(ver)nieuwbouw en ontwikkelingen

Gestart door watergatehopper, jun 07, 2019, 09:16:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

hgrm

Citaat van: Joost op nov 29, 2019, 08:44:51
Maar het is ook niet onrealistisch dat staanplaatsen in de Championship tegen die tijd weer toegestaan zijn. Daarnaast kun je met die railseating ook een combi realiseren.

Ik vraag me af of het realistisch is om te verwachten dat clubs die niet uitverkopen staanplaatsen zullen installeren.
Als je op de plaats van twee zitplaatsen drie staanplaatsen kunt maken die je ook nog verkoopt, doen ze het graag, want netto levert het meer op.
Maar of ze het ook zullen doen als ze toch ruimte genoeg hebben, is de vraag. Waarom zou je mensen de mogelijkheid geven om goedkope plaatsen te kopen als ze anders toch wel de duurdere plaatsen kopen. Het is pervers, maar zo werkt het over het algemeen wel.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

De publiekswissel

Citaat van: De publiekswissel op nov 13, 2019, 17:05:42
De gemeente van Dordrecht heeft de plannen voor het nieuwe stadion niet omarmt. Dit was wel het stokpaardje van algemeen directeur Hans de Zeeuw. Spelersbegroting gaat hierdoor nog meer naar beneden en dan is het maar weer de vraag of een club als Dordrecht nog wel bestaansrecht heeft. Zeker als De Zeeuw zich straks nog terugtrekt. Gelukkig is niet mogelijk om de komende jaren te degraderen, anders was het doek na dit seizoen wellicht al gevallen.

FC Dordrecht is zonder geld of garantie van de gemeente Dordrecht voor een nieuw stadion ten dode opgeschreven. Dat concludeert bureau The Stadium Consultancy in onderzoek naar de ontwikkeling van sportpark Krommedijk. De club zelf denkt dat dit weleens het laatste seizoen zou kunnen zijn. In dat rapport staat klip en klaar dat het gebrek aan gemeentelijke steun voor het nieuwe stadion feitelijk een doodvonnis voor FC Dordrecht betekent. ,,Hiermee wordt het einde van betaald voetbal voor de gemeente Dordrecht een realistisch scenario'', aldus de onderzoekers.

Het is niet ondenkbaar dat FC Dordrecht bezig is aan het laatste seizoen van haar bestaan, zegt voorzitter Hans de Zeeuw. ,,We maken het seizoen af, dat is gewaarborgd. Maar in de huidige situatie moeten we ons afvragen of het verstandig is om daarna aan een nieuw seizoen te beginnen. Dat is geen dreigement, maar rationeel denken.''

Na de weigering van het college om garant te staan voor de ontwikkeling van 'Krommedijk 2.0' ziet De Zeeuw nog maar drie toekomstscenario's: ,,We hebben destijds de switch gemaakt van een commerciële variant, met een supermarkt in de plannen, naar een maatschappelijk verantwoorde variant en nu wordt keihard de deur voor onze neus dichtgegooid.''

Er zijn wat De Zeeuw betreft op dit moment drie mogelijkheden: ,,Verkoop van de club aan een buitenlandse partij, een verzoek bij de gemeente indienen wat de vastgoedwaarde is van het stadion zodat we zonder schulden de liquidatie van de club kunnen aanvragen of alsnog een politieke handreiking krijgen.''

Financieel heeft de club de zaken op orde, zegt De Zeeuw. ,,Maar sponsors hebben nu al aangegeven dat zij wachten op de actuele ontwikkelingen voor zij zich weer willen binden aan ons. De kans dat we moeten stoppen is dus echt serieus.''
Bestel hier het boek: "Plavi, voetbalmania op de Balkan":
https://depubliekswissel.com/PLAVI/


Joost

Betekend dat concreet dat jullie met Lierse-Kempenzonen om tafel gaan moeten om te zien of zij ook een plekje kunnen krijgen op jullie nieuwe (jeugd)terreinen? De huidige terreinen van L-K liggen net over de gemeentegrens in Kessel lees ik.

