Hoofdmenu

Slowakije

Gestart door Maroboduus, jun 29, 2008, 14:17:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maroboduus

Ook in Slowakije zijn inmiddels de speelschema's van de twee hoogste divisie's uitgekomen.

Corgoň liga

http://www.fcnitra.sk/index.php?page=clanok&id=736

I. liga

http://www.futbalsfz.sk/ligy/muzi-prva/spravy/vyzrebovanie-i-ligy-2008-2009/874/

Hoewel men in dit stadium reeds het tijdstip van kick-off van de verschillende wedstrijden heeft gepubliceerd, leert de ervaring dat er nog aan alle kanten met data en tijden geschoven kan worden.

Han

Citaat van: Maroboduus op jun 29, 2008, 14:17:08
Ook in Slowakije zijn inmiddels de speelschema's van de twee hoogste divisie's uitgekomen.

Corgoň liga

http://www.fcnitra.sk/index.php?page=clanok&id=736

I. liga

http://www.futbalsfz.sk/ligy/muzi-prva/spravy/vyzrebovanie-i-ligy-2008-2009/874/

Hoewel men in dit stadium reeds het tijdstip van kick-off van de verschillende wedstrijden heeft gepubliceerd, leert de ervaring dat er nog aan alle kanten met data en tijden geschoven kan worden.

Ja dat maakt het ivm het overstappen in Cairo niet makkelijker op als je het een beetje goed wilt plannen.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Denniz1974

Citaat van: Maroboduus op jun 29, 2008, 14:17:08

Hoewel men in dit stadium reeds het tijdstip van kick-off van de verschillende wedstrijden heeft gepubliceerd, leert de ervaring dat er nog aan alle kanten met data en tijden geschoven kan worden.

dat is al één reden om niet in Slowakije te gaan hoppen; reden twee is de behoorlijke afstand om er even naar toe te rijden. Reden drie is dat de Slowaakse competitie me niet zoveel doet.

Maroboduus

Citeerdat is al één reden om niet in Slowakije te gaan hoppen; reden twee is de behoorlijke afstand om er even naar toe te rijden. Reden drie is dat de Slowaakse competitie me niet zoveel doet.

Allereerst wil ik even zeggen dat ik niet voor het Tourist Board van Slowakije werk:-)

Voor wat betreft het schuiven van wedstrijden hoeft Slowakije natuurlijk amper onder te doen voor de Engelse leagues, aangezien men ook daar vandaag de dag vrij laat wedstrijden verschuift ivm live broadcasting.

Verder beschikt Slowakije over een prachtig "stadionlandschap". Naast de reeds in de topic "Floodlights" geplaatste foto's van de stadions in Bratislava en Trnava, tref je elders in Slowakije dergelijke "plaatjes" aan:


Futbalový štadión van MŠK Ružomberok


Na Sihoti van FK Ozeta Trencín

(Helaas heb ik deze foto's niet zelf gemaakt)

Buiten het voetbal om smaakt het gerstenat in Slowakije bijzonder goed en is het vrouwelijke schoon niet voor de poes.

Qua afstand is het ook nog vrij goed te doen, aangezien je er altijd een korte vakantie aan vast kunt knopen. Met name het Tatra gebergte is zeker de moeite van het bezoeken waard.

Kortom; komt allen naar de Slovenská republika!:-)

Stadionhopper

Zeg maar wanneer....ik ga wel mee....
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Gerrit-Jan

Wat ziet dat er geweldig uit met zo'n kasteel op de achtergrond..zie veels te veel mooie stadions waar ik graag nog een keer naartoe zou willen hier op t forum

Maroboduus

Tijdens de vakantie in de Hoge Tatra reden we min of meer toevallig door Ružomberok. Zodoende had ik de mogelijkheid het hier reeds genoemde Futbalový štadión van de plaatselijke MŠK met eigen ogen te aanschouwen. Ik kan het dan ook niet laten hierbij de eigen foto's toe te voegen.






Om het allegaartje aan Slowaaks fotomateriaal nog wat uit te breiden hierbij nog twee afbeeldingen.


Supporters van FC Spartak Trnava vorig jaar bij de uitwedstrijd tegen ŠK Slovan Bratislava.


