Van pogo tot popo. Groundhop, sfeer en veiligheidsverslagen

Gestart door Van pogo tot popo, dec 13, 2018, 12:23:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rogo_breda

Mooi verslag en geweldige foto's van dit top-stadion.


Nort

Citaat van: Van pogo tot popo op apr 07, 2019, 11:40:42
Stukje over het niet bestaan van Sporting Limburg... https://www.indehekken.net/nooit-fc-limburg
Hoe ben jij door de selectiecriteria gekomen? Bij IDH zijn ze toch ook pro, support your local?

De publiekswissel

Citaat van: Nort op apr 07, 2019, 16:17:16
Hoe ben jij door de selectiecriteria gekomen? Bij IDH zijn ze toch ook pro, support your local?

Daar gaat het artikel toch ook over
Bestel hier het boek: "Plavi, voetbalmania op de Balkan":
https://depubliekswissel.com/PLAVI/

Nort


Footballromantic

Citaat van: Nort op apr 07, 2019, 18:45:50
Ik heb het over de auteur. Die komt uit Limburg...

Wat ben jij ongelofelijk aan het zeuren zeg...
Groundhopping & Feyenoord Rotterdam

Nort

Citaat van: Footballromantic op apr 08, 2019, 09:54:23
Wat ben jij ongelofelijk aan het zeuren zeg...
De een noemt het zeuren, de andere een terecht punt van kritiek. Het doek bij VVV gisteren sprak boekdelen. Als ze in Limburg gewoon hun lokale club supporteren, dan was er nooit gesproken over FC Limburg.

Ik zag laatst iemand met een Football Culture shirt lopen en Red Bull drinken, dan heb je ook niet helemaal begrepen toch?

Vinnn

Ik heb meer het idee dat de auteur van dit stukje bij jou helemaal niks goed kan doen, ik kan een en ander daarin niet los zien van het verschil van clubvoorkeur bij jullie beide.

Nort

Citaat van: Vinnn op apr 08, 2019, 10:32:05
Ik heb meer het idee dat de auteur van dit stukje bij jou helemaal niks goed kan doen, ik kan een en ander daarin niet los zien van het verschil van clubvoorkeur bij jullie beide.
Deels. Ik vind het alleen hypocriet dat de auteur stelt dat FC Limburg geen toekomst kan hebben, vanwege de verschillende achtergronden van de supporters, terwijl hij zelf fan is van een club waar hij geografisch helemaal niet thuis hoort. Sterker nog, in deze gebieden zijn ze vaak allergisch voor de Hollanders uit de randstad én maar al te trots op de eigen provincie en regio.

Van pogo tot popo

Zonder dat mijn woonplaats iets zegt over de afkomst van mijn familie, die ik hier overigens ook buiten laat, ben ik zelf niet pro support your local. Ik zoek een club waar ik me thuis voel. Als je als klein kereltje mee wordt genomen naar een club en je wordt daar verliefd op dan zou het pas hypocriet zijn als ik dat gevoel negeer omdat ik toevallig elders geboren ben. Dat neemt overigens niet weg dat ik als Ajacied net zo'n hekel heb aan gloryhuntende locals die 1 keer per jaar naar zaakjes gaan (geldt ook voor andere clubs) als die toevallig in de buurt spelen en dan een grote bek gaan hebben tegen supporters die er altijd komen.

En dat ik een keer of 11/12 per jaar bij VVV kom (zolang ze niet tegelijk met ajax) spelen maakt mij wel een beetje dan, maar zeker nog geen supporter. Als Limburger heb ik overigens niets tegen randstedelingen. Zowel door familie, als werk, als dus ook voetbal ben ik een trotse Limburger met Rabdstelijke trekjes. Komt op kantoor overigens prima van pas. Soms wat directheid is goed.

En dat ze in Limburg bij genoeg supporters uit de regio nooit over FC Limburg hadden gesproken waag ik te betwijfelen. IDH heeft trouwens een mooie serie over supporters uit het buitenland. Bijvoorbeeld een Schotse MVV fan. Niet echt support your local, maar wel degelijk clubliefde.

FCT1980

Citaat van: Van pogo tot popo op apr 08, 2019, 12:04:49
Zonder dat mijn woonplaats iets zegt over de afkomst van mijn familie, die ik hier overigens ook buiten laat, ben ik zelf niet pro support your local. Ik zoek een club waar ik me thuis voel. Als je als klein kereltje mee wordt genomen naar een club en je wordt daar verliefd op dan zou het pas hypocriet zijn als ik dat gevoel negeer omdat ik toevallig elders geboren ben. Dat neemt overigens niet weg dat ik als Ajacied net zo'n hekel heb aan gloryhuntende locals die 1 keer per jaar naar zaakjes gaan (geldt ook voor andere clubs) als die toevallig in de buurt spelen en dan een grote bek gaan hebben tegen supporters die er altijd komen.