wekke

LK eigenaar Van Thillo heeft vorig jaar de jeugdterreinen in Kessel gekocht van de stad. Dat is nu in zijn eigen beheer. Nu, de Hoge Velden worden een infrastructuur van de stad. Dat betekent dat elke club uit Lier (Hooikt, LK, LL, cafévoetbal, ...) er welkom is. Dat wisten we ook en dat is hoegenaamd geen probleem. Het stadion dat Lyra-Lierse wil bouwen, komt bij op die gronden, uit eigen budget en eigen exploitatie. Nu stelt de stad Lier echter dat Lyra-Lierse een consensus moet sluiten met Lierse-Kempenzonen over dat stadion.

Benieuwd wat Van Thillo te eisen heeft. Zou hij de gronden van t Lisp terug verkopen aan de stad en een gedeeld stadion eisen? Langs de andere kant voorziet het RUB plan geen stadion aan 1A of 1B normen. Gaat Lierse-Kempenzonen zijn prof ambitie bijstellen? Of wil Van Thillo het stadion laten verbieden? Koffiedik kijken wat ze daar op dit moment willen.


wekke

Tja, de Belgische politiek en sportaccommodaties, het is een rampzalige combinatie.

Ook in het Lyra-Lierse dossier zijn mondjesmaat de dubbele politieke agenda's aan het bovenkomen. In 2013 stelde men een ruimtelijk uitvoeringsplan (RUP) samen met daarin een stadion voor het toenmalige Lyra TSV en begon men met het onteigenen van de gronden. Dit jaar kreeg de stad Lier ook nog eens de nodige financiën van Vlaanderen om het restant te onteigenen en nam de stad Lier de Hoge Velden site op in zijn begroting. En nu stelt de politiek doodleuk dat er geen stadion kan komen wegens geen gemeenschappelijk nut. Volgens hen is één stadion in Lier (t Lisp) voldoende. Dan weet je in welke richting je wordt geduwd zeker....

Hunebed on tour

Na afgelopen zaterdag nog een laatste keer in het Griffin Park aanwezig te zijn geweest, vroeg ik me af ik dit seizoen nog een keer naar Londen moet afreizen om het huidige van Luton Town te aanschouwen? Kan zelf niet de geplande opening vinden van het toekomstige stadion namelijk.

Hugo

Citaat van: Hunebed on tour op jan 13, 2020, 00:36:56
Na afgelopen zaterdag nog een laatste keer in het Griffin Park aanwezig te zijn geweest, vroeg ik me af ik dit seizoen nog een keer naar Londen moet afreizen om het huidige van Luton Town te aanschouwen? Kan zelf niet de geplande opening vinden van het toekomstige stadion namelijk.

Geen zorgen, Luton Town heeft recentelijk toestemming van de gemeente gekregen maar met de bouw is nog niet begonnen. Ik verwacht dat je nog minimaal 1,5 tot 2 jaar de tijd hebt om Kenilworth Road te bezoeken.

watergatehopper


Het is echter wel te laat om de legendarische Nigel 'Santa' Martin te vincken. De markante supporter van de Hatters is helaas onlangs overleden.
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

Joost

Het niet meer gebruikte stadion in Sint Niklaas moet plaatsmaken voor een nieuw zwembad waarschijnlijk

Jef400

Puyenbeke word toch al niet meer gebruikt momenteel?


Hugo

Citaat van: ksclgiov282 op mei 13, 2020, 17:38:13
De plannen voor het nieuwe Aberdeen stadion kunnen even in de koelkast:

https://www.dailyrecord.co.uk/sport/football/football-news/aberdeen-mothball-new-stadium-plans-21923737

In Nederland stoppen we plannen in de ijskast. Een ijskast is toch meer lange termijn dan een koelkast?

Joost

Citaat van: Hugo op mei 15, 2020, 13:43:28
In Nederland stoppen we plannen in de ijskast. Een ijskast is toch meer lange termijn dan een koelkast?

Is dat niet gewoon exact hetzelfde?

Al had ik eigenlijk verwacht dat onze Belgische vriend ze in de frigo zou zetten.