KNVB Beker 2013/14

Gestart door Ici c est Paris, jul 04, 2013, 14:47:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

spons

Van harte gefeliciteerd Han, heel Nederland heeft vandaag genoten van PEC Zwolle
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Han

Citaat van: spons op apr 21, 2014, 01:15:56
Van harte gefeliciteerd Han, heel Nederland heeft vandaag genoten van PEC Zwolle

Echt fantastisch! Hartstocht verslaat vanzelfsprekende voldaanheid.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Niels1977

Citaat van: spons op apr 21, 2014, 01:15:56
Van harte gefeliciteerd Han, heel Nederland heeft vandaag genoten van PEC Zwolle

Zelfs ik als Go Ahead Eagles fan :)

Wat een topwedstrijd, altijd mooi als een club voor het eerst een grote prijs wint.
Succes en euforie komt bij kleine clubs inderdaad met mate, dus geniet er van.

Saltacampos

Citaat van: Han op apr 21, 2014, 01:12:55
Je maakt als supporter van PEC Zwolle niet elk jaar een bekerfinale mee of een kwalificatie voor Europa. Clubsucces wordt gedoseerd als betrof het honing die traag afdruipt van een lepel. Je raakt er ook niet voldaan van.

Je wordt kampioen van de eerste divisie of bereikt als club uit de tweede divisie de finale in 1977. En dat is het wel zo'n beetje als het gaat om extase of euforie. En ik koester dat.

Pasen 2014. Een clubje uit Zwolle ziet kans om heel Nederland te charmeren met aanstekelijkheid.
Niet alleen Nederland, ook meer naar het zuiden. Ik volgde het met flitsen op de Vlaamse radio -tussen het oeverloze gelul over dat oersaaie wielrennen en de debiele plaatjes door- op de terugweg van Münster en toen Ajax al zo snel op 1-0 kwam, dacht ik daar gaan we weer voor een slachting van één van de grote drie tegen een kleintje, maar zo heel soms, op een miraculeuze dag als gisteren, draait het anders uit en wordt de grote naar de slachtbank geleid. Proficiat Zwolle !
Over land and sea

Ici c est Paris

Gefeliciteerd Han. Ik heb de wedstrijd niet gezien, maar heb tot diep in de nacht naar de feestelijkheden op RTV Oost zitten kijken.

Han

Citaat van: Niels1977 op apr 21, 2014, 10:01:58
Zelfs ik als Go Ahead Eagles fan :)

Wat een topwedstrijd, altijd mooi als een club voor het eerst een grote prijs wint.
Succes en euforie komt bij kleine clubs inderdaad met mate, dus geniet er van.

Leuk om te lezen! Ik zou er vice versa hetzelfde genot aan hebben beleefd. Ik hoop echt dat Go Ahead zich via de sluiproute van 'fair play' Europees kwalificeert.

Het heeft er soms de schijn van dat de tegenstanders van Ajax de vernederende nederlaag harder toejuichen dan de Zwollenaren 'hun' overwinning.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Sebastiaan_W

#36
Geen KNVB Beker finale in  regio West I tussen Spakenburg en IJsselmeervogels. Spakenburg verloor gisteravond bij JOS/Watergraafsmeer. IJsselmeervogels won gisteravond de andere halve finale op bezoek bij GVVV. De finale tussen JOS/Watergraafsmeer en IJsselmeervogels zal op 17 mei worden gespeeld. Locatie is nog niet bekend.

In de andere regio's zullen de finales gaan tussen:
West II: 17/05 Capelle - Sportlust '46 (terrein UVS)
Zuid I: ??/?? ASWH - De Valk/Kozakken Boys
Zuid II: 18/05 EVV - JVC Cuijk (terrein volharding)
Oost: 17/05 DOS '37 - De Bataven (terrein DOS '37)
Noord 17/05 ONS BOSO Sneek/MSC - Urk/Flevo Boys (neutraal terrein)


hgrm

Citaat van: witte leeuw op apr 25, 2014, 12:54:35
Geen KNVB Beker finale in  regio West I tussen Spakenburg en IJsselmeervogels. Spakenburg verloor gisteravond bij JOS/Watergraafsmeer. IJsselmeervogels won gisteravond de andere halve finale op bezoek bij GVVV. De finale tussen JOS/Watergraafsmeer en IJsselmeervogels zal op 17 mei worden gespeeld. Locatie is nog niet bekend.

Trek een lijn tussen Bunschoten-Spakenburg en Amsterdam-Oost en ga ongeveer in het midden zitten.
Dan kom ik uit in het Gooi.
Gokje: de finale wordt gespeeld bij Huizen.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Bossche Bol

Citaat van: witte leeuw op apr 25, 2014, 12:54:35
Zuid II: 18/05 EVV/ EHC - JVC Cuijk (terrein volharding)
EVV won gisteravond de halve finale met 2-1 van EHC.
Laatste nieuwe stadion: Städtisches Stadion an der Grünwalderstraße (Bayern München U19 - Viktoria Plzeň U19, 23-10-2013)

Sebastiaan_W

Citaat van: Bossche Bol op apr 25, 2014, 13:50:26
EVV won gisteravond de halve finale met 2-1 van EHC.

Aangepast. Was nog niet verwerkt bij voetbalopzaterdag.com.

hgrm

Ik was vanavond bij Urk - Flevo Boys.

De eerste 80 minuten was er buiten de lijnen meer te beleven dan in het veld; 2500 man zorgden voor een goede sfeer maar de wedstrijd kwam niet echt los. Urk was wel de hele wedstrijd de dominerende ploeg. In de 80e minuut viel de 1-0 en daarna stortte Flevo Boys in. In de 10 minuten die nog restten, scoorde Urk 4 (vier) keer.

In de finale van district Noord mag Urk het opnemen tegen topklasser ONS Sneek, dat met 2-1 won van MSC.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Sebastiaan_W

#41
Citaat van: hgrm op apr 25, 2014, 13:18:53
Trek een lijn tussen Bunschoten-Spakenburg en Amsterdam-Oost en ga ongeveer in het midden zitten.
Dan kom ik uit in het Gooi.
Gokje: de finale wordt gespeeld bij Huizen.

Je hebt goed gegokt!