Dit is voor mij wel een raar gevoel dat een 8ste plek eindronde kan opleveren, een 8ste plaats moet er volgend jaar normaal wel inzitten (de ambitie 5de-9de). Weer net dat jaartje te laat.. Tuurlijk konden we indien we dit jaar al in 3de B zaten 12de eindigen en niks hebben, maar ik denk gewoon 'als als als'. Ik zal maar geen als-spreekwoorden uithalen.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Joost

#9
Ze zijn eruit gekomen vandaag.

De loting van de Eindronde in Derde:

Ronde 1:
A Union v Woluwe-Zaventem
B Virton v Geel-Meerhout
C Hoogstraten v Sint-Niklaas
Heen: 12-5 19u
Terug: 15-5 16u

Ronde 2:
X Winnaar A v Winnaar B
Y Turnhout v Winnaar C
Heen: 19-5 19u
Terug 22-5 16u

Ronde 3:
Winnaar X v Winnaar Y
Heen 29-5 16u
Terug 5-6 16u

En de Eindronde Bevordering:

Kwalificatieronde:
A Wijgmaal v Faymonville
B Peruwelz v Sprimont
C Petegem v Lyra
D Walhain v Veldwezelt
E Oosterzonen v FC De Kempen
F Ieper v Londerzeel
15-5 16u

Ronde 1
P Winnaar C v Winnaar E
Q Grimbergen / Ternat v Winnaar B
R Cappellen v Winnaar D
S Winnaar A v Winnaar F
22-5 16u

Finales:
X Winnaar Q v Winnaar P
Y Winnaar R v Winnaar S
29-5 16u

De verliezers van X en Y spelen op 2-6 16u nog een duel om een eventueel vrijkomende plaats in Derde Klasse.

De nummer 16 van 3B is nog niet bekend. Namen eindigde 13 maar verliest mogelijk 15 punten door het opstellen van een niet speelgerechtigde speler. Daarmee zou Namen op plek 17 eindigen en dus degraderen. Grimbergen schuift in dat geval van 16 naar 15 en is veilig. Ternat mag dan in de Eindronde deelnemen om klassebehoud veilig te stellen.



AthleticHolanda

Citaat van: Joost op mei 09, 2011, 20:15:19
Terug 6-6 16u

Moet dat niet 5-6 zijn, een zondag?

Of mis ik een feestdag?

Joost

Dat wordt weer een geweldige opgave voor de afgevaardigden om er twee mooie reeksen van te maken in Derde Klasse.

Ik verwacht dat de ploegen uit Limburg samen met die uit Brabant, Wallonie en het Brussels Hoofdstedelijk gewest samen 3B gaan vormen.

Daar zijn 16 ploegen al zeker van. De andere twee plaatsen moeten worden opgevuld door Woluwe-Zaventem, bij verlies eindronde. En Wijgmaal en Peruwelz-Mouscron bij winst in de Eindronde. Mochten ze alle drie in Derde komen, dan zal Peruwelz-Mouscron naar A verhuizen. Komt er slecht 1 van de drie dan zal Ronse in B komen en komen ze alledrie niet in B dan zal een van de Vlaamse ploegen er aan moeten geloven, dat zal dan Olsa Brakel worden of RC Mechelen waarin historisch gezien Mechelen logischer is.

Een andere optie is van heel andere opzet. Dan zouden de ploegen uit West Vlaanderen, Henegouwen, de westelijk en zuidelijke ploegen uit Oost Vlaanderen en de Brusselse ploegen een Derde Klasse kunnen vormen. In dat geval komen de Antwerpse en Limburgse clubs samen met de Oostelijke Oost Vlaamse clubs samen plus de letterlijke restjes uit Luik en Luxemburg.

Eigenlijk kun je stellen dat de hele indeling ontwricht wordt door Virton en Bleid.

Verwijderd lid

Eindronde 2e klasse gaat een extra wedstrijd opleveren. Mons won met 4-0 van Lommel en Beveren versloeg Eupen met 0-1

3434

#13
Naar het schijnt in Tubize? Weet niet of dat al officieel is.

@ Joost, ik zou liever de 2de optie hebben. Ik denk dat ze misschien ook rekening houden met de risicogroepen zoals Turnhout-Geel of La Lou-RCM. Deze zullen denk ik niet snel samen in een reeks zitten tenzij het niet anders kan zoals in 2de.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11