Week 40: 30 september t/m 6 oktober

Gestart door syntric, sep 23, 2019, 12:29:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nort

Citaat van: watergatehopper op sep 26, 2019, 06:52:58
Er wordt een voetbalwedstrijd gespeeld waar veel publiek op af komt. De wedstrijd vind plaats bij de thuisspelende ploeg onder de vlag van de bond. Wie is er verantwoordelijk voor de veiligheid in het stadion? Wie buiten het stadion? Volgens mij is het logisch dat er gewezen wordt naar de lokale driehoek. Probleem is echter de straf. Zoals hierboven al gezegd wordt zouden ze een Voetbalwet naar Engels model in moeten voeren. Hoge boetes en lange gevangenisstraffen. Alleen dan komt men tot inkeer en weet zelfs een beperkte ziel dat het het niet waard is.

Om te zeggen dat alles bij Ajax vandaan komt is natuurlijk onzin. Alsof de andere 8 wedstrijden ordelijk verlopen en er geen politie inzet nodig is.
Het organiseren van voetbalwedstrijden gaat er in Nederland gewoon amateuristisch aan toe. Wil de normalisatie echt slagen, dan moet men de verantwoordelijkheid van de burgemeester voor de orde & veiligheid rondom het voetbal wegnemen en een speciale 'afdeling' (politie, KNVB & ervaren bestuurders) creëren die het inzet advies bepaald met vooraf duidelijke gevolgen voor bepaalde overtredingen. Ik ben er dan van overtuigd dat er minder politie inzet nodig is, minder incidenten ontstaan en de echte raddraaiers (of dat nu individueel of de club is) eruit gepikt worden.

Nu is het inzetten van de combiregeling een indek maatregel om eventuele incidenten te kunnen verantwoorden (''wij hebben alle mogelijke maatregelen genomen om te voorkomen dat...'').

Lokale driehoeken krijgen het nu verzonnen dat club X een combi krijgt, omdat vorig seizoen club Y voor problemen in de stad zorgde. En afgelopen seizoen stonden er in Eindhoven 3 pelotons ME klaar om de bloeddorstige hooligans uit Engeland (Spurs) op te wachten, terwijl het supportersprobleem hedendaags uit Oost-Europa komt en ze het dan afdoen met een politie busjes (onbekend en dus onbemind).

Uiteraard is Ajax niet de enige club in Nederland die voor problemen zorgt, maar als er één club is die niet zo moet huilen om restricties en het thuishouden van hun supporters is het Ajax wel. Incidenten te over en de directie heeft letterlijk 0 keer publiekelijk hun excuses gemaakt en maatregelen aangekondigd.

Freekos79

Ik vind dat we elkaar wel een beetje moeten respecteren op dit forum. Heftig discussiëren ok, daar is het forum voor bedoeld, maar uitschelden via privéberichten en social media vind ik echt niet kunnen. Op dit forum zitten al jaren fatsoenlijke leden die ook wat te melden hebben en zich daarmee onderscheid van andere sites, waar vaak lukraak wat geroepen wordt en elkaar beledigen sport is.
Ik vind dat Nort zich nog goed beheerst en zou Mokum willen adviseren om dergelijk gedrag op een andere site te uiten en hier interessante zaken te melden.
Volgende wedstrijd: ?

Vinnn

@Mokum1900: Nu wil ik niet heel erg gaan generaliseren, maar de intelligentie wordt blijkbaar niet uitgedeeld in de provincie Zeeland.

Zomaar even een opsomming van recente incidenten van mijn geliefde godenzonen vrienden:
- Fakkelregen in Eindhoven
- De halve Kuip afbreken --> leipe shit ouwe ja toch niet dan.
- Journalisten tot moes slaan
- Familieleden van jeugdspelers(!!!!!!!) van Feyenoord aanvallen. Vraag maar eens aan de dader - en tevens Telegraaf-mepper - hoe de represailles voelde, als je het ontkent dat ie hard is teruggepakt dan heb ik nog wel een filmpje voor je.
- Systematisch wangedrag in Europa( onder andere Athene, Gelsenkirchen, Londen, Madrid )

Wil je nog meer redenen hebben waarom burgemeesters zeker zouden moeten overwegen om Ajax supporters even te weren? De Klassieker zonder supporters bevalt me eigenlijk wel. Het is ontzettend veel verspilde energie en overheidsgeld wat erin gepompt moet worden om elkaar lekker even voor ''kankerkakkerlak/kankerjood'' uit te maken.