Dit betreft geen eigen foto. Kwam deze interessante foto van het stadion (terrein) van ŠK Blava Jaslovské Bohunice tweemaal op het www tegen.

RKSVW

Citaat van: Denniz1974 op jun 29, 2008, 14:39:15
dat is al één reden om niet in Slowakije te gaan hoppen; reden twee is de behoorlijke afstand om er even naar toe te rijden. Reden drie is dat de Slowaakse competitie me niet zoveel doet.

Persoonlijk ben ik een zeer groot fan van de Oost-Europese competities. In Tsjechie, Polen, Slowakije, Hongarije, Roemenie, Kroatie, etc. hangt een geweldige sfeer tijdens wedstrijden. Je kan zeggen wat je wil maar onze Slavische en Magyaarse broeders wetenm wel wat sfeer maken is.
Daar komt nog bij dat deze volken over het algemeen zeer gastvrij, hartelijk en vrolijk zijn, het gedestilleerd, gefermenteerd druivensap en het gerstenat er overheerlijk zijn en dat het vrouwelijk schoon er het allermooiste op deze aarde is.
Toch heel veel redenen om wel naar Slowakije te gaan. Met de trein of het vliegtuig valt de afstand wel mee.


----------------
Now playing: Arctic Monkeys - Teddy Picker
via FoxyTunes

Maroboduus

Het nieuws is inmiddels weliswaar niet meer vers van de pers, maar ik ga er voor het gemak maar even vanuit dat het nog niet een ieder hier ten ore is gekomen. Het ons zo geliefde FK Inter Bratislava is ten grave gedragen. De club wist het afgelopen seizoen nog wel op overtuigende wijze de titel de behalen in de op één na hoogste divisie van Slowakije en daarmee leek de langverwachte terugkeer in de Corgoň liga niets meer in de weg te staan, tot men besloot om de proflicentie aan no name FK Senica te verkopen. Spelers en medewerkers zijn inmiddels naar diezelfde plaats verkast. Voor het eerst in de geschiedenis zal de club op het hoogste niveau acteren. Voor Inter en daarmee ook het prachtige Pasienky is daarmee het doek gevallen....

AthleticHolanda

Naar alle waarschijnlijkheid gaan clubs uit Tsjechië en Slowakije in gezamenlijke competitie uitkomen m.i.v. het seizoen 2012/2013. Twaalf Tsjechische en zes Slowaakse clubs gaan de competitie vormen.

AthleticHolanda

Gisteren werd begonnen met de sloop van het oudste stadion van Bratislava en Slowakije...
http://www.youtube.com/watch?v=om9yI9RFHNU

Het goede nieuws is dat Petrzalka wel weer een eigen 'stadion' heeft in de eigen wijk, het slechte nieuws is naast dat hun oude stadion met de grond gelijk gemaakt wordt, ze tegenwoordig op het derde niveau spelen...

Het huidige stadionnetje.




Bier und Bratwurst

Ik ben daar vorig jaar nog geweest. Toen sliepen er zwervers in de kleedlokalen. Ben ook nog bij Rapid geweest om wat foto's te maken van het onderkomen van toen. Bij Myjava uit heb ik Petrzalka met 1-0 zien verliezen. Dat was vorig jaar. Foto's staan wel op mijn site.
Het ene stadion is het andere niet!

HRM1880

Citaat van: AthleticHolanda op okt 11, 2012, 17:15:01
Gisteren werd begonnen met de sloop van het oudste stadion van Bratislava en Slowakije...
http://www.youtube.com/watch?v=om9yI9RFHNU

Het goede nieuws is dat Petrzalka wel weer een eigen 'stadion' heeft in de eigen wijk, het slechte nieuws is naast dat hun oude stadion met de grond gelijk gemaakt wordt, ze tegenwoordig op het derde niveau spelen...

Het huidige stadionnetje.


Waar is de tijd dat Petrzalka nog Artmedia Bratislava heette en uitkwam in de champions league. Het kan soms toch echt rap gaan. Denk dat ze ik twee jaar terug op AS Trencin heb zien spelen onder het goedkeurende oog van Leo Beenhakker.

KRCM1904

Laatste wedstrijd: 20/08/2023 RC Mechelen - Montignies SC A 10-0 (Croky Cup - 4e ronde)