Hoofdmenu

Het weer

Gestart door TeeZee, nov 24, 2007, 11:38:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stadionhopper

Citaat van: Hugo op jan 07, 2009, 08:58:51
Wordt er in provincies als Limburg en Brabant ook geschaats op bevroren sloten, vaarten en dorpsijsbanen?

Nu moet ik Joost even bijspringen, hij spreekt van Zuid-Limburg. In Noord-Limburg wordt veelvuldig geschaatst op natuurijs. Er zijn verschillende kleine meertjes dichtgevroren waar veelvuldig geschaatst wordt. Ook zijn hier en daar wat weilanden/openliggende terreinen ondergespoten met water. De sloten en vaarten die kennen we idd niet hier in het zuiden.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Joost

Citaat van: Dennis1981 op jan 07, 2009, 18:56:16
Nu moet ik Joost even bijspringen, hij spreekt van Zuid-Limburg. In Noord-Limburg wordt veelvuldig geschaatst op natuurijs. Er zijn verschillende kleine meertjes dichtgevroren waar veelvuldig geschaatst wordt. Ook zijn hier en daar wat weilanden/openliggende terreinen ondergespoten met water. De sloten en vaarten die kennen we idd niet hier in het zuiden.

Klopt inderdaad, in Noord-Limburg heb je vennen. Ik doelde vooral op Zuid-Limburg.

TeeZee

Citaat van: hgrm op jan 06, 2009, 11:58:50
ik heb het wel weer gezien. Zet die vrieskist maar weet uit, zodat we gewoon wisselvallig weer bij +5 krijgen. Zoals het hoort.
Koukleum.

hgrm

De kou boeit me niet. Bovendien: wie zat er na St Mirren nog anderhalf uur na te trillen???
Ik wil gewoon volgende week weer naar het voetbal kunnen.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

TeeZee

Citaat van: hgrm op jan 08, 2009, 22:09:28
Bovendien: wie zat er na St Mirren nog anderhalf uur na te trillen???
Dat was heel wat langer dan 1,5 uur. Pas na een kamer met een temperatuur van 30 C en een hete douche kwam ik weet tot leven.

Stadionhopper

Het weer van vanochtend (vrijdag 9 januari 2009) 10:00 uur in America (Noord-Limburg):



Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

TeeZee

Ook elders in het land was het gisteren een bijzonder mooi gezicht met de berijpte natuur (als gevolg van de aanvriezende mist van een dag eerder). Het ziet er naar uit dat het na het weekend gaat dooien. Weliswaar is dat hoopgevend voor de groundhoppers, maar het zal nu denk ik eerder waterkoud gaan aanvoelen en de vorst is nog niet onmiddellijk uit de grond.

Deze vorstperiode heeft met een kleine onderbreking twee weken geduurd, ongekend voor deze eeuw. Voornamelijk in het zuidoosten was het stevig, in de rest van Nederland was het ondanks de uitgebreide natuurijsschaatsmogelijkhedendriekeerwoordwaarde minder indrukwekkend. Als je het wintergetal berekent (alle negatieve etmaalgemiddelden van de temperatuur optellen), dan kom je tot de conclusie dat om dit een koude winter te mogen noemen er nog minstens een soortgelijke vorstperiode nodig is in het midden van het land. Qua gemiddelde temperatuur is het een ander verhaal, die geeft wel aan dat het koud is. Conclusie: gemiddeld koud, maar niet qua intensiteit. (M.u.v. vooral Limburg).

Het noorden van het land was vooral kwakkelend.

Hielke

Hier in het Groene Hart van de Randstad is inmiddels praktisch overal te schaatsen, ook op de grote plassen. De laatste keer dat dit kon was 1997 en dat valt te merken. Mooi hoor.

Hielke

#23
Bij gebrek aan voetbal(foto's):








TeeZee

Gisteren was (tot nu toe) inderdaad de mooiste winterdag van dit millennium:








Stadionhopper

Ook gisteren, 10 januari 2008, was het hier wederom winterachtig:







Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

HJanneman

Prachtige foto's Dennis, hier in Leeuwarden is het van dat halfzachte weer, ik heb persoonlijk liever helemaal winter(met alle verschijnselen van neerslag met aansluitend een winterzonnetje, en het gevoel dat je leeft als je tenen voor de kachel weer bijtrekken en hun normale kleur terugkrijgen)of helemaal geen, maar niet van dit halfzachte, wij hebben namelijk geen sneeuw.
Wel hoop ik dat we met dit jaar de trend van extremen in de seizoenen weer terugkrijgen, wat dus betekent dat we ook weer een warme zomer krijgen.
Want de laatste jaren leefden we toch in een vrij ééntonig klimaat met weinig uitschieters en te veel nattigheid.

Joost

TeeZee, je Engelse collega's zijn vanaf nu ook niet meer serieus te nemen. Op weg van Dover naar Sheffield hebben we langs de weg nauwelijks een sneeuwvlokje zien liggen. De ijzige vrieskou betekende ook maar liefst -4.

TeeZee

Citaat van: Joost op feb 08, 2009, 13:02:47
TeeZee, je Engelse collega's zijn vanaf nu ook niet meer serieus te nemen. Op weg van Dover naar Sheffield hebben we langs de weg nauwelijks een sneeuwvlokje zien liggen. De ijzige vrieskou betekende ook maar liefst -4.
Dan zullen alle nieuwsberichten op tv en in de krant wel gelogen zijn. Net zoals de satellietbeelden dus niet kloppen, aangezien die perfect leken te laten zien dat een zeer groot deel van GB onder een sneeuwtapijt ligt.

Joost

Citaat van: TeeZee op feb 08, 2009, 16:22:22
Dan zullen alle nieuwsberichten op tv en in de krant wel gelogen zijn. Net zoals de satellietbeelden dus niet kloppen, aangezien die perfect leken te laten zien dat een zeer groot deel van GB onder een sneeuwtapijt ligt.

Ik geloof best dat er op sommige plaatsen flink wat sneeuw ligt maar om nu gelijk te zien dat het volledige land ontregeld is door 3 centimeter sneeuw is best bijzonder. Als in Nederland deze hoeveelheid was gevallen dan was er geeneens een weeralarm geweest.