Bespaar me alsjeblieft je reactie op wat Feyenoord supporters allemaal wel niet gedaan hebben. Ik vind je hier op het forum al ontzettend infantiel, ik wil niet eens weten hoe je in het dagelijks leven bent.

Tribuneklanten

Citaat van: Nort op sep 25, 2019, 22:57:51
De enige die niet inhoudelijk op de discussie ingaat ben jij. Je zoekt me op via social media en maakt me uit voor nicht en "kenker boer".

Ik ben voor een dadergerichte aanpak, zowel in persoon als een club in zn geheel (als die haar maatschappelijke rol verwaarloosd). In deze kwestie kijkt de directie van Ajax al jaren weg en durven ze het blijkbaar niet aan om de eigen aanhang hard aan te pakken. Iets wat zowel Feyenoord, PSV en andere clubs wel hebben gedaan na Europese en nationale (mis)dragingen.

Dese reactie zal wel me wel weer 3 privé berichten met scheld- en spelfouten opleveren, maar dat hoort er schijnbaar bij.

Dadergericht werken ben ik absoluut voor en van mij mag het forumbeheer hier dermate hard optreden. Iemand domweg via het forum uit schelden en ook via social media benaderen en kleineren en uitschelden met dergelijk taalgebruik is absoluut een schande. Mokum, ga je schamen!

Vinnn

Citaat van: Nort op sep 25, 2019, 22:57:51
De enige die niet inhoudelijk op de discussie ingaat ben jij. Je zoekt me op via social media en maakt me uit voor nicht en "kenker boer".


Hier net totaal overheen gelezen, maar dit is wel echt ultiem treurig.

syntric

Citaat van: Freekos79 op sep 26, 2019, 09:04:36
Ik vind dat we elkaar wel een beetje moeten respecteren op dit forum. Heftig discussiëren ok, daar is het forum voor bedoeld, maar uitschelden via privéberichten en social media vind ik echt niet kunnen. Op dit forum zitten al jaren fatsoenlijke leden die ook wat te melden hebben en zich daarmee onderscheid van andere sites, waar vaak lukraak wat geroepen wordt en elkaar beledigen sport is.
Ik vind dat Nort zich nog goed beheerst en zou Mokum willen adviseren om dergelijk gedrag op een andere site te uiten en hier interessante zaken te melden.

Het probleem bij veel forums en FB groepen, in het begin is het leuk met respectvolle mensen, dan wordt het te populair en vinden de malloten ook de weg er naartoe en slaat de verhuftering toe. Aan de beheerders natuurlijk om hier korte metten mee te maken, er zijn genoeg andere forums voor dat soort onzin.
Groundhopper for life :-)

hgrm

Citaat van: Freekos79 op sep 26, 2019, 09:04:36
Ik vind dat we elkaar wel een beetje moeten respecteren op dit forum. Heftig discussiëren ok, daar is het forum voor bedoeld, maar uitschelden via privéberichten en social media vind ik echt niet kunnen. Op dit forum zitten al jaren fatsoenlijke leden die ook wat te melden hebben en zich daarmee onderscheid van andere sites, waar vaak lukraak wat geroepen wordt en elkaar beledigen sport is.
Ik vind dat Nort zich nog goed beheerst en zou Mokum willen adviseren om dergelijk gedrag op een andere site te uiten en hier interessante zaken te melden.

Zeker weten!

Er wordt door mij als admin ook actief opgetreden tegen zaken die niet door de beugel kunnen, maar dan moet ik het wel kunnen zien. Aan wat er gebeurt op social media kan ik niet zo veel doen, maar tegen gescheld via privéberichten kan ik wel optreden. Ook als admin kan ik privéberichten niet monitoren (en dat zou ik ook niet willen), maar als vervelende berichten gemeld worden, kan ik er wel wat mee.

