(ver)nieuwbouw en ontwikkelingen

Gestart door watergatehopper, jun 07, 2019, 09:16:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Olav

Citaat van: Jef400 op okt 09, 2019, 11:57:03
Dat weet ik niet. Ik ga de Braak persoonlijk in ieder geval niet missen. Vind het een redelijk waardeloos stadion. Tribunes ver en hoog van het veld af, hekken op de lange zijde. Volk wat me niet aanstaat en een chronische afwezigheid van enige sfeer.

Ik vind De Braak juist mooi typerend voor een Eerste Divisie-avondje. Leuk oud stadion, gelegen bij een woonwijk en een kleine maar trouwe fanschare en. Al snap ik dat er natuurlijk meer kansen zijn in een nieuw stadion; om te beginnen omdat het meer publiek aantrekt.

hgrm

Citaat van: Olav op okt 09, 2019, 15:17:20
Ik vind De Braak juist mooi typerend voor een Eerste Divisie-avondje. Leuk oud stadion, gelegen bij een woonwijk en een kleine maar trouwe fanschare en. Al snap ik dat er natuurlijk meer kansen zijn in een nieuw stadion; om te beginnen omdat het meer publiek aantrekt.

Dat vind ik een gevaarlijke misvatting. Voor elk voorbeeld waar een nieuw stadion de club goed gedaan heeft, is ook een voorbeeld te vinden dat een nieuw stadion helemaal niet leidt tot significant hogere toeschouwersaantallen maar wel tot veel meer kosten (exploitatie en financiering).

Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

watergatehopper


Update: Helmond Sport, Hertha BSC, AS Roma en Cagliari
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

Hugo

Atalanta heeft dit seizoen al in vier (!?) stadions thuiswedstrijden gespeeld en het is nog maar oktober. Is dit een record?
1/2; Voor de competitie afwisselend in Reggio Emilia en Parma.
3; Champions League in San Siro
4: Afgelopen weekend tegen Lecce voor de competitie weer in eigen stadion.

Ik weet niet wat de bedoeling in voor de rest van de Champions League, ik vermoed San Siro.
De overgebleven Curva gaat plat na dit seizoen.

watergatehopper

Thanks Hugo. Mijn info klopte dus niet. Zal het aanpassen.
🇧🇪 Eerste klasse B ✅




Nort


De publiekswissel

De gemeente van Dordrecht heeft de plannen voor het nieuwe stadion niet omarmt. Dit was wel het stokpaardje van algemeen directeur Hans de Zeeuw. Spelersbegroting gaat hierdoor nog meer naar beneden en dan is het maar weer de vraag of een club als Dordrecht nog wel bestaansrecht heeft. Zeker als De Zeeuw zich straks nog terugtrekt. Gelukkig is niet mogelijk om de komende jaren te degraderen, anders was het doek na dit seizoen wellicht al gevallen.
Bestel hier het boek: "Plavi, voetbalmania op de Balkan":
https://depubliekswissel.com/PLAVI/

Nort

Citaat van: De publiekswissel op nov 13, 2019, 17:05:42
De gemeente van Dordrecht heeft de plannen voor het nieuwe stadion niet omarmt. Dit was wel het stokpaardje van algemeen directeur Hans de Zeeuw. Spelersbegroting gaat hierdoor nog meer naar beneden en dan is het maar weer de vraag of een club als Dordrecht nog wel bestaansrecht heeft. Zeker als De Zeeuw zich straks nog terugtrekt. Gelukkig is niet mogelijk om de komende jaren te degraderen, anders was het doek na dit seizoen wellicht al gevallen.
Ik denk juist dat het niet kunnen degraderen uit 1ste divisie een negatief effect heeft op het aantal toeschouwers (en uiteindelijk ook sponsors), omdat z'n 10 clubs vanaf oktober al weten dat ze voor spek-en-bonen spelen.

Jef400

Tja. Al zie ik daar met de potentiele beneliga ook wel weer een kans ontstaan. Een competitieformat met 34 ploegen die spelen om kwalificatie voor de niveaus 1, 2 en 3 in de BENE league. Nrs. 1-10 Beneleague A, Nrs. 11-22 Bene League B, Nrs. 23-34 Bene League C. 1x tegen elkaar met 16 thuiswedstrijden tegen uiteenlopende tegenstanders met een geweldige geldsom in het verschiet.

Joost

Citaat van: De publiekswissel op nov 13, 2019, 17:05:42
De gemeente van Dordrecht heeft de plannen voor het nieuwe stadion niet omarmt. Dit was wel het stokpaardje van algemeen directeur Hans de Zeeuw. Spelersbegroting gaat hierdoor nog meer naar beneden en dan is het maar weer de vraag of een club als Dordrecht nog wel bestaansrecht heeft. Zeker als De Zeeuw zich straks nog terugtrekt. Gelukkig is niet mogelijk om de komende jaren te degraderen, anders was het doek na dit seizoen wellicht al gevallen.
Is nieuwbouw van de hoofdtribune alleen geen optie? Daarmee bereik je denk ik hetzelfde doel als met een nieuw stadion. De andere tribunes zijn oud maar prima.

wekke

Citaat van: Jef400 op nov 13, 2019, 18:52:21
Tja. Al zie ik daar met de potentiele beneliga ook wel weer een kans ontstaan. Een competitieformat met 34 ploegen die spelen om kwalificatie voor de niveaus 1, 2 en 3 in de BENE league. Nrs. 1-10 Beneleague A, Nrs. 11-22 Bene League B, Nrs. 23-34 Bene League C. 1x tegen elkaar met 16 thuiswedstrijden tegen uiteenlopende tegenstanders met een geweldige geldsom in het verschiet.

Die BeNe-liga gaat er nooit komen. Clubeigenaars zoals Bart Verhaeghe zijn nu gewoon zenuwachtig aan het worden met de komende veranderingen van het Europese voetbal. Ik verwacht dat de absolute topclubs hun competities gaan verlaten en het rondreizende circus van de Uefa gaat worden. Weg Champions League met zijn financiële vetpotten.

Een drama dus voor clubs zoals het Club Brugge van Bart Verhaeghe wiens club de Belgische concurrentie mijlenver aan het overstijgen is, maar Europees gezien een nobody is. Hun nervositeit brengt dan plannen zoals een BeNe liga naar boven. Echter, niemand (en al zeker niet tv broadcasting en topsponsors) zit daar op te wachten

ALenstra

De Nederlandse clubs zitten ook niet echt te wachten op de BeNeLiga. Wel schijnt Ajax voorstander te zijn van de nieuwe opzet in de Europese competities. Al heeft de UEFA die nieuwe opzet voorlopig op hold gezet.