En dat ik een keer of 11/12 per jaar bij VVV kom (zolang ze niet tegelijk met ajax) spelen maakt mij wel een beetje dan, maar zeker nog geen supporter. Als Limburger heb ik overigens niets tegen randstedelingen. Zowel door familie, als werk, als dus ook voetbal ben ik een trotse Limburger met Rabdstelijke trekjes. Komt op kantoor overigens prima van pas. Soms wat directheid is goed.

En dat ze in Limburg bij genoeg supporters uit de regio nooit over FC Limburg hadden gesproken waag ik te betwijfelen. IDH heeft trouwens een mooie serie over supporters uit het buitenland. Bijvoorbeeld een Schotse MVV fan. Niet echt support your local, maar wel degelijk clubliefde.

En toch is dat anders.
Meestal hebben buitenlandse fans ook een favoriete club in hun eigen land waar ze naartoe gaan. Die Engelsen jongen die bij Twente komt gaat in ieder geval ook alle wedstrijden van Villa.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Olav

Het was al duidelijk dat op dit forum (en eigenlijk overal) een aantal mensen is die niets positiefs te zeggen hebben als er een link is met iets van Ajax. De haat/frustratie is diep, terwijl dat op dit forum niet hoeft worden geuit.

Nort

Citaat van: Van pogo tot popo op apr 08, 2019, 12:04:49
Zonder dat mijn woonplaats iets zegt over de afkomst van mijn familie, die ik hier overigens ook buiten laat, ben ik zelf niet pro support your local. Ik zoek een club waar ik me thuis voel. Als je als klein kereltje mee wordt genomen naar een club en je wordt daar verliefd op dan zou het pas hypocriet zijn als ik dat gevoel negeer omdat ik toevallig elders geboren ben. Dat neemt overigens niet weg dat ik als Ajacied net zo'n hekel heb aan gloryhuntende locals die 1 keer per jaar naar zaakjes gaan (geldt ook voor andere clubs) als die toevallig in de buurt spelen en dan een grote bek gaan hebben tegen supporters die er altijd komen.

En dat ik een keer of 11/12 per jaar bij VVV kom (zolang ze niet tegelijk met ajax) spelen maakt mij wel een beetje dan, maar zeker nog geen supporter. Als Limburger heb ik overigens niets tegen randstedelingen. Zowel door familie, als werk, als dus ook voetbal ben ik een trotse Limburger met Rabdstelijke trekjes. Komt op kantoor overigens prima van pas. Soms wat directheid is goed.

En dat ze in Limburg bij genoeg supporters uit de regio nooit over FC Limburg hadden gesproken waag ik te betwijfelen. IDH heeft trouwens een mooie serie over supporters uit het buitenland. Bijvoorbeeld een Schotse MVV fan. Niet echt support your local, maar wel degelijk clubliefde.
Het betoog zit best leuk in elkaar, maar ik kan het niet begrijpen. Je woont (met trots?) in een provincie, waarbij de meeste aanhangers van je club zeggen 'laat maar mooi annexeren door Belgie of Duitsland, zijn wij er van af'. En omgekeerd geldt dat natuurlijk voor de inwoners van je dorp/stad die geen goed woord over hebben voor de mensen in het Westen.

En Olav. Er valt, op de prijzen na, ook weinig positiefs te melden over de club. Het stadion ligt al meer dan 20 jaar ver buiten de stad, de club heeft een held die uit rancune de eeuwige rivaal kampioen heeft gemaakt en ze hebben zich een identiteit aangemeten die historisch gezien niet eens klopt. En dan laat ik mijn persoonlijke ergenissen, zoals een moskee ratelaar nog even buiten beschouwing.

FCT1980

There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Joost

Citaat van: Van pogo tot popo op apr 08, 2019, 12:04:49En dat ze in Limburg bij genoeg supporters uit de regio nooit over FC Limburg hadden gesproken waag ik te betwijfelen.

Het is heel makkelijk; als er echte een consortium van bedrijven achter een fusie van Roda en Fortuna had gestaan dan was die fusie er allang geweest. MVV zal altijd buiten schot blijven.

Overigens is het vandaag exact 10 jaar geleden dat het luchtkasteel Sporting Limburg werd doorgeprikt.