Stijgers & Dalers 2012/13

Gestart door Joost, apr 08, 2013, 15:51:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Ici c est Paris

De nieuwe reeksindelingen voor Vierde Klasse worden pas op 26 juni bekendgemaakt. 4A zal in principe bestaan uit Henegouwen en West-Vlaanderen, 4B uit Oost-Vlaanderen en Brabant, 4C uit Limburg en Antwerpen en 4D uit Namen, Luik en Luxemburg. Tot 26 juni kunnen ploegen dit aanvechten, en dan worden de definitieve indelingen bekendgemaakt.

Joost

Citaat van: Ici c est Paris op jun 07, 2013, 02:02:00
De nieuwe reeksindelingen voor Vierde Klasse worden pas op 26 juni bekendgemaakt. 4A zal in principe bestaan uit Henegouwen en West-Vlaanderen, 4B uit Oost-Vlaanderen en Brabant, 4C uit Limburg en Antwerpen en 4D uit Namen, Luik en Luxemburg. Tot 26 juni kunnen ploegen dit aanvechten, en dan worden de definitieve indelingen bekendgemaakt.

Iets gedetailleerder;

A-Reeks: West-Vlaanderen + Ronse + Henegouwen
B-Reeks: (rest van) Oost-Vlaanderen + Vlaams Brabant (zonder Tienen) + Brussel + Duffel
C-Reeks: Antwerpen (zonder Duffel) + Limburg + Tienen
D-Reeks: Lux + Namen + Luik + Walhain

3434

So it begins (again): http://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/lees/2013-06-07/berchem-en-cappellen-ontevreden-over-reeks

Ik snap goed waarom ze klagen, met klagen bereik je het meeste. Wel vervelend voor de andere ploegen.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

wekke


3434

Ik vind dat men hier altijd zelf precedenten creëert. Als ge iets eenmaal toelaat gaan ze het jaar erna sowieso terug proberen.. Als ge bijvoorbeeld dit leest:

Feit is dat er in iedere reeks in principe drie provincies moeten vertegenwoordigd zijn. Er werd hierop vorig seizoen een uitzondering gemaakt toen in reeks A uitsluitend Oost- en West-Vlaamse clubs speelden.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Saltacampos

Citaat van: 3434 op jun 07, 2013, 17:07:04
So it begins (again): http://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/lees/2013-06-07/berchem-en-cappellen-ontevreden-over-reeks

Ik snap goed waarom ze klagen, met klagen bereik je het meeste. Wel vervelend voor de andere ploegen.
Mjah, is wel ergens begrijpelijk, ze missen de wedstrijden tegen Rupel-Boom en Racing Mechelen die uit dezelfde provincie komen en ook nog eens clubs zijn die veel supporters meebrengen. Maar als je natuurlijk enkel tegen clubs uit je eigen provincie wil spelen, moet je niet in nationale aantreden. Zal toch niet veel uithalen, want ik zie niet direct één van de clubs uit de A-reeks wisselen, tenzij Dender en Londerzeel heel misschien ?
Over land and sea

jona93

Citaat van: rrcg1899 op jun 09, 2013, 21:05:32
Mjah, is wel ergens begrijpelijk, ze missen de wedstrijden tegen Rupel-Boom en Racing Mechelen die uit dezelfde provincie komen en ook nog eens clubs zijn die veel supporters meebrengen. Maar als je natuurlijk enkel tegen clubs uit je eigen provincie wil spelen, moet je niet in nationale aantreden. Zal toch niet veel uithalen, want ik zie niet direct één van de clubs uit de A-reeks wisselen, tenzij Dender en Londerzeel heel misschien ?
als ze willen wisselen mag het voor mij ath en doornik zijn of londerzeel
laatste wedstrijd: leeuwkens teralfene-vk liedekerke 25/11/12
volgende wedstrijd: panters okegem-ophasselt 02/12/12

Saltacampos

Citaat van: jona93 op jun 09, 2013, 21:10:13
als ze willen wisselen mag het voor mij ath en doornik zijn of londerzeel
Hahaha, ik dacht al dat je zou reageren. Is inderdaad ook een mogelijkheid al liggen beide nogal in het westen van Henegouwen.
Over land and sea

3434

Hou die maar schoon bij, daar zijn we vorig jaar naar toe mogen gaan op een woensdag (>200km) evenals Bertrix ook 180km op woensdag. Gelukkig draaiden we een goed jaar anders ging ge met 30-40 man op verplaatsingen naar zo'n locaties midden van de week.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Joost

Citaat van: wekke op jun 09, 2013, 17:50:21
http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cnt/DMF20130606_00613695

Voorstellen 4e klasse A & B

Die twee voorstellen zijn niet heel gek eerlijk gezegd.

Veel opmerkelijker is de aanwezigheid van RFC Charleroi-Fleurus in dit voorstel.
Ik was in de veronderstelling dat deze fusie verder ging in 3e klasse op de plek van Heppignies. Deze plek is dus gewoon nog te koop.

wekke

Citaat van: Joost op jun 09, 2013, 21:36:41
Die twee voorstellen zijn niet heel gek eerlijk gezegd.

Veel opmerkelijker is de aanwezigheid van RFC Charleroi-Fleurus in dit voorstel.
Ik was in de veronderstelling dat deze fusie verder ging in 3e klasse op de plek van Heppignies. Deze plek is dus gewoon nog te koop.

Klopt. Het stamnummer van FC Charleroi zou nog te koop zijn...

cafebac

Heb ik iets gemist dat FC Charleroi in 3e Klasse uit zou gaan komen? Bij mij weten hebben ze nipt degradatie naar provinciaal voorkomen?

wekke

Citaat van: jona93 op jun 09, 2013, 21:10:13
als ze willen wisselen mag het voor mij ath en doornik zijn of londerzeel

Londerzeel? Dat gaan oa. Bornem en Temse nooit toelaten volgens mij.

Joost

Citaat van: Breda op jun 10, 2013, 07:45:30

Hetzelfde trucje zou moeten gebeuren in West-Vlaanderen door de fusie van Ieper en BS Poperinge tot Westhoek, maar daarover heb ik ook niets meer gehoord. Daar zou VG Oostende in principe in aanmerking moeten komen.

Joost, kom er maar in.

Dat is al opgelost in West Vlaanderen.

Omdat het verdwijnen van Poperinge al vaststond mocht Boezinge als winnaar van de Eindronde direct promoveren. VG Oostende was de verliezer van die finale en mocht de provinciale eindronde spelen maar gaf ff door een gebrek aan spelers.

jona93

Citaat van: wekke op jun 10, 2013, 09:36:45
Londerzeel? Dat gaan oa. Bornem en Temse nooit toelaten volgens mij.
Zijn toch geen matchen die publiek aantrekken of vergis ik mij?
laatste wedstrijd: leeuwkens teralfene-vk liedekerke 25/11/12
volgende wedstrijd: panters okegem-ophasselt 02/12/12