Tips goedkope reismogelijkheden

Gestart door Jeje, mei 28, 2015, 15:38:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Joost

Ik had m ook gezien maar de tijden zijn net niet voldoende om een dagtrip te doen. Terugrit gaat om 1645 vanuit Antwerpen.

Wel goed te zien dat er steeds meer grensoverschrijdende busverbindingen komen want qua trein is het mager gesteld.

Jeje

Citaat van: Joost op okt 20, 2015, 19:13:47
Ik had m ook gezien maar de tijden zijn net niet voldoende om een dagtrip te doen. Terugrit gaat om 1645 vanuit Antwerpen.

Wel goed te zien dat er steeds meer grensoverschrijdende busverbindingen komen want qua trein is het mager gesteld.

Je kan in ieder geval de heenreis met zo'n flixbus nemen dan lijkt me. En dan de avond terug met de trein.

Joost

Als je met de trein terug kan dan betekend het dat je voor de heenreis enorm moet omrijden om in Nijmegen te komen.

Jeje

Dit is geen tip maar een vraag, wist niet zo goed waar ik het zou moeten plaatsen en een heel topic er voor aan maken lijkt me niet echt handig vandaar hier:

Ik zit eraan te denken om naar Londen te vliegen en dan vandaar uit met de trein de volgende route af te leggen: Londen-Manchester-Glasgow-Belfast-Dublin. En na Dublin weer terugvliegen naar Nederland.

Heb al even gezocht op dit forum en ook op andere sites en daaruit krijg ik nogal wisselende informatie. Mijn vraag is vooral gericht op redelijk lange treinritten. Bijvoorbeeld Londen-Manchester. Hoe duur is dit en is dit aan te raden?

Jef400

Hmm, allereerst. Hoe wil je per trein van Glasgow naar Belfast? Ik heb nog nooit een trein zien zwemmen eerlijk gezegd ;-)

HRM1880

Citaat van: Jeje op nov 10, 2015, 18:51:16
Dit is geen tip maar een vraag, wist niet zo goed waar ik het zou moeten plaatsen en een heel topic er voor aan maken lijkt me niet echt handig vandaar hier:

Ik zit eraan te denken om naar Londen te vliegen en dan vandaar uit met de trein de volgende route af te leggen: Londen-Manchester-Glasgow-Belfast-Dublin. En na Dublin weer terugvliegen naar Nederland.

Heb al even gezocht op dit forum en ook op andere sites en daaruit krijg ik nogal wisselende informatie. Mijn vraag is vooral gericht op redelijk lange treinritten. Bijvoorbeeld Londen-Manchester. Hoe duur is dit en is dit aan te raden?
Gezien de route die jij wilt afleggen zou ik kijken naar de Britrail pass.
http://www.britrail.net/passes/britrail-pass

Arjen

#67
Citaat van: Jeje op nov 10, 2015, 18:51:16
Dit is geen tip maar een vraag, wist niet zo goed waar ik het zou moeten plaatsen en een heel topic er voor aan maken lijkt me niet echt handig vandaar hier:

Ik zit eraan te denken om naar Londen te vliegen en dan vandaar uit met de trein de volgende route af te leggen: Londen-Manchester-Glasgow-Belfast-Dublin. En na Dublin weer terugvliegen naar Nederland.

Heb al even gezocht op dit forum en ook op andere sites en daaruit krijg ik nogal wisselende informatie. Mijn vraag is vooral gericht op redelijk lange treinritten. Bijvoorbeeld Londen-Manchester. Hoe duur is dit en is dit aan te raden?

Zie: http://www.nationalrail.co.uk/. Als je een datum in de toekomst prikt dan valt de prijs meestal wel mee. Je zit dan wel aan een specifieke trein(tijd) vast.

Jeje

Bedankt, zat zelf ook al naar zo'n britrail kaart te kijken inderdaad.

@Jampot: Er gaat een boot naar Belfast, maar ja je hebt feitelijk gelijk dat ik dan niet alles met de trein doe :P

Jef400

Zo'n Britrailpas is interessant. Wat ik me nu zit te bedenken? Zou het rendabel zijn een nachtbus naar London te pakken en dan met zo'n railpass op Zaterdag en Zondag te reizen?

Joost

Citaat van: Jampot op nov 10, 2015, 20:23:17
Zo'n Britrailpas is interessant. Wat ik me nu zit te bedenken? Zou het rendabel zijn een nachtbus naar London te pakken en dan met zo'n railpass op Zaterdag en Zondag te reizen?

Als je vooraf vastgelegde tijden hebt dan is het goedkoper om volledig met de trein te gaan. Maar het hangt natuurlijk ook van je reis af. Wat is je doel met die trip?

Jef400

Ik zit er stiekem aan te denken (en al te sparen) om York en Carlisle in hun oude stadion nog te bezoeken.

De Nor

Citaat van: Jampot op nov 10, 2015, 20:42:09
Ik zit er stiekem aan te denken (en al te sparen) om York en Carlisle in hun oude stadion nog te bezoeken.
Zijn inderdaad geweldige stadions. Vond oa Fratton Park, Valley Parade en Hillsborough ook geweldig, maar jouw gewenste stadions sprongen er voor mij bovenuit.

geraldando

Favoriete ground: Bosuilstadion

Laurens Jobse

Er zijn mogenlijkheden genoeg.

Wij gaan de laatste jaren af en toe met de auto naar Engeland. Waarbij wij ook nog het voordeel hebben dat er wat vrienden in leaseauto's rijden van de baas en dus de brandstofkosten nog grotendeels wegvallen.

Maar al moet je dat zelf betalen valt het nog wel mee als je met drie a vier man bent (En mijn auto is met 1 op 10 niet de meeste zuinigste).

Via de eurotunnel Calais - Folklestone ben je geregeld voor 32,- enkele reis snel en goedkoop aan de overkant. (met vier man ben je dan voor 16,- per persoon klaar).

Zo hebben we o.a. deze tripjes gedaan:
Portsmouth, Aston Villa, Crystal Palace en Reading
Cambridge United, Ipswich Town en Dagenham & Redbridge
en recent een dagtripje naar Charlton Athletic - Bristol City

Pas dan wel op voor de flitspaal t.h.v. Duinkerke op de Franse snelweg, je mag daar slechts 90 km/u en die boete sturen ze gewoon op naar Nederland kan ik je vertellen uit ervaring.


een andere tip voor vliegreizen is Ryanair. Die hebben een hoop bestemmingen in bijvoorbeeld Italiƫ, Spanje en het Oostblok bereikbaar vanaf o.a. Eindhoven, Weeze en Charleroi voor weinig geld. Ik vlieg bijvoorbeeld naar Verona half april voor o.a. wedstrijdbezoek aan Hellas Verona. Je gelooft het misschien bijna niet, maar ik was voor een retourticket (zaterdag heen, woensdag terug) 16,50 kwijt.

Met een beetje puzzelen zijn er veel leuke en goedkope optie's.

mocht iemand andere tips hebben hoor ik het ook graag.