Om even man en paard te noemen: Mokum1900 is al twee keer een week geschorst geweest wegens opmerkingen op het openbare deel die niet kunnen en weet dat het de derde keer een definitieve verwijdering wordt. En dat geldt ook privéberichten als ze gerapporteerd worden.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

hgrm

Citaat van: syntric op sep 26, 2019, 10:04:51
Het probleem bij veel forums en FB groepen, in het begin is het leuk met respectvolle mensen, dan wordt het te populair en vinden de malloten ook de weg er naartoe en slaat de verhuftering toe. Aan de beheerders natuurlijk om hier korte metten mee te maken, er zijn genoeg andere forums voor dat soort onzin.

Zie vorige bericht, ik doe mijn best.

Maar ik heb dus wel jullie hulp nodig. Ik zie niet alles en ik kan en wil geen privéberichten lezen.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

hgrm

Nog even inhoudelijk:

Ten eerste vind ik dat er niet te hard gezeurd moet worden over maatregelen. Uiteindelijk zijn er maatregelen genomen omdat voetbalfans zich misdragen hebben. Zou dat niet gebeurd zijn, zouden er ook geen combi's, evenementenbier en wedstrijden zonder uitsupporters zijn geweest. Daar is het probleem begonnen en daar begint ook de oplossing.

Waar je wel naar kunt kijken is de effectiviteit van de gekozen maatregelen.

Ik denk dat combiregelingen bijvoorbeeld meer problemen veroorzaken dan dat ze oplossen, want problemen doen zich bijna altijd voor met groepen en bijna nooit met individuen. Dan is geforceerde groepsvorming (zoals met combiregelingen) het opzoeken van de problemen. Je zou er eerder voor moeten kiezen om supportersbussen en -treinen te verbieden zodat iedereen alleen of in kleine groepjes moet reizen en je veel minder snel grote groepen tegenover elkaar hebt staan. Zeker als je het combineert met het verbieden van het vertonen van 'kleuren' voor en na de wedstrijd buiten het stadion.

Verder ben ik niet geheel tegen groepsstraffen. Juist omdat het over groepsgedrag gaat. Er zijn altijd aanstichters, maar ook een hoop meelopers. En dan heb ik het ook over mensen binnen de club die een sfeeractie met vuurwerk prachtig vinden en uitgebreid op de clubwebsite laten zien. Ook dat is meelopen.
De aanstichters moet je er tussenuit kunnen pikken en fatsoenlijk kunnen straffen, maar de meelopers doen meestal niet genoeg verkeerd om goed aan te kunnen pakken.
Een wedstrijd zonder uitsupporters vind ik wel te grof geschut, maar het sluiten van bepaalde vakken als er vuurwerk is afgestoken of het niet alleen verkopen van uitkaarten aan seizoenkaarthouders van vakken die zich gedragen, zou prima kunnen zijn. Maar dat werkt alleen in combinatie met goede toegangscontrole, zoals in Italië.
Door zo een groep te straffen voor het gedrag van een deel van de groep, krijg je hopelijk sociale controle: de aanstichters worden niet langer bewonderd, maar de door de groep uitgekotst. Maar dat werkt alleen als je tegelijkertijd laat zien dat groepen/vakken die zich wel gedragen ook normaal behandeld worden.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

DanielsenAxedal

04-10 NAC Breda - N.E.C. Nijmegen
Futbology: DanielsenAxedal
Twitter.com/DanielsenAxedal
Tiktok.com/@danielsenaxedal
Flawed Football: boerenkoolvoetbal.wixsite.com/website

hgrm

Citaat van: DanielsenAxedal op sep 26, 2019, 12:26:44
04-10 NAC Breda - N.E.C. Nijmegen

Dan hoop ik op een winnende goal in de laatste minuut voor NEC met de volgende dag in de krant: "NEC nekt NAC; NAC geknakt"
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

EisernAssen

Sinds de Cruijff-revolutie zijn er bij Ajax geregeld incidenten met supporters. En dat is logisch gezien de manier die revolutie tot stand is gekomen. De laatste jaren gaat het wel steeds beter moet ik daar wel bij vermelden.

On:

02:10 MSV Duisburg - SV Meppen
Erelijst: 196 doelpunten

Jef400


Rob1977_PSV

Altijd in voor een mooie Europese trip met PSV of een ordinaire groundhop ergens in het wilde weg!

Shift

3/10  AZ - Manchester United
5/10  Sparta - FC Twente